تحصیل در تورنتو

اگر به تحصیل در کانادا فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تورنتو، بزرگترین کلان شهر این کشور را انتخاب کنید. تورنتو، واقع در استان انگلیسی زبان انتاریو، شهری چندفرهنگی و جهانی است که نشان دهنده تنوع است. تورنتو که در رتبه 13 در شهرهای برتر دانشجویی QS قرار دارد، پذیرای دانشجویان بین‌المللی از بیش از 160 کشور است. این شهر دارای طیف خوبی از دانشگاه‌های معروف، محیط شهری بزرگ و هزینه ‌ای زندگی است که در مقایسه با ایالات متحده کمی پایین‌تر است. این شهرهمچنین یک مرکز مالی و تجاری بزرگ جهانی و سومین مرکز تولید فیلم و تلویزیون پس از لس‌آنجلس و نیویورک است.

سیستم آموزشی در تورنتو

سیستم آموزشی در تورنتو استثنایی است. در واقع سیستم تحصیل در کانادا اینگونه است. این سیستم توسط دولت انتاریو اداره می‌شود. هم آموزش با بودجه عمومی و هم آموزش خصوصی به خوبی اداره می‌شوند. کودکان می توانند از سن 4 سالگی قبل از رفتن به مدرسه ابتدایی که از کلاس 1 تا 8 ادامه دارد در برنامه‌های مهدکودک شرکت کنند. پس از گذراندن دوره ابتدایی، این بزرگسالان جوان می توانند تا پایان دوران تحصیلی خود به دبیرستان بروند. معمولا دانش آموزان در سن 18 سالگی پس از اتمام سال 12 فارغ التحصیل می شوند.

سیستم آموزشی کانادا از یک سیستم سه مرحله ای پیروی می کند:

  • پیش دبستانی
  • ابتدایی
  • متوسطه

آموزش ابتدایی و متوسطه از بودجه عمومی تامین می‌شود. تحصیل در مدرسه با مهدکودک در سن 5 سالگی شروع می شود و با کلاس 12 (حدود 18 سالگی) در سیستم K-12 به پایان می‌رسد و توسط وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود. کودکان از دوشنبه تا جمعه به مدت 6 ساعت در روز و تقریباً 190 روز در سال در مدرسه شرکت می‌کنند. سال تحصیلی در سپتامبر، پس از روز کارگر آغاز شده و در پایان ژوئن به پایان می‌رسد. دانش‌آموزان در کریسمس یک تا دو هفته از مدرسه، یک هفته در فوریه (تعطیلات بهار) یا مارس (تعطیلات مارس) و همچنین تعطیلات عمومی، استانی و منطقه‌ای استراحت می‌کنند.

پس از اتمام موفقیت آمیز دبیرستان (دبیرستان)، به فارغ التحصیلان دیپلم دبیرستان اعطا می‌شود. با داشتن مدرک دیپلم، فارغ التحصیلان ممکن است انتخاب کنند که برای دانشگاه یا کالج به یک موسسه فوق متوسطه بروند. در انتاریو به این مدرک دیپلم مدرسه متوسطه انتاریو (OSSD) می‌گویند.

تحصیلات عالی در تورنتو

تحصیلات عالی یا تحصیلات پس از دبیرستان در تورنتو معمولاً پس از اتمام سال 12 برای دانشجویان آغاز می‌شود. هر دانشگاه بسته به برنامه تحصیلی و وضعیت شخصی شما استانداردهای پذیرش خود را تعیین می‌کند. برنامه‌های تحصیلاتی موجود در تورنتو عبارتند از: مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا. در انتاریو تعداد 18 دانشگاه و 28 کالج دولتی وجود دارد.

چرا در تورنتو تحصیل کنیم؟

تورنتو تمام مواردی را که ممکن است برای یک دانشجوی بین‌المللی مهم باشد در می‌گیرد. از محیط چندفرهنگی گرفته تا فرصت‌های شغلی، در اینجا همه دلایل اصلی برای تحصیل در تورنتو آمده است:

1-    دانشگاه‌های بین المللی بسیار با کیفیت

 کانادا، به طور کلی، کشوری جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است، زیرا این کشور میزبان طیف وسیعی از دانشگاه‌ها است که آموزش عالی ارائه می‌دهند. بر اساس آخرین رتبه بندی QS و THE World، چهار دانشگاه کانادایی به لیست 100 دانشگاه برتر جهان راه یافتند. در رده 90 دانشگاه آلبرتا، 51 دانشگاه بریتیش کلمبیا و 32 دانشگاه مک‌گیل در مونترال، در این رده بندی جای گرفتند. درهمین حال، دانشگاه تورنتو در رتبه 31 این فهرست جای دارد. شهر تورنتو نیز در رتبه سیزدهم بهترین مکان برای تحصیل در جهان قرار گرفت.

2-    تنوع

تورنتو شهری چند فرهنگی و یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان است که در آن به ۱۴۰ زبان صحبت می‌شود. شما برای آشنایی با فرهنگ‌های جدید مجبور نیستید به سراسر جهان سفر کنید. بیش از 50000 نفر مهاجر از 16 کشور جهان در منطقه تورنتو ساکن هستند که این به شما فرصت‌های زیادی برای ملاقات با افراد جدید با پیشینه‌های مختلف می‌دهد. با تحصیل در تورنتو، متوجه خواهید شد که چندفرهنگی بودن در هر جنبه‌ای از زندگی مردم، اعم از غذاها، هنرها، جشنواره‌ها و یا حتی مشاغل، رخنه کرده است.

3-    حمل و نقل

تورنتو راحت‌ترین سیستم حمل‌ونقل را دارد که شامل خدمات اتوبوس، تاکسی و مترو می‌شود. با استفاده از کارت Presto که یک کارت هوشمند برای جمع‌آوری کرایه است، می‌توانید به راحتی به وسایل حمل‌ونقل اصلی شهر دسترسی داشته باشید. برای اکثر دانشجویان بین‌المللی، مترو یا اتوبوس راحت‌ترین و ایده‌آل‌ترین شکل حمل‌ونقل است. اگر در نزدیکی موسسه آموزشی خود زندگی می‌کنید، می‌توانید قدم‌زنان تا آنجا بروید .قیمت بلیط ماهانه قطار از 80 تا 110 دلار آمریکا متغیر است، اما دانش‌آموزانی که کارت شناسایی تأیید شده دارند می‌توانند واجد شرایط امتیاز باشند.

4-    ایمنی و امنیت

بر اساس شاخص شهرهای امن در سال 2021، تورنتو خود را در شاخص ایمنی 81 درصد نشان داده است.

5-    فرصت‌های شغلی

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و مرکز تجارت، فناوری، امور مالی، سرگرمی و هنر این کشور است. چه زمانی که در کالج/دانشگاه هستید به دنبال شغلی پاره وقت باشید و چه به دنبال یک موقعیت تمام‌وقت پس از فارغ‌التحصیلی باشید، تورنتو فرصت‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند. این شهر بازار کار قابل توجهی را ارائه می‌دهد، اما این به معنای بالا بودن رقابت نیز هست. یافتن شغل برای هر فردی یک تجربه منحصر به فرد است. هر چه صلاحیت بیشتری داشته باشید، به دست آوردن شغل برای شما آسان‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید مشاغل پاره وقت پردرآمد را به راحتی در اطراف کافه‌ها، استارت آپ‌ها، رستوران‌ها و دیگر جاهای شهر پیدا کنید.

تورنتو به عنوان موتور اقتصادی کانادا مشهور است و مشاغلی را در زمینه خدمات مالی، تولید، اطلاعات و فناوری و صنعت بانکداری فراهم می‌کند. تحصیل در تورنتو شانس گرفتن یک دوره کارآموزی در یک شرکت بزرگ را به حداکثر می‌رساند. در سال‌های اخیر، تورنتو به طور مداوم در بازار رشد شغلی ثابت بوده است، و این امر باعث می‌شود که پس از اتمام تحصیلات، اقامت دانشجویان بین‌المللی بسیار آسان‌تر شود.

6-    هزینه تحصیل و زندگی

در مقایسه با سایر شهرهای کانادا، هزینه تحصیل در تورنتو کمی گران است. به طور متوسط، هزینه تحصیل در حدود 65000 دلار کانادا  خواهد بود، درحالی که هزینه‌های زندگی حدود 5500 دلار کانادا در ماه است.

7-    محل اقامت

تورنتو طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای اقامت راحت ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی طیف وسیعی از گزینه‌های اسکان را در دسترس خود دارند، از جمله خانواده‌های میزبان، اقامتگاه‌های دانشگاهی، و آپارتمان‌های اجاره‌ای. در تورنتو، هزینه زندگی برای مسکن در کوی دانشگاه بین 3000 تا 7500 دلار در سال متغیر است. دانشگاه تورنتو که بیش از 20000 دانشجوی بین‌المللی دارد، برآورد کرده که هزینه‌های اقامت در کوی دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی بین 1080 تا 2982 دلار کانادا متغیر است. هزینه اقامت در خارج از دانشگاه بین 750 تا 2200 دلار در ماه است.

8-    ورودی دانشگاه‌های تورنتو

برخلاف سایر دانشگاه‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در سه نوبت از سال یعنی در پاییز، زمستان و تابستان دانشجو می‌پذیرند.

9-    مزایای زندگی شهری

تورنتو به دلیل ترکیب منحصر به فرد زندگی شهری پر جنب‌وجوش و مناظر طبیعی متنوع، معمولاً به عنوان “خنک‌ترین شهر کانادا” توصیف می‌شود. این شهر به شهری شلوغ تبدیل شده است و چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنان خود دارد. این شهر همچنین به عنوان مرکز کانادا برای هنر، تجارت، فرهنگ و ارتباطات شناخته شده است. گنجاندن نوازندگان ماهر، تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، مناطق حفاظت‌شده جذاب، و پذیرش افراد از همه گروه‌های قومی به تنوع فرهنگی و احساس جهانی بودن شهر کمک می‌کند. خواه یادگیری هنرهای نمایشی، ورزش، جشنواره‌ها یا غذا باشد، تورنتو بدون شک بهترین مکان برای اقامت است.

10-                      صمیمیت مردم

مردم کانادا به دلیل رفتار دوستانه خود زبان زد هستند. اخیراً مطالعه در مورد نحوه تعامل مردم از سراسر جهان با دیگران انجام شده، این تحلیل عمومی نشان داد که در توییتر، کانادایی‌ها مهربان‌ترین و صمیمی‌ترین مردم جهان هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که در مقایسه با کاربران سایر کشورها، کانادایی‌ها در مکالمات بیشتری شرکت می‌کنند.

11-                      مناظر و جاهای دیدنی

کانادا به خاطر مناظر خیره‌کننده و زمین‌های خالی‌ازسکنه شهرت دارد. در تورنتو، مقاصد توریستی زیادی برای کاوش وجود دارد، از جمله برج CN، آکواریوم‌های ریپلی، موزه سلطنتی انتاریو، باغ‌وحش تورنتو، جزایر تورنتو، سواحل و بسیاری از پارک‌ها. شما در تورنتو فرصت‌های زیادی برای کاوش خواهید داشت، از مرکز شهر پرجنب‌وجوش، با مراکز خریدش گرفته، تا غذاخوری‌های خوب، موسیقی، منطقه تاریخی دیستیلری و فروشگاه‌ها و رستوران‌های منحصربه‌فرد.

12-                      غذا

در تورنتو، غذاهای مختلفی از سراسر جهان، از کاری هندی خوش طعم، ماکارونی اصیل ایتالیایی، pho غنی ویتنامی، تا دیم سام معطر چینی و بسیاری دیگر را خواهید یافت. زندگی در این شهر پر جنب و جوش به شما حس خوب زندگی در کشور خود را می‌دهد، جایی که می‌توانید انواع مواد غذایی را پیدا کنید. علاوه بر این، شما باید غذاهای کانادایی را نیز امتحان کنید. یکی از غذاهایی که حتما باید امتحان کنید پوتین است. در دهه 1950 در کبک ایجاد شد و تحت تأثیر غذاهای فرانسوی قرار گرفت و در سراسر کشور به محبوبیت فراوانی رسید.

زندگی‌دانشجویی در تورنتو

تورنتو به عنوان یکی از شلوغ‌ترین کلان‌شهرهای بزرگ جهان و داشتن برخی از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌های کانادا شناخته شده است. باتوجه به موقعیت‌های تحصیلی قابل توجه دانشگاه‌های آن، این شهر جذابیت زیادی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی دارد. دانشجویان در تورنتو می‌توانند انتظار داشته باشند که اوقات فراغت خود را در محله‌ای به نام The Beaches سپری کنند، که مکانی ساحلی است واقع در دریاچه انتاریو – و به لطف آب‌وهوای نسبتاً معتدل تورنتو در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی، ممکن است شما اغلب اوقات موقعیت خوبی برای شنا پیدا کنید.

این شهر هر آنچه را که در یک شهر کلان انتظار دارید، مانند سینما، مراکز خرید و غیره، ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از ظاهر غیرمتعارف شهر، بین گرافیتی‌های خیابانی هنرمندانه آن، یا بازار مدرن کنزینگتون، جایی که دانشجویان دوست دارند لباس‌های قدیمی، و همچنین کافه‌های گیاه‌خواری و وگان را بررسی کنند، لذت ببرند.

ویزای تحصیلی تورنتو

شرایط گرفتن ویزای تورنتو مساوی با شرایط ویزای کانادا است. برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل کانادا را دریافت کنید که به عنوان گواهی اقامت شما هست. اگر مدت تحصیل و دوره شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به گرفتن ویزای تحصیل کانادا ندارید. با این وجود، اگر قبل از آمدن به کانادا برای ویزای اقدام کنید برنامه‌های شما بدون دردسر و بسیار دقیق پیش خواهد رفت.

مجوزهای تحصیلی مشابه مجوزهای کار است. برای درخواست مجوز تحصیل، باید TRV یا eTA نیز داشته باشید. همه دانش آموزان نیاز به دریافت مجوز تحصیلی دارند، به استثنای تعدادی معدود. اگر در دوره پیش‌دبستانی حضور ندارید، برای مجوز تحصیل برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید برای ویزای دانشجویی به صورت آنلاین یا کاغذی اقدام کنید. شما باید موافقت کنید که در پایان تحصیلات خود کانادا را ترک خواهید کرد (مگر اینکه متعاقباً مجوز کار دریافت کنید)، و باید نشان دهید که از حمایت مالی کافی برای زندگی در کانادا برخوردار هستید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی تورنتو

نخستین قدم ارائه یک نامه پذیرش استاندارد از یک مؤسسه آموزشی معتبر است. مرحله بعدی ارسال درخواست ویزای دانشجویی کانادا از طریق وب سایت CIC یا از طریق تماس با دفتر ویزای محلی خود یا سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خودتان است. در این مرحله باید به چند سوال در مورد خودتان در وب سایت CIC پاسخ دهید. این سوالات بسیار مهم هستند چراکه تعیین می‌کنند که آیا شما واجد شرایط درخواست آنلاین برای مجوز دانشجویی کانادا هستید یا خیر و چه مدارکی را باید ارائه دهید. پس بسیار با دقت باید به این سؤالات پاسخ دهید.

در صورت واجد شرایط شناخته شدن، یک کد چک لیست شخصی با اعتبار 60 روز برای شما فرستاده می‌شود که برای ارسال درخواست خود به صورت آنلاین به آن نیاز دارید. فراموش نکنید که باید حتما از این صفحه پرینت بگیرید. این صفحه همچنین شامل اطلاعات مفید دیگری همچون میزان تخمینی شهریه خواهد بود. هنگامی که برای درخواست آماده شدید، باید یک حساب MyCIC ایجاد کنید، که در آن کد چک لیست ویژه خودتان را باید وارد کنید. سپس چک لیست اسناد شخصی خود را دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد اسناد خود را به CIC آپلود و ارسال کنید. در این مرحله شما به یک چاپگر یا یک اسکنر نیاز دارید.

هنگامی که مدارک و فرم درخواست خود را آماده کردید و هزینه‌های خود را پرداخت کردید، می‌توانید درخواست تکمیل‌شده خود را به CIC ارسال کنید. اما علاو‌ه بر این، برخی از متقاضیان ممکن است مجبور به شرکت در یک مصاحبه در دفتر ویزای محلی خود بشوند.

برترین دانشگاه های تورنتو

طبق رتبه‌بندی جهانی در سال 2022، چهار دانشگاه کانادایی مانند دانشگاه آلبرتا در رتبه 90، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 51، دانشگاه مک‌گیل در رتبه 32 و دانشگاه تورنتو در زیر 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. اما در خود شهر تورنتو نیز دانشگاه‌های بسیار خوبی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه رایرسون
  • دانشگاه ترنت

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو که در سال 1827 تأسیس شد، خیلی زود به مؤسسه پیشرو در زمینه یادگیری، کشف و ایجاد دانش در کانادا تبدیل شد. دانشجویان این فرصت را دارند که از طریق یک شبکه چندرشته ای از اساتید، فارغ‌التحصیلان و شرکا، از رهبران برجسته فکری یاد بگیرند و با آنها کار کنند.

دانشگاه تورنتو آموزش در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد. دانشجویان و اساتید از سراسر جهان جذب این دانشگاه می‌شوند. بسیاری از اعضای هیئت علمی در رشته خود چهره‌هایی مشهور و بین‌المللی هستند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه تورنتو در بیش از 160 کشور خارج از کشور به کار و زندگی مشغول هستند. این دانشگاه از قرار گرفتن در یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان سود می برد. دانشگاه تورنتو مجموعه‌ای غنی از برنامه‌ها و فرصت‌ها را برای دانشجویان باانگیزه ارائه می‌دهد. این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه کانادا و یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی عمومی آمریکای شمالی شناخته شده است.

در هر یک از سه پردیس دانشگاه تورنتو، دانشجویان از معلمان متعهد، کارکنان پشتیبانی و امکانات پیشرفته سود می‌برند. دانشجویان همچنین می‌توانند در برخی از 300 باشگاه دانشجویی، 17 روزنامه و سه ایستگاه رادیویی در داخل و اطراف دانشگاه شرکت کنند. فرصت‌های عالی برای دو و میدانی تفریحی و رقابتی، تا سطح بین دانشگاهی تیم‌های U of T Varsity Blues وجود دارد. حتی در حالی که دانشگاه تورنتو سنت برتر و یکه‌تاز بودن را که بیش از 175 سال قدمت دارد جشن می‌گیرد، خود را متعهد به ساختن آینده‌ای قوی و جسورانه می‌داند. آینده ای که امیدواریم شامل شما هم شود.

دانشگاه یورک

در راستای یادگیری برای موفقیت مادام‌العمر چه در حال اتمام دبیرستان، پیشرفت شغلی یا تصمیم به تحصیل در کانادا باشید، دانشگاه یورک طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی، برنامه‌ها و فرصت‌ها را برای حمایت از سفر علمی شما ارائه می‌دهد. دانشگاه یورک دارای 28 مرکز تحقیقاتی و 11 دانشکده از جمله دانشکده علوم، دانشکده بازرگانی Schulich ، دانشکده مهندسی لاسوند، دانشکده هنرهای لیبرال و مطالعات حرفه‌ای، کالج گلندون، دانشکده آموزش، دانشکده حقوق Osgoode Hall، دانشکده بهداشت، دانشکده مطالعات محیطی، دانشکده تحصیلات تکمیلی، و دانشکده هنر، رسانه، اجرا و طراحی است.

این دانشگاه حدود 120 برنامه برای مقطع کارشناسی در کنار 17 نوع دیگر مدرک، طیف گسترده‌ای از مدارک و دوره‌ها را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که در صورت مواجه با مشکلات مالی یا چالش‌های شغلی فرصتی برای به تعویق انداختن پیشنهادشان به مدت یک سال ارائه می‌دهد. بیش از 300000 فارغ التحصیل از این دانشگاه در سراسر جهان وجود دارند. استیون گلنوود مک لین فضانورد معروف کانادایی است که از دانشگاه یورک فارغ التحصیل شده است. شهرت تحسین شده توسط فارغ التحصیلان یورک در زمینه‌های به دست آمده است.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه‌های کانادا بر آموزش آکادمیک و حرفه‌ای تمرکز می‌‌کنند و سرمایه‌گذاری زیادی در جهت‌گیری به سمت تحقیق انجام می‌دهند. موسسات آکادمیک در کانادا یک مسئولیت استانی هستند و از این رو کیفیت آموزش در یک دانشگاه غیرقابل مذاکره است. یکی از دانشگاه‌های مهم واقع در شهر تورنتو دانشگاه رایرسون است.

رشته‌های پرطرفدار موجود در دانشگاه رایرسون

• لیسانس بازرگانی در مدیریت بازرگانی

• لیسانس علوم در علوم کامپیوتر

• لیسانس مهندسی در مهندسی کامپیوتر

• لیسانس بازرگانی در مدیریت هتلداری و گردشگری

• لیسانس علوم کاربردی در بهداشت عمومی

• لیسانس مهندسی در مهندسی مکانیک

• لیسانس مهندسی در مهندسی عمران

شهریه

هزینه های شهریه سالانه دانشجویان بین‎المللی در رایرسون از 30000 تا 40000 دلار متغیر است.

بورسیه‌ها

این دانشگاه پس از ورود دانشجو و برای هر سال تحصیلی در این برنامه، بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی را بر اساس شایستگی و پتانسیل ارائه می‌دهد. بورسیه ورودی رئیس جمهور برای فارغ التحصیلان دبیرستان با توانایی های علمی عالی، ویژگی های رهبری، تفکر اصلی و توانایی خلاق است. بورسیه تحصیلی شایستگی مدرسه متوسطه بین‌المللی برای دانش‌آموزانی است که وارد یک برنامه تمام‌وقت چهار ساله در دانشگاه رایرسون می‌شوند. دانش‌آموزانی که پتانسیل علمی، علاقه به کار داوطلبانه و فعالیت‌های فوق برنامه و ویژگی‌های رهبری را نشان می‌دهند، واجد شرایط دریافت بورسیه هستند.

برای دانشجویان رایرسون

در حین تحصیل در دانشگاه فرصت‌های زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. جوایز موجود عبارتند از:

  • جایزه بین‌المللی ورودی Geoff Boyes
  • جایزه بین‌المللی رهبری دانشجویی Geoff Boyes
  • بورسیه شایستگی دانشجویی بین المللی
  • بورسیه ورودی رئیس جمهور
  • جوایز Salad King
  • بورسیه های بین المللی Scotiabank
  • جایزه Western union برای دانشجویان بین المللی
  • امکانات

رایرسون همراه با تجهیزات ورزشی و تفریحی، امکانات رفاهی زیادی برای سلامتی، رفاه و آمادگی شغلی و کار در حین تحصیل دارد. مرکز دو و میدانی و تفریحی میزبان رویدادهایی برای تعداد زیادی فعالیت ورزشی و تناسب اندام است. کتابخانه و کتابفروشی، مرکز شغلی و تعاونی، غذاخوری و کافه و مرکز آموزشی دانشجویی، دانشگاه را به مکانی پر جنب و جوش برای یادگیری و تعامل با گروه همسالان تبدیل کرده است. تمهیداتی برای دانشجویان والد در قالب امکانات مراقبت از کودک، خوابگاه و رفت و آمد برای کسانی که برای پروژه‌ها، تکالیف یا کار در محوطه دانشگاه آماده می‌شوند، وجود دارد.

دانشگاه ترنت

دانشگاه ترنت که یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا به حساب می‌آید، بر اساس رویکرد ایده‌آل یادگیری تعاملی که شخصی، هدفمند و متحول است، تأسیس شد. دانشگاه ترنت همیشه برای رهبری در تدریس، تحقیق و رضایت دانشجویان، جذب دانشجویان ممتاز از سراسر کشور و جهان شناخته شده است. در دانشگاه ترنت، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق جوامع متنوعی که شامل محل اقامت کالج، کلاس‌های درس، رشته‌ها، تحقیقات عملی، برنامه‌های آموزشی مشترک و فعالیت‌های مبتنی بر جامعه است، با اساتید، کارکنان و همتایان خود ارتباط برقرار می‌کنند و با آنها همکاری می‌کنند. در تمام رشته‌ها، ترنت تفکر انتقادی و یکپارچه را تشویق می‌کند.

دانش‌آموزان با ایجاد تجربیاتی که ریشه در گفتگو، دیدگاه‌های متنوع و همکاری دارند، راه را پیش می‌برند. در یک محیط یادگیری که اشتیاق مادام‌العمر برای شمول، رهبری و تغییرات اجتماعی ایجاد می‌کند، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اساتید و کارکنان ترنت درگیر شهروندان جهانی و کاتالیزورهایی در توسعه راه‌حل‌های پایدار برای حل مسائل پیچیده هستند.

دانشگاه ترنت به دانشجویان این فرصت را می دهد که از بین بیش از 100 برنامه موجود در دو پردیس دست به انتخاب بزنند. پردیس پیتربورو دارای برنامه‌های مبتکرانه و آکادمیک دقیق است که در 1400 هکتار در یک محیط طبیعی خیره‌کننده در سواحل رودخانه Otonabee قرار دارد. پردیس دوم، Trent Durham GTA، در Oshawa، Ont واقع شده است. و برنامه های دانشگاهی مورد تقاضا و تجربیات ارتقاء شغلی را در منطقه تورنتو بزرگ ارائه می دهد. یک ساختمان مسکونی و دانشگاهی جدید در این پردیس رو به رشد در پاییز 2020 افتتاح شد.

زندگی دانشجویی در تورنتو

بهترین شهرهای دانشجویی در کانادا همان امکاناتی را که شما انتظار دارید ارائه می‌کنند. تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کانادا، به عنوان مرکز مالی و فرهنگی این کشور شناخته شده است. مثل نیویورک کانادا به آن فکر کنید! اگر سبک زندگی شهری را دوست دارید، عاشق تورنتو خواهید شد. بنابراین بیایید بررسی کنیم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در تورنتو چه چیزی در انتظار شما است.

دوچرخه کرایه‌ای

 زیرساخت دوچرخه تورنتو به شما امکان می‌دهد دوچرخه کرایه کرده و شهر را با رکاب‌زدن کاوش کنید. برای کمپ و پیاده روی می‌توانید از مرکز شلوغ شهر تورنتو یا پارک آلگونکوین دیدن کنید.

زندگی شبانه

زندگی شبانه تورنتو با کلوب‌ها، رستوران‌ها، خیابان‌های مملو از موسیقی و آواز زنده، میکروفون‌های باز، رستوران‌های کوچک و غیره پر شده است. می‌توانید برای خرید و کمی بعد از آن به منطقه مد و فشن بروید.

تئاتر  

اگر برای مدت طولانی در تورنتو هستید، باید از Factory Theatre دیدن کنید. این تئاتر منحصر به فرد و صمیمی است که غیر متعارف‌ترین تئاترها را روی صحنه می برد. اگرطرفدار شکسپیر هستید، به شدت به شما این مورد را پیشنهاد می‌دهیم.

بالیوود

یکی از چیزهایی که مطمئناً از ارزش تجربه دارد، رفتن به سینما و تماشای یک فیلم محصول سینمای بالیوود هند است. خوب، مطمئن باشید که تورنتو سینماهای زیادی مانند Imagine Cinemas دارد که نه تنها فیلم‌های بالیوود، بلکه سایر فیلم‌های خارجی و مستقل را نیز نمایش می‌دهند.

جاذبه های مهم تورنتو

اگر قرار است برای مدت طولانی به عنوان دانشجو در تورنتو اقامت داشته باشید، ممکن است به عنوان یک توریست بخواهید از تمام جاذبه‌های اصلی دیدن کنید! در این مقاله با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر تورنتو آشنا می‌شویم:

برج CN

منظره برج واقعاً تماشایی است و  از آن‌جا کل خط افق درست در مقابل چشمان شماست.

موزه سلطنتی انتاریو  

این موزه فرصتی عالی به شما می‌دهد تا نگاهی به برخی از نمایشگاه‌های نادر و جهانی داشته باشید.

گالری هنری انتاریو 

یکی از بزرگترین گالری‌های هنری در آمریکای شمالی با بیش از 95000 نمایشگاه.

آبشار نیاگرا

آبشارهای باشکوه فقط یک ساعت با شما فاصله دارند و می‌توانند یک سفر و یک روزه شگفت‌انگیز را برای شما رقم بزنند.

میدان ناتان فیلیپس

در طول کریسمس، باید به میدان ناتان فیلیپس بروید و از دیدن تزئینات کریسمس و تابلوی شناور تورنتو لذت ببرید.

هزینه‌های زندگی در تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی

مانند هر جای دنیا، هزینه های زندگی در مراکز شهری بیشتر از حومه شهرها است. بسیاری از دانشجویان مسکن در محوطه دانشگاه را معمولاً خیلی بیشتر ترجیح می‌دهند، که ممکن است همیشه کم‌هزینه‌ترین گزینه هم نباشد، اما قطعا راحت‌تر است. تورنتو و ونکوور گران‌ترین شهرها برای زندگی هستند و با کمبود مسکن مقرون به صرفه در تورنتو، هزینه‌ها در آنجا بسیار بالا است و همچنان نیز در حال افزایش هستند. تورنتو، شهری است متعلق فرهنگ‌های مختلف و همانطور که گفتیم از این شهر اغلب تحت عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا یاد می‌شود. این ممکن است به دلیل امکانات و زندگی آسانی باشد که ارائه می‌دهد. متوسط هزینه‌های زندگی یک دانشجوی بین‌المللی در تورنتو به شرح زیر است:

میانگین هزینه سالانه بر حسب دلارمیانگین هزینه ماهانه  بر حسب دلارمخارج
  18907   840   600     400   7200   360   480     3600   960   1500   2400   37247  –   70   –   –   600   30   40     300   80   –   200   1320  شهریه   بیمه درمانی   کتاب‌های درسی   هزینه‌های دانشجویی   اجاره مسکن در دانشگاه   گوشی همراه   حمل و نقل عمومی   غذا و خاروبار   سرگرمی و لباس و هدایا   بیمه اتومبیل   سوخت اتومبیل   هزینه کل  

حمل و نقل عمومی در تورنتو

حمل و نقل عمومی ساده‌ترین راه برای سفر در تورنتو به دلیل ترافیک در ساعات اوج مصرف است. گزینه‌های زیر را برای سفر ایمن در داخل و اطراف شهر بررسی کنید:

مترو

قطار زیرزمینی است که از شهر تورنتو و در برخی از حومه‌ها عبور می‌کند. هزینه هر بلیط 3.25 دلار کانادا است و به راحتی با پول نقد یا توکن می‌توان آن را پرداخت کرد، اما راحت‌ترین گزینه کارت Presto است. این یک روش پرداخت الکترونیکی است و تمام راه‌های حمل و نقل در شهر را پشتیبانی می‌کند.

اتوبوس

دانشجویان می‌توانند تقریباً در هر منطقه از تورنتو اتوبوس پیدا کنند. مهم نیست میخواهید کجا بروید، مسیری وجود دارد که شما را به آنجا برساند. آنها معمولا هر 10 دقیقه یکبار می‌‌رسند، اما در شرایط آب و هوایی نامساعد ممکن است بیشتر طول بکشد.

تراموا

این بسیار جادارتر است و می‌تواند افراد بیشتری را در خود جای دهد. پیدا کردن صندلی در ساعات اوج مصرف راحت‌تر است. اینها شبیه اتوبوس هستند و هر 10 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند، اما محدود به منطقه مرکزی شهر هستند و اجازه خروج از شهر را ندارند.

سؤالات متداول

  1. آیا زندگی در شهر تورنتو نسبت به سایر شهرهای کانادا پرهزینه‌تر است؟

 پاسخ مثبت است. زندگی در تورنتو به فراخور امکانات بی‌شماری که به ساکنینش ارائه می‌دهد، هزینه‌های بیشتری    نیز در بر دارد.

  • دانشگاه‌های مهم واقع در شهر تورنتو کدامند؟

  دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون، دانشگاه ترنت

  • آیا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توان بدون اخذ ویزای دانشجویی در کانادا مشغول به تحصیل شد؟

پاسخ مثبت است اما به شرطی که دوره تحصیلی شما کمتر از شش ماه به طول بیانجامد.

سخن پایانی

تورنتو در کانادا مقصدی رویایی برای دانشجویان بین‌المللی به نظر می‌رسد. این شهر برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که جرات محقق ساختن رؤیاهایشان را دارند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دانشجوی بین المللی بودن، کار آسانی از هر نظر نیست. اما با یک برنامه و تمهیدات دقیق، می‌توانید شانس خود برای زندگی بهتر و پرواز در ارتفاعات را بالا ببرید. ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود.

همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی با مجموعه مهاجرتی همیار کانادا در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد