تحصیل در کلگری

کلگری شهری بزرگ در غرب کانادا در استان آلبرتا است. کلگری با فضاهای باز، کوه‌ها، رودخانه‌ها و نور خورشید بیشتر از شهرهای دیگر کانادا، مکانی زیبا برای زندگی است. این شهر فعالیت‌های متنوعی ویژه اوقات فراغت داشته و دارای گسترده‌ترین و مشهورترین سیستم دوچرخه‌سواری است. هر ساله درخواست‌های بیشماری از اقصا نقاط جهان از طرف دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا به سمت کالج‌ها و دانشگاه‌های این شهر سرازیر می‌شود. مؤسسه مهاجرتی همیا ر کانادا با انتشار این مقاله سعی دارد تا اطلاعات کامل در مورد تحصیل و زندگی در شهر کلگری را به تمامی علاقمندان تحصیل در کانادا ارائه دهد.

سیستم تحصیلی در کلگری

بسیاری از افراد به کانادا مهاجرت می‌کنند تا به‌دنبال فرصت‌های بهتری برای خود و فرزندانشان باشند. سیستم مدرسه در آلبرتا و کانادا ممکن است با کشور فرد تازه وارد متفاوت باشد و وحتی ممکن است برای او گیج‌کننده به نظر برسد. در این بخش از مقاله، اطلاعات اولیه و ساده شده در مورد سیستم مدارس در کانادا و کلگری را خواهید یافت.

مبانی مدارس در کانادا

مدرسه در سن 5 سالگی شروع می‌شود و تا سن 18 یا 20 سالگی ادامه می‌یابد. برخی از مدارس از اواسط آگوست شروع و تا اواسط ماه مه ادامه دارند که در کلگری به آن تقویم اصلاح شده می‌گویند. در آغاز و در پایان سال تحصیلی، مدرسه فرزندتان را برای اطلاعات صحیح بررسی کنید. سه وقفه اصلی در طول سال تحصیلی وجود دارد: تعطیلات تابستانی (ژوئیه و آگوست). تعطیلات کریسمس (اواسط تا پایان دسامبر) و تعطیلات بهاری (اواخر مارس یا اوایل آوریل). روزهای غیرآموزشی یا روزهای پیشرفت حرفه‌ای زیادی در طول سال تحصیلی وجود دارد که در طی آن دانش‌آموزان در خانه می‌مانند.

مدارس معمولا از دوشنبه تا جمعه باز هستند. مدارس ابتدایی معمولاً از ساعت 8 صبح یا 8:30 صبح شروع می‌شود و در ساعت 14:30 یا 3:00 بعد از ظهر به پایان می‌رسد. معمولاً 15 دقیقه استراحت و زمان ناهار وجود دارد. بسیاری از مدارس جمعه‌های کوتاه یا نیم روزی دارند. اکثر دبیرستان‌ها از ساعت 9 صبح شروع و در ساعت 3:30 بعدازظهر به‌پایان می‌رسند.

سطوح تحصیلی

مدارس در کانادا دارای سطوح متفاوتی هستند. در آلبرتا از سطوح تحصیلی زیر استفاده می‌شود:

ابتدایی: مهدکودک – کلاس ششم

متوسطه: پایه های 7-9

دبیرستان: کلاس های 10-12

انواع مدارس در کلگری

عمومی: اکثر دانش آموزان در کلگری در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند که توسط دولت استان تامین می‌شود. دانش‌آموزانی که مقیم قانونی کلگری هستند به‌صورت رایگان در مدرسه شرکت می‌کنند. با این حال، مدرسه هزینه‌هایی دارد که باید سالانه پرداخت شود. این‌ها هزینه چیزهایی هستند که توسط دولت آلبرتا تأمین مالی نمی‌شود، مانند نظارت بر ناهار، فعالیت‌های فوق برنامه و حمل‌ونقل. در کلگری، هیئت مدرسه دولتی، هیئت آموزشی کلگری (CBE) نامیده می‌شود.

خصوصی: تعداد کمی از دانش‌آموزان برای تحصیل، مدارس خصوصی را انتخاب می‌کنند. دولت آلبرتا مدارس خصوصی را تنظیم می‌کند و معیارهای خاصی برای این مدارس دارد.

آموزش کاتولیک: در کل استان آلبرتا، مدارس کاتولیک مدارس دولتی هستند و توسط دولت استانی تامین مالی می‌شوند. در کلگری، هیئت مدرسه کاتولیک، منطقه مدرسه کاتولیک کلگری (CCSD) نامیده می شود.

برنامه های جایگزین: در آلبرتا، برنامه‌های زیادی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند از مهدکودک تا کلاس 12 به آنها بپیوندند.

آموزش در خانه: آموزش در خانه رویکردی است که توسط والدین برای آموزش دانش آموز در کلاس های 1 تا 12 در خانه انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر لطفا این لینک را بررسی کنید.

هزینه‌های مدرسه

مدارس دولتی در کانادا و آلبرتا رایگان هستند، اما ممکن است حداقلی از هزینه‌های دانش‌آموزی وجود داشته باشد. مدرسه یا تحصیل آنلاین فرزندتان را برای هزینه‌ها بررسی کنید. اگر قادر به پرداخت هزینه‌ها نیستید، راه‌های معافیت از پرداخت یا کاهش هزینه‌ها را با مدرسه درمیان بگذارید. کتاب‌های درسی توسط آموزشگاه به صورت رایگان ارائه می‌شود. آنها باید در پایان ترم یا سال تحصیلی بازگردانده شوند.

قوانین لباس مدرسه

برخی از مدارس کد لباسی دارند که نشان می دهد دانش آموزان چه لباسی می‌توانند در مدرسه بپوشند. مدرسه فرزندتان را برای کد لباس بررسی کنید. برخی از مدارس در کلگری (TLC، مدرسه دخترانه) به لباس فرم نیاز دارند.

خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی

اگر دانش‌آموزان در فاصله کمتر از 2 کیلومتر تا مدرسه زندگی کنند می‌توانند پیاده به مدرسه بروند دانش‌آموزان CBE که بیش از 2.4 کیلومتر دورتر از مدرسه محلی تعیین شده خود زندگی می‌کنند، باید هزینه حمل و نقل را بپردازند. و همچنین دانش‌آموزان CSSD که بیش از 1.8 کیلومتر دورتر از مدرسه محلی تعیین شده خود زندگی می‌کنند، باید هزینه حمل‌ونقل را بپردازند.

غیبت از مدرسه

کودکان باید هر روز در مدرسه شرکت کنند. اگر فرزندتان به علت بیماری یا دلایل شخصی غایب است، باید به مدرسه اطلاع دهید. اگر قرار است فرزندتان برای مدت طولانی از مدرسه غیبت کند، باید از قبل به معلم اطلاع دهید.

تحصیل درکالج‌های کلگری برای دانشجویان بین‌الملل

کلگری که به دلیل شهرت جهانی آلبرتا در کانادا معروف است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی است و جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌المللی دارد. کالج‌های کلگری نه تنها در این کشور، بلکه در سراسر جهان مشهور هستند. اکثر بهترین کالج‌های کلگری تحصیلات آکادمیک عالی، زندگی با‌کیفیت و فعالیت‌های فوق برنامه را در کنار بهترین فرصت شغلی پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهند. اگر آماده تحصیل در کلگری هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا لیست کالج‌های کلگری کانادا را به همراه برخی جزئیات اساسی بررسی کنید.

انواع مختلف کالج ها در کلگری

کلگری یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی و میزبان برخی از مؤسسات برتر است که به لحاظ آموزشی، تحقیقاتی و نیز محوطه دانشگاه در سطح بین‌المللی شناخته شده است. در ادامه لیست انواع مختلف کالج‌ها در کلگری را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

کالج عمومی

کالج های دولتی در کلگری به طور‌کلی توسط دولت کانادا بر اساس قانون کالج و موسسه استانی به رسمیت شناخته شده و معتبر هستند. این کالج‌ها چندین برنامه ارتقاء تحصیلی، گواهینامه و مدرک لیسانس را ارائه می‌دهند. عنوان برخی از بهترین کالج‌های کلگری را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • کالج Bow Valley
  • کالج منطقه‌ای گراند پریری
  • کالج لیکلند
  • کالج کیانو

کالج‌های خصوصی

کالج‌های خصوصی در کلگری توسط برخی از شاخه‌های آموزشی خصوصی کانادا معتبر هستند. این مؤسسات به دلیل تدریس متنوع، برنامه زمانی بسیار انعطاف‌پذیر و آموزش با‌کیفیت محبوب زیادی کسب کرده‌اند. برخی از این مؤسسات خصوصی عبارتند از:

  • کالج ABM
  • کالج CDI
  • کالج بی ریور
  • کالج ریوز
  • کالج کوه راکی

کالج‌های برتر در کلگری

کلگری یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در کانادا در بین داوطلبان بین‌المللی است. اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کلگری میزبان دانشجویان بین‌المللی مختلف از بیش از 119 کشور در سراسر جهان هستند: در ادامه به‌طور مختصر با 6 کالج برتر کلگری آشنا خواهیم شد:

  • کالج Bow Valley
  • کالج ABM
  • کالج CDI
  • کالج بی ریور
  • کالج ریوز
  • کالج کوه راکی

کالج Bow Valley

این کالج با بیش از 15000 دانشجو، بزرگترین کالج محلی در آلبرتا است. این کالج دارای نرخ پذیرش 37٪ است به این معنی که پذیرش در کالج بسیار رقابتی است. این کالج برای دانشجویان بین‌المللی در طیف وسیعی از دوره‌ها پذیرش دارد.

کالج ABM

این یکی از کالج‌های آموزشی پیشرو در تورنتو و کلگری است که پذیرش در برنامه‌های فناوری اطلاعات، بهداشت و مدیریت کسب‌و‌کار را ارائه می‌دهد. این کالج با هدف ارائه آموزش با‌کیفیت برای دانشجویان خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که در آینده به شغل خوبی دست پیدا کنند.

کالج CDI

این یک موسسه دانشگاهی غیرانتفاعی خصوصی است که توسط وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش عالی در استان کبک کانادا معتبر است. پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کالج ABM به صورت دوره‌ای در طیف وسیعی از دوره ها انجام می‌شود. این کالج همچنین چندین بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی به دانشجویان ارائه می‌دهد.

کالج بی ریور

هدف کالج Bay River ارائه یک آموزش عالی به دانشجویان است. آنها بر برنامه‌های دیپلم ‌محور و گواهینامه‌محور طراحی شده تا دانشجویان را به سمت پر کردن فضای کار خالی بازار سوق دهند. این کالج به موفقیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود متعهد است.

کالج ریوز

این یک موسسه خصوصی آموزش حرفه‌ای تحت شاخه آموزش عالی آلبرتا است. این کالج به دلیل داشتن بالاترین استانداردهای آموزشی شناخته شده است که در سطح جهانی با بهره‌گیری از متخصصان در زمینه تجارت، هنر و طراحی، مراقبت‌های بهداشتی و مطالعات حقوقی آموزش‌های با کیفیت عالی ارائه می‌دهد.

کالج کوه راکی

این یک موسسه آکادمیک خصوصی کوچک هنرهای لیبرال است که برای حدود 1000 دانشجو در کلگری پذیرش دارد. این یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های واقع در مونتانا، کانادا است که بر موفقیت تحصیلی و رشد شخصی دانشجویان تمرکز دارد. جدای از تحصیلات آکادمیک، همچنین به دانشجویان خود انواع فرصت‌هایی در حوزه فعالیت‌های مشترک مانند دو و میدانی، تفریحات در فضای باز، تئاتر، موسیقی، باشگاه و بسیاری امکانات دیگر را ارائه می‌دهد.

دانشگاه‌های شهر کلگری

1. دانشگاه کلگری

این یک دانشگاه گسترده تحقیقاتی است. این دانشگاه برنامه‌های چند رشته‌ای و همچنین برنامه‌های مطالعاتی، داوطلبانه، کار و تحقیقات بین‌المللی را حمایت می‌کند که ضمن ارتقای تنوع و تعالی در یادگیری، زمینه همکاری بین‌المللی را فراهم می‌کند. بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2020، دانشگاه کلگری در رتبه 233 قرار دارد. دارای 14 دانشکده است که بیش از 250 برنامه دانشگاهی را ارائه می‌دهند. برنامه‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کلگری به قرار زیرند:

  • دانشکده‌های هنر
  • علوم پایه
  • حرکت شناسی
  • تحصیلات تکمیلی
  • مدرسه آموزشی Werklund
  • آموزشگاه‌ها و مدارس حرفه ای
  • مدرسه بازرگانی هاسکاین
  • دانشکده مددکاری اجتماعی
  • دانشکده مهندسی شولیچ
  • دانشکده دامپزشکی و دانشکده پرستاری.
  • دانشکده معماری
  • دانشکده حقوق
  • طراحی و چشم‌انداز
  • مدرسه پزشکی کامین

توجه داشته باشید که برای دانشجویان بین‌المللی، حداقل امتیاز زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه کلگری وجود دارد. شرایط نمره انگلیسی برای متقاضیان شرکت در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در آزمون آیلتس نمره 6.5 و در آزمون تافل 86 است.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی معادل با 18338 دلار و برای دانشجویان کارشناسی ارشد 12696 تا 16226 دلار تخمین زده شده است.

2. دانشگاه ماونت رویال

دانشگاه ماونت رویال به دلیل برتری آموزشی، تعهد به موفقیت دانشجویان در مقطع کارشناسی و تمرکز بر آموزش و یادگیری با ارائه کمک هزینه به دانشجویان بین‌المللی شناخته شده است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در لیسانس، و همچنین برنامه‌های دیپلم را ارائه می‌دهد – که تمامی برای آماده‌سازی دانشجویان برای یک عمر بازدهی شغلی حرفه‌ای طراحی شده‌اند. دانشجویان از میان انبوهی از رشته‌ها و مدارک از جمله برنامه‌نویسی،طراحی داخلی، امور مالی، علوم محیطی، مطالعات سیاسی، روزنامه‌نگاری و مطالعات کودک را پوشش می‌دهد، دست به گزینش می‌زنند.

دانشکده‌های دانشگاه مانت رویال عبارتند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده بازرگانی و مطالعات ارتباطات
  • دانشکده ترویج و توسعه آموزش
  • دانشکده بهداشت، جامعه و آموزش
  • دانشکده علم و صنعت

نمره قبولی برای برای دانشجویان بین المللی، حداقل نمره انگلیسی برای ورود به این دانشگاه الزامی است. برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد نمره آیلتس 6.5 و نمره تافل 83 موردنیاز است.

 هزینه‌های دانشگاه ماونت رویال برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی معادل 19,463 دلار است.

3. کالج دانشگاه سنت مری

این یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی برای تحصیلات عالی است که در شهر کلگری و در استان آلبرتا واقع شده است که به‌طور رسمی توسط وزارت تحصیلات عالی اعتبار یافته و به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه دوره‌هایی مانند مدارک پیش لیسانس (یعنی دیپلم، گواهینامه‌ی پیش دانشگاهی و مدرک کاردانی)، مدارک لیسانس در رشته‌های متعدد تحصیلی ارائه می‌دهد. حتی دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام در این دانشگاه اقدام کنند. این دانشگاه جزو دانشگاه‌های ارزان کلگری به حساب می‌آید.

دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده تجارت سوبی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • مدرسه محیط زیست

برای دانشجویان بین‌المللی، حداقل نمره انگلیسی برای ورود به دانشگاه سنت ماری، کلگری، الزامی است و نمره مورد نیاز زبان انگلیسی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آزمون آیلتس 6.5 و در آزمون تافل 80 است.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه سنت ماری در مقطع کارشناسی 17080 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد 12284 تا 16751 دلار تخمین زده شده است.

4. دانشگاه امبروز

دانشگاه آمبروز یک دانشگاه خصوصی مسیحیت‌گرا  واقع در کلگری، استان آلبرتا است. این برنامه برنامه هایی را در زمینه هنر و علم، تجارت، آموزش، وزارت و حوزه علمیه ارائه می‌دهد که دقیق، مرتبط و معتبر برای مشاغل امروزی هستند. سنت امبروز یک دانشگاه هنرهای لیبرال مختلط است که همچنان پیوندهای محکمی با کلیسای کاتولیک دارد و خانه بیش از 3500 دانشجو است که در طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام کرده اند.

برنامه‌های دانشگاه آمبروز عبارتند از:

  • دانشکده هنر و علوم
  • مدرسه آموزش و پرورش
  • مدرسه وزارت
  • حوزه علمیه (برگه فعال)

برای دانشجویان بین المللی، حداقل نمره انگلیسی برای ورود به این دانشگاه الزامی است. نمره مورد نیاز زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آزمون آیلتس نمره 6.5 و در آزمون تافل نمره 83 است.

هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی 13245 تا 16558 دلار و شهریه تحصیلات تکمیلی معادل 9935 تا 13245 دلار است.

ویزای تحصیلی کلگری

علاوه بر پاسپورت، ویزای کانادا مهترین سند مهاجرت شما به این کشور است. قبل از شرکت در هر کلاسی، مطمئن شوید که ویزای تحصیل شما برای موسسه‌ای که می‌خواهید در آن شرکت کنید معتبر است. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنید، همیشه باید مجوز تحصیل معتبر داشته باشید، مگر در مواردی که مدت برنامه تحصیلی شما شش ماه یا کمتر باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کلگری

موارد زیر برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا موردنیاز است:

  • یک پاسپورت معتبر از طرف دولت ایران. توصیه می‌شود در صورت امکان پاسپورتی دریافت کنید که برای تمام مدت تحصیل شما در کانادا معتبر باشد. اگر برای ورود به کانادا به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز دارید، اداره ویزا در طول فرآیند درخواست به پاسپورت اصلی شما نیاز خواهد داشت.
  • نامه رسمی پذیرش شما از دانشگاه یا کالجی که در آن شرکت خواهید کرد.
  • گواهی تمکن مالی. شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد پول کافی برای پوشش شهریه و هزینه‌های زندگی خود و وابستگانتان را دارید (درصورتی که آنها با شما سفر می‌کنند). گواهی تمکن مالی را می‌توان به اشکال مختلفی ارائه داد: نامه یا صورت حسابی از بانک شما در ایران، نامه‌ای از دانشگاه یا کالج مقصد خود مبنی بر اینکه در حال دریافت جایگاهی مانند دستیار پژوهشی، دانشجوی پژوهشی ویا بورس تحصیلی هستید و همینطور می‌توانید یک نامه رسمی از یک آژانس تامین مالی خارجی برای ارائه تهیه کنید.
  • علاوه بر الزامات فوق، ممکن است به مدارک پشتیبان دیگری نیاز داشته باشید مدارکی مانند گواهی معاینه پزشکی از پزشک تعیین شده توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC).

دلایل انتخاب شهر کلگری برای تحصیل

کیفیت زندگی: کلگری به عنوان یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین شهرها شناخته می‌شود. کلگری چهارمین شهر پرشور در سراسر جهان است و بیش از 6000 رستوران، تئاتر و پاسیو را درخود جای داده است که این شهر را به یک گزینه برجسته برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند.

آموزش به رسمیت شناخته شده جهانی: کالج‌های دولتی و خصوصی در کلگری به ارائه تحصیلات و مدارک با‌کیفیتی که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، معروف هستند. دروس در برنامه درسی کالج به خوبی در نظر گرفته شده است تا دانشجویان را برای دنیای واقعی آماده کند.

بهترین فرصت‌های شغلی: کالج‌های کلگری به دلیل ارائه فرصت‌های شغلی عالی برای فارغ‌التحصیلان خود با بهترین نرخ اشتغال در کنار آموزش عالی و انجام کارآموزی شناخته شده‌اند.

زندگی پویای شهری: جذابیت زندگی، چیزی در مورد کلگری‌ست که هر فردی پا به محدوده شهر آن می‌گذارد، مغلوبش می‌شود. این شهر که دارای چندین شرکت نفت و گاز است، پایتخت انرژی کانادا است، و یکی از مناطق درحال رشد سریع در کشور با بازار کار قوی است. کلگری همچنین آفتابی‌ترین شهر کانادا است که حدود 333 روز آفتابی در سال دارد. طبق رتبه‌بندی جهانی زیست‌پذیری، واحد اطلاعات اقتصاد در سال 2018، این ممکن است ارتباطی با این داشته باشد که چرا آن را به عنوان پرشورترین شهر در آمریکای شمالی معرفی کردند.

محله چینی‌ها: یکی از جالب‌ترین محله‌های کلگری، محله چینی‌ها است که به زیبایی در کرانه‌های زیبای رود بو قرار دارد. در اینجا تعدادی از بهترین غذاهای شهر را خواهید یافت، از رشته فرنگی و کوفته‌های چینی اصیل گرفته تا غذاهای مبتکرانه کانادایی-چینی که قلب و شکم بسیاری از دانشجویان مهمان را به خود جلب کرده است.

 فرصت‌های تفریحی بیشمار: تقریباً برای هر علاقه، سرگرمی و سلیقه‌ای در کلگری فعالیت‌هایی وجود دارد، از مسیرهای طبیعت گردی گرفته تا بازی‌های ویدیویی ،تأسیسات ورزشی در فضای باز و سرپوشیده برای اکثر ورزش‌های محبوب و همچنین برای فعالیت‌هایی مانند صخره نوردی.

بیمه درمانی: دانشجویان بین‌المللی فقط با نشان دادن اینکه در آلبرتا زندگی می‌کنند و اینکه در یک دوره دانشگاهی تمام وقت ثبت‌نام کرده‌اند واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی در کلگری و در واقع کل استان آلبرتا هستند. حداقل دستمزد در آلبرتا یکی از بالاترین‌ها در این کشور است که 15 دلار کانادا در ساعت است. همراه با نرخ مالیات پایین‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا، فرصت‌هایی برای عملکرد خوب در اینجا وجود دارد.

معایب زندگی در شهر کلگری

هزینه‌های زندگی روزانه کلگری نسبت به سایر شهرها و استان های اصلی کانادا به خوبی شناخته شده است. زمستان‌های کلگری برای افراد ضعیف مناسب نیست، زیرا دمای هوا گاهی به منفی 30 یا 40 درجه سانتیگراد می‌رسد. به کسانی که ماشین دارند توصیه می‌شود رانندگی در شرایط یخبندان را یاد بگیرند تا به آمار تصادفات رانندگی در یخبندان‌های کلگری اضافه نشوند! یافتن شغل با درآمد خوب بسیار رقابتی و برای موفقیت در این زمینه به سطح بسیار خوب در زبان انگلیسی نیاز است بنابراین اگر زبان انگلیسی دانشجوی متقاضی کار درحد قابل‌قبولی نباشد قادر به پیدا کردن کار مطلوب نخواهد بود.

بیمه سلامت دانشجویی

در‌حالی که کانادا به دلیل مراقبت‌های بهداشتی رایگان مشهور است، اکثر این خدمات فقط برای شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی دردسترس است. به‌ همین دلیل، تمامی دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند باید خود را تحت پوشش یک بیمه درمانی درآورند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا از استانی به استان دیگر متفاوت است. اتباع خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید با مراقبت‌های بهداشتی کانادایی که در استان محل تحصیلشان ارائه می‌شود آشنا باشند. برخی از استان‌ها دانشجویان بین‌المللی را در برنامه‌های بیمه سلامت استانی تحت پوشش قرار می‌دهند، اما اکثر استان‌ها از دانشجویان می‌خواهند که برای طرح‌های بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند.

در بسیاری از استان‌هایی که دانشجویان بین‌المللی را ملزم به دریافت بیمه درمانی خصوصی می‌کنند، خود مؤسسات آموزشی بسته‌های بیمه درمانی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در برخی موارد، مدارس از دانش‌آموزان می‌خواهند که برای بسته‌های بیمه سلامت خود ثبت‌نام کنند، در حالی که مدارس دیگر به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند از بسته‌های بیمه سلامت دانش‌آموزی خود انصراف دهند، مشروط بر اینکه دانش‌آموز بتواند ثابت کند که بیمه درمانی خصوصی را از منبع دیگری دریافت می‌کند. بدون توجه به شرایط، همه موسسات آموزشی با شرایط بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی آشنا هستند.

مراقبت‌های بهداشتی کانادا

همه شهروندان کانادایی و مقیم دائمی، بدون نیاز به پرداخت از حساب شخصی خود، به خدمات پزشکی ضروری بیمارستانی دسترسی معقولی دارند. درحالی که مراقبت‌های بهداشتی همگانی در سطح فدرال اجباری است، برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی توسط استان‌ها و مناطق جداگانه اجرا می‌شود، بنابراین جزئیات دقیق پوشش بیمه سلامت دانشجویی با توجه به محل زندگی فرد متفاوت است. مراقبت‌های بهداشتی همگانی کانادایی که به همه کانادایی‌ها ارائه می‌شود، فقط خدمات ضروری پزشکی را پوشش می‌دهد، این پوشش مراقبت‌های بهداشتی اولیه محسوب می‌شود.

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا از استانی به استان دیگر متفاوت است. اتباع خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید با مراقبت های بهداشتی کانادایی که در استان محل تحصیلشان ارائه می شود آشنا باشند. برخی از استان‌ها دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش برنامه‌های بیمه سلامت استانی قرار می‌دهند، اما اکثر استان‌ها از دانشجویان می‌خواهند که برای طرح‌های بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند.

کسانی که در کانادا اقامت دائم یا شهروندی ندارند باید انتظار داشته باشند که هزینه خدمات پزشکی را از جیب خود بپردازند مگر اینکه بیمه درمانی خصوصی داشته باشند. درواقع، بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی مستلزم اقامت موقت برای تضمین بیمه درمانی خصوصی برای مدت اقامت خود در کانادا هستند. ساکنان موقت چند گزینه برای این اقدام پیش روی خود دارند:

  • آنها می‌توانند بیمه خصوصی را از یک شرکت بیمه خریداری کنند.
  • اگر آنها در کانادا مشغول به کار هستند، ممکن است از کارفرمای خود بیمه درمانی دریافت کنند.
  • اگر آنها در کانادا مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند از طریق مؤسسه آموزشی خود برای بیمه ثبت‌نام کنند.

در مواقع اضطراری، تمام استان‌ها و مناطق خدمات رایگان ارائه می‌دهند، حتی اگر بیمار کارت بهداشت دولتی نداشته باشد. با این حال، بسته به وضعیت مهاجرت افراد، ممکن است محدودیت های قابل توجهی در خدمات ارائه شده وجود داشته باشد.

بیمه درمانی خارج از استان

پوشش مراقبت‌های بهداشتی استانی، چه از طریق یک برنامه رایگان دولتی ارائه شود و چه از طریق یک طرح خصوصی خریداری شود، ممکن است فقط هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را که در آن استان خاص رخ می‌دهد، پوشش دهد. دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند به خارج از استان محل تحصیل خود سفر کنند، چه به استان دیگری در داخل کانادا یا به کشوری خارج از کانادا، باید با شرکت ارائه دهنده بیمه سلامت خود مشورت کنند تا مشخص شود که آیا در طول سفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت یا خیر. اگر بیمه درمانی یک دانشجوی بین‌المللی به دوره‌های سفر گسترش پیدا نکند، می‌توانند برای پوشش هزینه‌های پزشکی که در طول سفر متحمل شده‌اند، بیمه درمانی خصوصی بخرند.

گزینه های مراقبت های بهداشتی

تعدادی ابزار و منابع برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به کشف گزینه‌های بیمه خصوصی ارائه شده در کانادا هستند در دسترس است:

  • Find Insurance این ابزار که توسط OmbudService for Life & Health Insurance اداره می‌شود، یک ابزار خدمات عمومی است که 99٪ از برنامه های بیمه ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه زندگی و سلامت کانادا را فهرست می‌کند.
  • (OmbudService for Life & Health Insurance ) OLHI سرویس اطلاعاتی مستقل کانادا برای مصرف‌کنندگان بیمه عمر و سلامت کانادایی. این سازمان همچنین به عنوان یک خدمات مستقل حل شکایات برای مصرف‌کنندگان بیمه عمل می‌کند.

سؤالات متداول

  1. چند کالج عمومی در کلگری کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟
  2.  حدود پنج مؤسسه عمومی دولتی به همراه دو دانشگاه بزرگ در کلگری وجود دارد.
  3. سوالات کالج های محبوب در کلگری برای دانشجویان بین‌المللی کدامند؟
  4. پاسخ دانشگاه کلگری، کالج ABM، کالج CDI، کالج بای ریور و کالج ریوز برخی از کالج‌های محبوبی هستند که دانشجو می‌تواند برای تحصیل انتخاب کند.
  5. شرایط اولیه واجد شرایط بودن برای پذیرش چیست؟
  6. سوابق تحصیلی
  7. نمرات آزمون ELP
  8. رونوشت های ترجمه شده
  9. نمرات آزمون استاندارد شده GRE یا GMAT
  10. خلاصه سوابق کاری
  11. توصیه نامه و غیره
  12. سوالات میانگین حقوق اولیه بعد از اتمام دوره چقدر است؟
  13. متوسط ​​حقوق اولیه برای اکثر کالج ها حدود 36700 دلار کانادا در سال است.
  14. آیا به دانشجویان بین‌المللی در کلگری درحین تحصیل اجازه کار داده می‌شود؟
  15. اگر مجوز تحصیل شما دارای شرایطی باشد که اعلام کند می‌توانید در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید، ممکن است واجد شرایط کار در کلگری درحین تحصیل باشید. شما همچنین باید تمام الزامات دیگر را داشته باشید. شما تنها زمانی می‌توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامه تحصیلی خود را شروع کرده باشید به عبارت دیگر، قبل از شروع تحصیل به شما اجازه کار داده نمی‌شود.

سخن پایانی

کلگری خانه برخی از بهترین دانشگاه ها و کالج ها در کانادا و همچنین در میان شهرهای بزرگ کانادا است. آن دسته از دانش آموزانی که می خواهند بدون صرف هزینه هنگفت بهترین آموزش‌ها را دریافت کنند، می‌توانند به دنبال موسسات کلگری باشند. دانشگاهی که انتخاب می‌کنید مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند به جایی که در حرفه‌تان می‌خواهید، و مهم‌تر از آن به اینکه چه کسی می‌شوید، برسید!

ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا افتخار این را داریم تا با ارائه مشاوره تخصصی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به تمام شهرهای کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور پاسخ دهیم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد