تحصیل در انتاریو

افراد از سراسر جهان برای تحصیل به استان انتاریو کانادا می‌روند. انتاریو که 40 درصد از جمعیت کشور و تعداد دانشجویان بین‌المللی بیشتری نسبت به هر استان دیگری را دارا است، پرجمعیت‌ترین (و محبوب‌ترین) بخش کشور به حساب می‌آید. شاید این به دلیل تعداد زیاد گزینه‌ها برای افرادی باشد که در انتاریو تحصیل می‌کنند: این کشور با طبیعت و دریاچه‌های بزرگ، و همچنین شهرهای بزرگ ایالات متحده همسایه است. این استان دارای دانشگاه‌های معروف و بزرگ و کالج‌های تخصصی کوچک است. هر نوع آب‌وهوایی که فکرش را بکنید نیز دارد.

 اگر هنوز درگیر انتخاب یکی از استان‌ها و مؤسسات آموزشی برای تحصیل در کانادا هستید، بی‌شک انتخاب انتاریو یکی از بهترین گزینه‌های بالقوه، با حداقل ریسک پیش‌روی شما است. مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا در تلاش است تا با انتشار به‌روزترین اطلاعات و ارائه مشاوره تخصصی این فرصت را در اختیار تمامی علاقمندان تحصیل در کانادا قرار دهد تا کاربر بتواند از این طریق بهترین شهر و بهترین مؤسسه آموزشی را متناسب با نیازها و علایق خود انتخاب کند.

سیستم مدرسه در انتاریو

هنگامی که به عنوان یک خانواده به یک کشور جدید نقل مکان می‌کنید، تحصیل برای فرزندان شما به اندازه یافتن شغل و تصمیم‌گیری در مورد محل اقامت مهم است. خوشبختانه، کانادا در سطح بین‌المللی به عنوان پیشرو در آموزش رتبه‌بندی شده است و فرصت‌های آموزشی زیادی برای خانواده‌ها در اختیار همگان قرار داده است.

انواع مدارس در انتاریو

در انتاریو، کودکان شش تا 18 ساله باید به مدرسه بروند. تحصیل در مدرسه شامل آموزش ابتدایی و متوسطه است. مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا پایه  دوازدهم متغیر است. مدارس ابتدایی از مهدکودک تا پایه هشتم و مدارس متوسطه از پایه‌های نهم تا دوازدهم فعالیت می‌کنند. در ادامه انواع مدارس در انتاریو به‌طور خلاصه ارائه شده است:

1. مدارس دولتی در انتاریو

سیستم مدارس دولتی در انتاریو مسئولیت آموزش دو میلیون کانادایی را بر عهده داشته و به ناحیه‌های مختلف تقسیم می‌شود. حدود 1.4 میلیون دانش‌آموز در 4000 مدرسه ابتدایی دولتی انتاریو و تقریباً 700000 دانش‌آموز در بیش از 850 مدرسه متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

مدارس دولتی انگلیسی زبان: مدارس دولتی انگلیسی زبان آموزش را به دانش‌آموزان از مهدکودک تا پایه دوازدهم ارائه می‌دهند. هیچ هزینه‌ای برای شرکت در این مدارس وجود ندارد و برای همه دانش‌آموزانی که در منطقه مربوطه زندگی می‌کنند باز است. 31 هیئت عمومی برای مدارس انگلیسی زبان در انتاریو وجود دارد، از جمله هیئت مدرسه ناحیه تورنتو (TDSB) که بزرگترین هیئت مدرسه در کانادا است.

مدارس دولتی فرانسوی زبان: انتاریو دارای چهار هیئت عمومی مدارس فرانسوی زبان است که 136 مدرسه ابتدایی و متوسطه را اداره می‌کنند. سیستم عمومی فرانسوی زبان وظیفه حفاظت، تقویت و انتقال زبان و فرهنگ فرانسوی را دارد. این مدارس برنامه آموزشی انتاریو را منحصراً به زبان فرانسوی آموزش می‌دهند. معیارهای ثبت‌نام فرزند شما در یک مدرسه فرانسوی زبان عبارتند از:

  • زبان مادری حداقل یکی از والدین کودک باید فرانسوی باشد.
  • حداقل یکی از والدین در یک مدرسه فرانسوی زبان در کانادا تحصیل کرده باشد.
  • خواهر و برادری که در یک مدرسه فرانسوی زبان در کانادا مشغول تحصیل باشد.

اگر این معیارها را ندارید، همچنان می‌توانید درخواستی را به یک مدرسه فرانسوی زبان ارسال کنید تا توسط هیئت مدرسه محلی بررسی ‌شود. برنامه‌های French Immersion نیز در سیستم مدارس دولتی موجود است. در یک مدرسه French Immersion، دروس به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که این برنامه‌ها به سرعت پر می‌شوند و اغلب برای ثبت‌نام و نوبت‌دهی باید مدت زمان زیادی را در صف انتظار گذراند.

2. مدارس کاتولیک در انتاریو

در انتاریو، آموزش کاتولیک مبتنی بر مذهب برای محصلان ابتدایی و متوسطه نیز در دسترس است. مدارس کاتولیک، مستقل از سایر هیئت‌های مدارس دولتی انتاریو، هیئت‌مدرسه مخصوص به خود را دارند. از آنجایی که دولت استانی بودجه مدارس کاتولیک را تامین می‌کند، هیچ هزینه‌ای برای شرکت در آن وجود ندارد. شرایط پذیرش برای دانش‌آموزانی که به عنوان کاتولیک رومی غسل تعمید یافته اند و یا حداقل یک والدین یا قیم کاتولیک رومی دارند، آزاد است. دانش‌آموزان ادیان دیگر نیز ممکن است در یک مدرسه کاتولیک پذیرفته شوند.

مدارس کاتولیک انگلیسی زبان: مدارس کاتولیک انگلیسی زبان از مهدکودک تا پایه دوازدهم به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. 29 هیئت مدرسه زبان انگلیسی کاتولیک در انتاریو وجود دارد که بیش از 575000 دانش آموز را آموزش می‌دهند. این شامل هیئت مدرسه کاتولیک منطقه تورنتو (TCDSB) است که بزرگترین هیئت مدرسه کاتولیک با بودجه عمومی در جهان است.

مدارس کاتولیک فرانسوی زبان: همچنین هشت هیئت مدرسه کاتولیک فرانسوی زبان در انتاریو وجود دارد که آموزش را عمدتاً به زبان فرانسوی به دانش‌آموزانی که یک یا هر دو والدین آن‌ها فرانسوی و کاتولیک هستند، ارائه می‌دهند. مقاطع متوسطه این گونه مدارس نیز می‌توانند دانش‌آموزانی با مهارت‌های قوی در زبان فرانسوی که در یک مدرسه ابتدایی کاتولیک فرانسوی زبان شرکت نکرده‌اند، بپذیرند.

3. مدارس خصوصی در انتاریو

درحالی که اکثر دانش‌آموزان در انتاریو به یک مدرسه با بودجه دولتی می‌روند، تعداد زیادی مدرسه خصوصی در این استان فعالیت می‌کنند. تفاوت این است که این مدارس تجاری هستند و شما باید برای حضور فرزندتان هزینه بپردازید. اگرچه مدارس خصوصی مستقل از وزارت آموزش و پرورش انتاریو هستند، آنها باید از برنامه درسی انتاریو پیروی کنند. در انتاریو، هزینه‌های آموزش مدارس خصوصی بسیار متفاوت است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که از 4000 دلار تا 80000 دلار کانادا در سال بپردازید.

 والدین معمولاً بر اساس رویکرد مدرسه به یادگیری، اعتقادات مذهبی یا فرستادن فرزندشان به مدرسه همجنس‌گرا، آموزش مدرسه خصوصی را برای فرزندشان انتخاب می‌کنند.

4. آموزش در منزل

بخش بسیار کمی از والدین در انتاریو فرزندان خود را از مدارس دولتی و خصوصی خارج می‌کنند و آنها را در خانه آموزش می‌دهند که این تصمیم به عنوان آموزش در خانه شناخته می‌شود. والدین این امکان را دارند که فرزندان خود در آزمون‌های EQAO (دفتر کیفیت و پاسخگویی آموزش) در پایه های سوم، ششم و نهم و همچنین آزمون سوادآموزی پایه دهم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ثبت‌نام کنند.

دلایل مهم تحصیل در استان انتاریو

مناطق مدرسه عضو OASDI به دلیل ارائه برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا و تشویق پیشرفت دانش‌آموزان در یک محیط آموزشی که خوشایند و امن است، شناخته می‌شوند. برنامه درسی انتاریو به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می شود و تعادا دانش آموزان بین‌المللی بیشتری در مدارس دولتی انتاریو مشغول به تحصیل هستند. درحال حاضر، بیش از نیمی از تقریباً 34000 دانشجوی بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند، ساکن انتاریو هستند.

تحصیل در انتاریو راه های بی شماری را برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا و دوره های کارآموزی و همچنین کار و زندگی در کانادا ارائه می دهد. انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا است که تعداد مؤسسات آموزشی آن بیش از هر استان دیگری است یعنی تعداد 20 دانشگاه، 26 کالج، 150 مؤسسه کارآموزی. انتاریو با جمعیتی بالغ بر 13.5 میلیون نفر، فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به سایر استان‌های کانادا دارد. در حقیقت، تحصیل در انتاریو می‌تواند دروازه‌ای برای کار و زندگی در کانادا و مسیری بالقوه برای مهاجرت به کانادا باشد.

علاوه بر همه این‌ها، بحث امنیت داشن آموزان و دانشجویان مسأله بسیار مهمی برای دولت انتاریو است. هیئت‌های مدارس دولتی انتاریو تجربه گسترده‌ای در میزبانی از دانش‌آموزان بین‌المللی دارند و خط‌مشی‌ها و اقداماتی برای ارتقای امنیت دانش‌آموزان در مدرسه، در برنامه‌های Homestay و جامعه محلی دارند. انتاریو به دلیل تنوع فرهنگی و مهمان نوازی دوستانه از همه مردم گوشه و کنار جهان شناخته شده است.

جاذبه‌های استان انتاریو برای زندگی

علاوه بر برتری در قلمرو تحصیل، جاذبه‌های متعدد دیگری وجود دارد که استان انتاریو را به مکانی بسیار رؤیایی برای دانشجویان بین‌الملل و سایر افراد تبدیل کرده است. در ادامه تعدادی از این جاذبه‌ها را برمی‌شماریم:

1-    بهترین دانشگاه‌های کانادا

کل سیستم آموزشی کانادا به دلیل کیفیت بسیار بالایش مشهور است، اما انتاریو در زمینه داشتن برترین دانشگاه‌ها در داخل مرزهایش در این زمینه طلایه‌دار است. از بین 10 دانشگاه برتر کانادا، 6 دانشگاه در انتاریو هستند که شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن و دانشگاه کوئینز می‌شود. از بین کل رتبه بندی QS، انتاریو با 11 موسسه رتبه بندی شده، در مقابل 6 دانشگاه در کبک و 3 دانشگاه در بریتیش کلمبیا، بیشترین ورودی‌ها را دارد.

2-    قلمرو آشنا

دانشجویان در انتاریو نسبت به سایر استان‌ها یک مزیت قابل توجه دارند: آنها می‌توانند سفرهایی به آن سر  مرز  بین کانادا و ایالات متحده داشته باشند. این یک خبر عالی برای کسانی است که می‌خواهند هنگام تحصیل در خارج از کشور از مناظر دیدن کنند. با دسترسی به شهرهای ایالات متحده، شما حتی می‌توانید شانس خود را برای گرفتن یک دوره کارآموزی در یک شرکت بزرگ به حداکثر برسانید. نزدیکی آن به نیویورک، پنسیلوانیا و میشیگان نیز به معنای تقابل فرهنگی است – شهرهای انتاریو احتمالاً فضای آشناتری نسبت به شهرهای “اروپایی” کبک دارند.

3-    آب و هوای دراماتیک

کانادا در زمستان سرد می‌شود. انتاریو، به ویژه، در برخی مناطق واقعا سرد می‌شود. اما در تابستان، مرکز و شرق انتاریو به طور ناگهانی گرم می شود و تابستان های دائماً گرم دارد. میانگین دمای جولای در تورنتو بین 17 تا 27 درجه سانتیگراد است. اگر تنوع فصلی را دوست دارید، مطمئناً انتاریو این گزینه را هم دارد.

4-    PATH را در پیش بگیرید

در حالی که انتاریو ممکن است سرد باشد، یک جایگزین برای راه رفتن در سرما در تورنتو وجود دارد: PATH. این طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی زیرزمینی در جهان است که شما را تا محدوده 30 کیلومتر به مغازه‌ها، سالن‌های سینما و سایر خدمات با راحتی کامل هدایت می‌کند. PATH همچنین هتل های متعدد، ساختمان های دولتی، ایستگاه‌های مترو و ساختمان‌های اداری را به هم متصل می‌کند.

5-    تنوع

آیا می‌دانستید که 50 درصد از ساکنان انتاریو در کانادا متولد نشده‌اند؟ درواقع، انتاریو یکی از متنوع ترین مکان‌ها در جهان است که دارای 200 ملیت و 160 زبان است. این یک مزیت بزرگ برای دانشجویان بین‌المللی است زیرا به احتمال زیاد نه تنها افرادی از کشور و فرهنگ خود را در دانشگاه پیدا می‌کنند، بلکه از ملل مختلف دنیا هم می‌توانند دوستانی بیابند. انتاریو میزبان جمعیت قابل توجهی از ایرانی‌ها، یونانی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها، لهستانی‌ها، ایتالیایی‌ها و فیلیپینی‌ها،  و بسیاری اقوام و ملیت‌های است.

6-    غذای عالی

البته یکی از مزایای داشتن چنین جمعیتی متنوع، غذاهایی است که همراه آن است. تورنتو زمانی عمدتاً به خاطر صدف‌هایش معروف بود، اما اکنون دارای غذاخوری‌هایی است که از آب‌میوه‌های ارگانیک گرفته تا ساندویچ بستنی معروف هستند. جشنواره غذای سالانه «طعم دانفورث» گواه غذاهای محلی عالی است که توسط مهاجران ارائه می‌شود و بهترین‌های محله چینی‌ها، ایتالیای کوچک، روستای پرتغال و شهر یونانی را به نمایش می‌گذارد. و اگر چیزی غیر از غذاهای خیابانی می‌خواهید، همیشه می‌توانید در رستوران نمادین 360 در برج CN غذا بخورید.

7-    دریاچه های بزرگ

دریاچه‌های بزرگ دلیل خوبی برای مطالعه در این بخش از جهان هستند. دریاچه انتاریو بیش از 300 کیلومتر طول دارد و 1020 کیلومتر خط ساحلی بدون احتساب جزایر آن دارد. این واقعاً انتاریو را به مکانی منحصر به فرد برای مطالعه تبدیل کرده است، به‌خصوص که بسیاری از شهرهای آن دقیقاً در کنار دریاچه قرار دارند. همچنین فرصت‌های زیادی برای ورزش‌ها و فعالیت‌های کنار دریاچه و بازدید از آبشار نیاگارا، یکی از عجایب هفتگانه دنیای طبیعی، به دست می‌دهد.

8-    فرهنگ

دانشجویان هنر ممکن است نیویورک، سانتافه یا سانفرانسیسکو را به عنوان نقاط مهم فرهنگی در آمریکای شمالی تصور کنند، اما انتاریو صحنه هنری پر رونق خود را دارد. در تورنتو 70 جشنواره فیلم، موزیکال برادوی و بیش از 200 اثر عمومی هنری و بنای تاریخی وجود دارد. این شهر همچنین سومین مرکز بزرگ تولید فیلم در آمریکای شمالی است. در خارج از تورنتو، همیلتون، شهر دانشجویی دیگری با شهرت رشد خلاقانه روزافزون، خودنمایی می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های انتاریو

به طور کلی، بهترین دانشگاه‌های کانادا  برای دانشجویان بین‌الملل در استان انتاریو واقع است. دانشجویانی که علاقه‌مند به دستیابی به برتری علمی در یک رشته هستند انتخاب یکی از دانشگاه‌های استان انتاریو می‌تواند آن‌ها را به هدف مدنظرشان برساند. در ادامه عنوان تمامی دانشگاه‌های برتر استان انتاریو را ذکر کرده و به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. دانشگاه تورنتو  
  2. دانشگاه مک مستر
  3. دانشگاه وسترن (Western)
  4. دانشگاه واترلو
  5. دانشگاه کوئینز
  6. دانشگاه گوئلف(Guelph)
  7. دانشگاه یورک
  8. دانشگاه کارلتون (Carleton)
  9. دانشگاه رایرسون
  10. دانشگاه ویندزور (Windsor)

1-    دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه در کانادا و یکی از بهترین دانشگاه های روی کره زمین رتبه بندی شده است. این دانشگاه که در سال 1827 توسط منشور سلطنتی تأسیس شد، دارای فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای از جمله 4 نخست وزیر کانادا و همچنین شخصیت‌های مشهوری مانند مارگارت اتوود، ویلیام لیون مکنزی کینگ و فردریک بانتینگ است. این دانشگاه 700 برنامه در مقطع کارشناسی و 200 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد و بالاترین رتبه را در بین تمام دانشگاه‌های انتاریو دارد. تقریباً در هر رشته تحصیلی می‌توانید برنامه‌های گسترده‌ای را بیابید، من جمله موارد زیر که جزء پرطرفدارترین رشته‌ها به حساب می‌آیند:

  • پزشکی
  • تدریس
  • روانشناسی
  • علوم تربیتی
  • تاریخ
  • مدیریت کسب و کار

این دانشگاه همچنین دوره های منحصر به فردی را در زمینه موسیقی و فرهنگ، شعر رپ، مطالعات شهری، نوشته ها و بلاغت که به دانشجویان کمک می‌کند تا از ذهن خلاق خود بهره ببرند، ارائه می‌دهد.

2-    دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر که در شهر همیلتون در کنار دریاچه انتاریو، یکی از پنج دریاچه بزرگ آمریکای شمالی واقع شده است، یکی از اعضای سازمان تحقیقاتی U15 است که از تحقیق و توسعه پشتیبانی می‌کند و به عنوان دومین دانشگاه پیشرو در بین تمام دانشگاه‌های انتاریو شناخته شده است. . علاوه بر دوره‌های پزشکی برجسته خود که هر ساله توسط بیش از 5000 متقاضی درخواست می‌شود (بیشترین تعداد درخواست برای برنامه‌های پزشکی در کانادا)، همچنین به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف تحصیلی، فرصت تحصیل می‌دهد، برنامه‌هایی مانند:

  • کسب و کار
  • مهندسی
  • علوم بهداشتی
  • علوم انسانی
  • علوم پایه
  • علوم اجتماعی

3-    دانشگاه واترلو

واترلو به دلیل ارائه برنامه‌هایی با عنوان Cooperative Education به معنای آموزش مبتنی بر همکاری، که آموزش کلاسی را با روش‌های عملی (ارائه کارآموزی) ترکیب می‌کند، شناخته شده است. اخیراً، دونا استریکلند از UWaterloo (به همراه جرارد مورو) جایزه نوبل فیزیک در سال 2018 را برای اختراع تقویت پالس چیپ دار دریافت کرد. در میان 3 دانشگاه برتر در انتاریو، این دانشگاه مجموعه‌ای از برنامه‌های تمام‌وقت و آنلاین را در زمینه‌های مختلف تحصیلی برگزار می‌کند از جمله:

  • محاسبات کوانتومی
  • نانوتکنولوژی
  • روانشناسی بالینی
  • مهندسی
  • تحقیقات علوم بهداشتی

4-    دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن با تأکید اصلی بر تحقیقات، جایگاه خود را با موفقیت در بین دانشگاه‌های معتبر انتاریو و همچنین کانادا تثبیت کرده است. با داشتن محوطه زیبایی مجهز به زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته، این مؤسسه با صنایع مختلف و ارگان‌های دولتی متعدد برای پروژه‌های تحقیقاتی خود همکاری و مشارکت دارد. موضوعات اصلی پژوهش‌هایی که توسط دانشگاه انجام می‌شود عبارتند از:

  • سلامت اسکلتی عضلانی
  • علوم اعصاب
  • بهداشت جهانی
  • انرژی سبز
  • پایداری زیست محیطی
  • تصویربرداری
  • فلسفه علم
  • رشد کودک و نوجوان
  • مهندسی باد
  • کاهش بلایای طبیعی

5-    دانشگاه کوئینز در کینگستون

دانشگاه کوئین به عنوان اولین دانشگاه ارائه‌دهنده تحصیلات عالی به زنان در کشور کانادا، ۱۷۸ سال حق امتیاز دارد. پردیس آرام و برنامه های متنوع آن تعداد زیادی از دانشجویان را از بیش از 114 کشور جذب خود نموده که همچنین در میان کالج‌های برتر پزشکی در کانادا قرار دارد. این دانشگاه دانشجویان را به درک هنر، تاریخ و دنیای مدرن تشویق می‌کند که از این حیث آن را در بین دانشگاه‌های انتاریو متمایز می‌کند. به عنوان یکی دیگر از مراکز تحقیقاتی انتاریو، تحقیقات قابل‌توجهی را در مورد موضوعات متمایز و جالبی دنبال می‌کند، موضوعاتی همانند:

  • مطالعات جهانی شدن
  • سلامت روان
  • علوم زیست‌پزشکی بالینی
  • محیط‌های سالم و سیستم‌های انرژی پایدار
  • مسائل اجتماعی مانند فقر و قلدری

6-    دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف که به‌طور پیوسته به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جامع کانادا توسط مجله Maclean’s رتبه بندی می‌شود، بیش از 100 برنامه تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد که به عنوان پیشرو در رشته‌های مربوطه خود شناخته می‌شوند.

اعضای هیئت علمی این دانشگاه متعهد به ارائه یک رویکرد شخصی برای یادگیری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود هستند. اعضای هیئت علمی علاوه بر اینکه خود را به راحتی برای مشاوره با دانشجویان در دسترس قرار می‌دهند، تحقیقاتی پیشرو انجام می‌دهند، از روش‌های آموزشی نوآورانه استفاده می‌کنند، به خوبی با جوامع حرفه‌ای مربوطه مرتبط هستند و به موفقیت دانشجویان متعهد هستند. فداکاری آنها یک محیط آکادمیک شخصی، مثبت و کامل را برای دانشجویان فارغ التحصیل ایجاد می‌کند.

مشارکت های جدید و پیشرفته باعث افزایش 33 درصدی بودجه تحقیقاتی جدید در دانشگاه گوئلف شده است و مجموع تحقیقات سالانه را به 140 میلیون دلار افزایش داده است. میزان موفقیت دانشجویان این دانشگاه، به طور مداوم بالاتر از میانگین ملی / استانی است

بسیاری از برنامه‌ها در گوئلف شرایط تحصیلی متفاوتی دارند. در سطح کارشناسی ارشد، دانشجویان ممکن است این فرصت را داشته باشند که یک پایان‌نامه و یا یک کار درسی در کنار مقاله تحقیقاتی به عنوان یک دوره اختصاصی جهت آمادگی برای ورود مستقیم به یک برنامه دکترا را انجام دهند.

بسیاری از برنامه‌ها فرصتی برای مطالعه و انجام تحقیقات در سراسر مرزهای رشته‌ای را ارائه می‌دهند. با دسترسی به اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف، می‌توانید برنامه تحصیلات تکمیلی خود را با علایق تحقیقاتی خاص خود تنظیم کنید.

7-    دانشگاه یورک

دانشگاه York به سه پردیس، تقسیم شده است که شعبه اصلی آن واقع در شمال تورنتو است. این مکان اصلی کالج‌های مسکونی Calumet، Founders، McLaughlin، Norman Bethune، Stong، Vanier، Winters و New College است. از سوی دیگر، کالج دو زبانه گلندون و کتابخانه لزلی فراست در پردیس گلندون قرار دارند. دانشگاه یورک همچنین دارای شعبه‌های ماهواره‌ای در مرکز شهر تورنتو و همچنین یک پردیس زیست محیطی در کاستاریکا است.

دانشگاه یورک دارای جمعیت دانشجویی بیش از 49000 نفر است. یک چهارم این دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. باتوجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند، این دانشگاه دارای یک دفتر اختصاصی برای خدمات بین‌المللی دانشجویان و دانش‌پژوهان (ISSS) است. این خدمات متنوعی از جمله کارگاه‌های آموزشی قبل از ورود به دانشگاه و انتخاب گرایش را به دانشجویان بین‌المللی تازه‌وارد ارائه می‌دهد.

ISSS همچنین آموزش‌های مربوط به مهاجرت و نیز اطلاعات جامعی در مورد مجوزهای تحصیل در کانادا ارائه می‌دهد. این دفتر همچنین در مورد بیمه درمانی و مجوزهای کار کمک کننده است.

8-    دانشگاه کارلتون

اگر به دنبال یک پردیس با اساتید و کارکنانی هستید که تجربه یادگیری عالی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند، دانشگاه کارلتون یک مقصد ایده‌آل برای شما است. دانشگاه کارلتون، دانشگاه پایتخت کانادا است و در محوطه‌ای زیبا واقع شده است که در کنار رودخانه و کانال درخشان ریدو قرار دارد. محوطه دانشگاه کارلتون توسط بسیاری از شرکت‌های پیشرو در فناوری پیشرفته انتاریو احاطه شده است.

دانشگاه کارلتون 65 برنامه تحصیلی را در زمینه‌های مختلف مانند روابط عمومی، روزنامه نگاری، مطالعات فیلم، مهندسی، فناوری پیشرفته، معماری، هنر، تجارت، علوم شناختی، علوم انسانی، طراحی صنعتی، ریاضیات، موسیقی، مددکاری اجتماعی و مطالعات بین‌المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از 2000 استاد و کارمند برجسته دارد که به 26000 دانشجو خدمات رسانی می‌کنند. همچنین رویکرد خلاقانه، بین‌رشته‌ای و بین‌المللی کارلتون به تحقیقات منجر به اکتشافات و کارهای خلاقانه بسیار مهمی در علم و فناوری، تجارت، حکومت‌داری، سیاست عمومی و هنر شده است.

9-    دانشگاه رایرسون

دانشجویان محوطه بزرگ و جادار دانشگاه را بسیار دوست می‌دارند. این دانشگاه نزدیک به مترو است و این بدان معناست که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای رفتن به مکان‌هایی برای غذا خوردن، خرید کتاب یا هر چیز دیگر مورد نیاز، پیش روی دانشجویان است. با قرار گرفتن در قلب تورنتو، دانشجویان به دلیل موقعیت مکانی شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند. بسیاری از دانشجویان Ryerson حتی یک شغل نیمه وقت را حین تحصیلات خود انتخاب می‌کنند.

 براساسQS ، این دانشگاه در بین 1000 دانشگاه برتر جهان و در بین 150 دانشگاه برتر برای برنامه‌های هنر و طراحی جای گرفته است.  البته باید گفت که این داشنگاه معایبی هم دارد از جمله اینکه همه دوره‌های موجود در وب سایت آنها در دسترس نیست، زیرا به روز نمی شود. و همچنین امکانات سالن ورزشی رضایت‌بخش نبوده و درحال حاضر امکانات ورزشی خوبی دردسترس دانشجویان وجود ندارد.

دانشگاه ویندزور یک دانشگاه جامع و دانشجو محور است که بیش از 16500 دانشجو در طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله چندین دانشکده حرفه ای مانند حقوق، تجارت، مهندسی، آموزش، پرستاری، سینتیک انسانی و مددکاری اجتماعی ثبت نام کرده اند. مرکز جدید اد لوملی برای نوآوری مهندسی، بزرگترین پروژه سرمایه ای در پردیس تا به امروز، در پاییز 2012 به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری افتتاح شد، که دارای جدیدترین فناوری تدریس کلاس درس، یک حیاط صنعتی برای کار مشترک با منطقه است. و 80 آزمایشگاه تحقیقاتی

10-                      دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور در کنار شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی بین‌المللی آمریکای شمالی و رو به روی یکی از زیباترین آب نماهای کانادا در رودخانه دیترویت واقع شده است. این مکان بیانگر عظمت UWindsor به عنوان یک مؤسسه بین‌المللی و چند رشته‌ای است که به‌طور فعال طیف گسترده‌ای از دانشجویان، اساتید و کارکنان را قادر می‌سازد تا دنیای بهتری را از طریق آموزش، بورس تحصیلی، تحقیق و مشارکت برای خود بسازند.

ویژگی‌های اساسی آن یعنی راحت و صمیمی بودن کارکنان و اساتید در محیط دانشگاه و درصد حمایت بالا از دانشجویان، دانشگاه ویندزور را به جامعه‌ای استثنایی برای دانشجویان و اساتید از آسیا، اروپا و آفریقا – یا از همان پایین خیابان تبدیل می‌کند. بیش از 110000 فارغ التحصیل UWindsor وجود دارد که 35000 نفر در منطقه ویندزور-اسکس زندگی می‌کنند

الزامات اصلی برای تحصیل در دانشگاه‌های انتاریو

به برخی از پیش‌نیازهای عمومی که باید قبل از ارسال درخواست برای یک برنامه در هر یک از دانشگاه‌های برتر فوق‌الذکر در انتاریو بدانید، نگاهی بیندازید:

  • ریز نمرات دانشگاهی: تمام مدارک اصلی شما از دوره‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد با عملکرد تحصیلی خوب در سراسر دوران تحصیل دانشجو.
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی: نمرات آزمون قابل‌قبول در آیلتس یا تافل برای دانشجویان بومی غیر‌انگلیسی زبان ضروری است.
  • الزامات مهاجرت: پاسپورت معتبر، گواهی سلامت پزشکی، نامه پذیرش از دانشگاه درخواستی، چند مورد از شرایط اولیه مهاجرت هستند که شما باید به هر دانشگاه انتاریو درخواست می‌دهید، ارائه دهید.

شرایط ویزا برای تحصیل در انتاریو

برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر انتاریو، پس از پذیرش باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای آن عبارت است از:

  • پیشنهاد‌نامه (Offer Letter) به عنوان مدرک پذیرش (Proof of Acceptance)
  • کارت PAN یا کارت دیگر به عنوان مدرک شناسایی
  • گواهی تمکن مالی
  • سند CAQ (در صورت نیاز)
  • توضیح نامه مالی

به غیر از آن، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کانادا را در طول فرآیند ویزای تحصیلی کانادا پیوست کنید.

برترین دانشگاه های انتاریو برای MBA

هزینه تحصیل در این رشته بسیار بالا است. در ادامه بهترین مدارس/دانشگاه‌های کسب‌وکار در انتاریو برای MBA، آورده شده است.

  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه کوئینز

دانشگاه‌های برتر در انتاریو در رشته پزشکی

آیا می خواهید یک پزشک در انتاریو شوید؟ در ادامه برترین دانشگاه‌های پزشکی در انتاریو در رشته پزشکی آمده است.

  • دانشکده پزشکی مایکل جی دگروت (دانشگاه مک مستر)
  • دانشکده پزشکی انتاریو شمالی
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کوئینز
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شولیچ (دانشگاه غربی)

برترین دانشگاه‌های انتاریو بدون آیلتس

آیلتس بخش مهمی از فرآیند درخواست تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. با این‌حال، دانشگاه‌های خاصی در انتاریو وجود دارند که یا نیازی به آیلتس ندارند یا نمی‌پذیرند.

  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه براک

سؤالات متداول

  1. کدام دانشگاه‌‌ها بدون درخواست نمره زبان پذیرش دانشجوی بین‌المللی انجام می‌دهند؟
  2. دانشگاه کارلتون و دانشگاه براک
  3. آیا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های انتاریو تمکن مالی باید ارائه دهیم؟
  4. بله. ارائه تمکن مالی برای تحصیل در کانادا توسط دانشجوی بین‌المللی ضروری است.
  5. چه تعداد از دانشگاه‌های برتر کانادا در استان انتاریو واقع هستند؟
  6. یازده دانشگاه با رتبه برتر جهانی در خاک استان انتاریو واقع هستند.

سخن پایانی

انتاریو که در یکی از شادترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است، به عنوان یکی از متنوع‌ترین استان های کانادا نیز شناخته شده است. با داشتن دانشگاه‌های برتر در سطح جهان و فرصت‌های شغلی امیدوارکننده برای فارغ التحصیلان، این استان همیشه به عنوان بهترین گزینه برای تحصیل در کانادا به دانشجویان علاقمند پیشنهاد شده است. ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا افتخار این را داریم تا با ارائه مشاوره تخصصی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به تمام شهرهای کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور پاسخ دهیم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد