تحصیل در مونترال

یکی از مهمترین انتخاب‌ها برای تحصیل در کانادا، شهر مونترال است. مونترال واقع در استان کبک، یک شهر چندفرهنگی بسیار امن، تمیز، پر جنب و جوش با جذابیت دنیای قدیم و بناهای دیدنی معماری و میراث شگفت انگیز است. مونترال چهارمین شهر بزرگ فرانسوی زبان کانادا است که به عنوان “شهر مقدسین” نیز شناخته می‌شود. این شهر که  سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی است، جایگاه نهم را در بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2022 به دست آورده است.

تعداد زیادی از کالج‌ها و دانشگاه برتر کانادا دارای رتبه بندی در مونترال مستقر هستند که این مسأله این شهر را به یک مرکز دانشجویی تبدیل می‌کند. موضوع بسیار جذابی که در مورد دانشگاه‌های مونترال مطرح است آموزش باکیفیت بسیار بالا و با هزینه پایین شهریه‌های آن‌ها است. به همین دلیل است که برخی از دانشگاه‌های برتر مونترال نیز موقعیت‌هایی را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 کسب کرده‌اند. بنابراین، اگر قصد دارید برای تحصیلات عالی خود به مونترال بروید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

اگر تصمیم به تحصیل در مونترال را دارید، ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود.

مراحل سیستم تحصیل در کانادا

  • مقطع ابتدایی
  • مقطع راهنمایی
  • مقطع دبیرستان

بودجه آموزش ابتدایی و متوسطه از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود. تحصیل در مدرسه با شروع دوره مهدکودک از سن 5 سالگی شروع می‌شود و با پایه 12 (در سن حدود 18 سالگی) در سیستم K-12 به پایان می‌رسد. که توسط وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شود.

کودکان از دوشنبه تا جمعه به مدت 6 ساعت در روز و تقریباً 190 روز در سال در مدرسه حضور دارند. سال تحصیلی در سپتامبر، فردای روز کارگر آغاز شده و در پایان ماه ژوئن به پایان می‌رسد. دانش‌آموزان در کریسمس یک تا دو هفته، یک هفته در فوریه (تعطیلات بهار) یا مارس (تعطیلات مارس) و همچنین در تعطیلات عمومی، استانی و منطقه‌ای به مدرسه نمی‌روند.

سیستم آموزشی در استان کبک

سیستم آموزشی در استان کبک تحت نظارت وزارت آموزش، تفریح و ورزش است. سیستم آموزشی از مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی فرانسوی و انگلیسی تشکیل شده است. تحصیل در کانادا تا سن 16 سالگی اجباری است. زبان اصلی آموزش، زبان فرانسوی است. سیستم آموزشی کبک تاحدودی متفاوت از سیستم آموزشی کانادا است زیرا دارای چهار سطح است:

ابتدایی (شامل پیش‌دبستانی)

متوسطه اول

متوسطه دوم

کالج و دانشگاه

تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دانشگاه رایگان است. دانشجویان دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند که طبق استانداردهای آمریکای شمالی مبلغ نسبتاً پایینی است.

مراحل تحصیل در مونترال

دبستان

مهدکودک (maternelle) بین سنین 5-6 شروع می‌شود و مدرسه ابتدایی (école primaire) در کلاس‌های 6 یا 8 به پایان می‌رسد. مدارس راهنمایی یا دبیرستان برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش متوسطه در نظر گرفته شده است. این مدارس به طورکلی کلاس 5، 6 یا 7 تا 8 یا 9 را ارائه می‌دهند.در سطح دبستان، تنها یک معلم همه دروس را به دانش آموزان آموزش می‌دهد. معلمان متخصص ممکن است به دانش آموزان در زمینه موسیقی، هنرهای تجسمی یا تربیت‌بدنی آموزش دهند.

مدرسه راهنمایی

مدارس متوسطه معمولاً به عنوان دبیرستان یا école secondaire شناخته می‌شوند. دوره متوسطه  یک دوره پنج ساله است، که پایه‌های هفتم تا یازدهم را در بر می‌گیرد. این مقطع به دو “دوره” تقسیم می‌شود که شامل پایه‌های هفتم تا هشتم مقطع راهنمایی و پایه‌های نهم تا یازدهم مقطع دبیرستان است. دانش‌آموزان دبیرستانی که دوره متوسطه پنج ساله خود را به پایان رسانده‌اند، دیپلم دبیرستان خود را دریافت می‌کنند.

دروس آموزشی ارائه شده در سطح دبیرستان ممکن است شامل ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، تاریخ، اقتصاد، علوم سیاسی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، فناوری اطلاعات، روباتیک، ادبیات، زبان فرانسه، زبان خارجی (اسپانیایی، انگلیسی و غیره) باشد. در این دوره هر درسی دارای یک مربی مجزا است.

چرا تحصیل در مونترال؟

در سال‌های اخیر، مونترال به دلیل فرهنگ پویا، مقرون به صرفه بودن، بازار کار وسیع و محیط امن، به یکی از مقاصد تحصیلی با رتبه برتر برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. در اینجا برخی از مهمترین مزایای تحصیل در مونترال آورده شده است:

دانشگاه های برتر

نزدیک به پنج دانشگاه در مونترال مستقر هستند که رشته‌های گسترده‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. بیش از 50000 دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند. مونترال بزرگ فرصت‌های تحصیلی استثنایی را برای دانشجویان خارج از کشور فراهم می‌کند.

نسبتا ارزان‌تربودن

 مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا و بزرگترین شهر استان کبک است. مونترال با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر، یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی است. هزینه اقامت دانشجویی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا است.

بازار کار گسترده

 مونترال اولین اولویت سرمایه‌گذاری برای ساکنین شمال آمریکا است. این شهر بهترین رشد شغلی را در چند سال اخیر تجربه کرده است. با توجه به بازار کار مناسب، این شرکت‌ها بسیار علاقمند به استخدام دانشجویان بین‌المللی هستند.

فرصت‌های شغلی

 دانشگاه‌های برتر مونترال همچنین به دانشجویان بین‌المللی در زمینه کارآموزی و جذب فرصت‌های شغلی مناسب کمک شایانی می‌کنند.

دانشگاه‌های برتر مونترال کانادا

مونترال صاحب چندین دانشگاه رتبه برتر کانادا است. در ادامه، ما به 4 دانشگاه برتر مستقر در مونترال اشاره می‌کنیم. این آخرین لیست به روز شده دانشگاه مونترال برای دانشجویان بین‌المللی است:

  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک‌گیل
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه کبک در مونترال

حال بیایید نگاهی به هر یک از این‌دانشگاه‌ها بیندازیم.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال که در سال 1878 تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است. این دانشگاه دارای 13 دانشکده است و برنامه‌های خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌دهد. دانشکده مهندسی آن – Polytechnique Montréal و دانشکده مدیریت – HEC Montréal به دلیل کیفیت بالای آموزش در بین دانشجویان بین‌المللی به خوبی شناخته شده است. علاوه بر این، این دانشگاه دولتی بیش از 40 مورد بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل که با نام “هاروارد کانادا” نیز شناخته می‌شود، یکی از برترین دانشگاه‌های مونترال برای تحصیلات عالی است. دانشگاه مک‌گیل همچنین بخشی از مدارس لیگ آیوی کانادا است و دانشجویان از بیش از 150 کشور برای طیف وسیعی از برنامه‌ها در اینجا ثبت‌نام می‌کنند. از آنجایی که مک‌گیل یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کانادا است،  گرفتن پذیرش از آن بسیار چالش برانگیز است. بر همگان آشکار است که چشم‌پوشی از دانشگاه مک گیل در لیست دانشگاه‌های مونترال غیرممکن است.

دانشگاه کنکوردیا

در لیست ما از دانشگاه‌های مونترال برای دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه کنکوردیا از نظر ثبت‌نام با آماری بیش از 51000 دانشجو، بزرگترین دانشگاه کانادا است. این یکی از معدود مؤسسات در مونترال است که در آن انگلیسی زبان اصلی آموزش است. این دانشگاه در چندین رشته از جمله مهندسی، اقتصاد، علوم کامپیوتر، بازاریابی و غیره برنامه‌هایی ارائه می‌دهد.

دانشگاه کبک در مونترال (UQAM)

دانشگاه کبک یک دانشگاه فرانسوی زبان است که بیش از 40000 دانشجو دارد. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا را در رشته‌های مختلف از جمله مدیریت، هنر، آموزش، ارتباطات، حقوق، علوم و علوم اجتماعی ارائه می‌دهد. این دانشگاه به کیفیت بالای پشتیبانی آموزشی، تحقیقات پیشرفته و برتری اعضای هیئت علمی خود در رشته‌های مختلف معروف است.

زندگی در مونترال به عنوان یک دانشجوی بین المللی

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، اگر اولویت‌های شما «آموزش عالی» و «هزینه کمتر زندگی» است، مونترال بهترین مقصد تحصیلی در کانادا است. برای هر دانشجوی بین‌المللی، هزینه‌های اصلی هزینه اقامت و شهریه است. خوشبختانه هم هزینه‌های تحصیل در مونترال و هم هزینه‌های زندگی نسبت به سایر شهرهای کانادا ارزان‌تر است.

متوسط ​​هزینه زندگی در مونترال می‌تواند تا 1500 دلار کانادا افزایش یابد. همچنین، تمامی دانشگاه‌های مونترال خوابگاه دانشجویی مقرون‌به صرفه را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. علاوه بر این، مونترال یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است.

دانشجویان می‌توانند به هر کجا که بخواهند سفر کنند، حتی در شب زیر نور ماه.  فاکتورهای مهمی مانند مقرون به صرفه بودن، ایمنی، فرصت‌های کاری پاره وقت، فرهنگ پویا و همچنین سیستم حمل‌ونقل عالی زندگی در مونترال را جذاب و مملو از آرامش می‌کند. سیستم حمل‌ونقل مونترال مقرون به صرفه است و به  آسانی شما را به شهرهای همسایه وصل می‌کند.

ویزای تحصیلی مونترال

ویزای تحصیلی مونترال یکی از زیرمجموعه‌های ویزای کانادا است. برای تحصیل در مونترال، ابتدا باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده‌ای که می‌خواهید در آن شرکت کنید را دریافت کنید. علاوه‌براین، شما باید یک گواهی پذیرش کبک (CAQ) یا گواهی پذیرش که توسط استان کبک صادر شده است، دریافت کرده باشید.

الزامات گواهی پذیرش در کبک (CAQ):

برای به دست آوردن CAQ جهت انجام تحصیلات، باید:

  • هزینه‌های درخواست را پرداخت کنید.
  • توسط یک موسسه آموزشی کبک – موسسات آموزشی تعیین شده پذیرفته شوید.
  • با رعایت کلیه شرایط و قوانین صدور CAQ جهت انجام تحصیلات موافقت کنید.
  • ارائه گواهی تمکن مالی

شرایط ویزای دانشجویی در مونترال کانادا

برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در مونترال، باید موارد زیر را به دست آورید:

  • گواهی پذیرش در کبک (CAQ) صادر شده توسط دولت کبک
  • اجازه تحصیل صادرشده توسط دولت کانادا
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی مونترال

قبل از درخواست برای مجوز تحصیل، به موارد زیر نیاز دارید:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • اخذ گواهی پذیرش در کبک (CAQ) از دولت کبک از آنجایی که شما قصد تحصیل در مونترال، QC را دارید
  • مدرک حمایت مالی

بسته به مورد شما ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشید:

  • توضیح نامه مالی
  • اظهارنامه سرپرست (فقط افراد زیر سن قانونی)

همچنین باید:

  • یک شهروند مطیع قانون و بدون سابقه کیفری باشید و خطری برای امنیت کانادا نداشته باشید. ممکن است مجبور شوید گواهی پلیس ارائه دهید.
  • سلامت باشید. ممکن است نیاز به تکمیل یک معاینه پزشکی داشته باشید.
  • بتوانید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که پس از پایان تحصیل، کانادا را ترک خواهید کرد.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در مونترال

 انگلیسی یا فرانسوی؟ پاسخ هر دو است. از آنجایی که کانادا دارای دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی است، ساکنین استان‌های مختلف کانادا ممکن است تنها به یکی از آن‌ها صحبت کنند. به‌عنوان مثال، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های کبک، انتاریو و نیوبرانزویک باید به زبان فرانسه مسلط باشند.

علاوه‌بر این، دانشجویان می‌توانند در آزمون‌های مختلفی شرکت کنند که تسلط آن‌ها را تأیید می‌کند، چه به زبان انگلیسی یا فرانسوی، در برخی موارد حتی هر دو. اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که قصد تحصیل در کانادا را دارید، بسیار مهم است که بدانید برای ارسال یک درخواست موفقیت‌آمیز، چه آزمون‌هایی را باید تکمیل کنید. به طور کلی، دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند. رایج ترین آنها تافل و آیلتس هستند.

مدارک زبان قابل قبول برای تحصیل در مونترال کانادا

در واقع برخی از آزمون‌های استاندارد وجود دارد که هر دانشجوی بین‌المللی که می‌خواهد در کانادا تحصیل کند، باید در آن شرکت کند. آزمون های خاص بر اساس سطحی است که می‌خواهید تحصیلات خود را در آن دنبال کنید. برنامه‌های کالج و مدرک مختلف نیاز به امتحانات ورودی متفاوتی دارند.

مهمترین مدارک زبان شناخته شده و مورد قبول کانادا شامل SAT، TOEFL، GRE، GMAT، MCAT و LSAT است. صلاحیت زبان برای ویزای دانشجویی کانادا ضروری است، در حالی که موسسات آموزشی هم مهارت زبان و هم تخصص آکادمیک را می طلبند. در ادامه به بررسی دو مورد از مهمترین آزمون‌های زبان انگلیسی موردنیاز برای تحصیل در کانادا خواهیم پرداخت.

آزمون تافل- TOFEL

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این آزمون استاندارد تقریباً در همه مؤسسات آموزش عالی کانادا قابل قبول است. تافل، به عنوان یک پارامتر ایده‌آل از توانایی‌های زبان انگلیس  برای افراد غیرانگلیسی زبان، کسانی که به دنبال ویزای دانشجویی برای تحصیل در یکی از موسسات کانادا هستند، مناسب است. اگر حقیقت را بگوییم، بیش از 11000 دانشگاه و موسسه در سراسر جهان نمره تافل را می‌پذیرند. این آزمون به 4 مرحله رایتینگ، گفتاری، شنیداری و خواندن تقسیم می شود.

هنگام دریافت نتایج، دانشجویان باید ظرف مدت دو سال برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند و در آن پذیرش شوند، در غیر این صورت گواهی آزمون زبان آن‌ها منقضی می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی برای قبولی در تافل باید 79 امتیاز (و بالاتر) کسب کنند، درحالی که دانشجویان کارشناسی ارشد باید به نمره 80 (و بالاتر) برسند.

باید در نظر داشت که نمره 35 در آزمون ریدینگ SAT آنها را بی‌نیاز از گرفتن تافل می‌کند و همچنین ارائه مدرکی مبنی بر اینکه چهار سال در یک موسسه آموزشی به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند به معنای دانستن زبان انگلیسی است و دیگر نیازی به گرفتن مدرک زبان به صورت مجزا برای این دسته از دانشجویان وجود ندارد.

نکته مهم: نمرات تافل برای مقاصد مهاجرتی قابل قبول نیست. افرادی که به دنبال مهاجرت هستند تنها با نشان دادن نمرات IELTS یا CELPIP می‌توانند تسلط خود به زبان انگلیسی را ثابت کنند.

آزمون آیلتس-  IELTS

آزمون دیگری که به طور گسترده پذیرفته شده است و به سنجش مهارت زبان متقاضیانی می‌پردازد که می‌خواهند تحصیلات عالی را در کانادا دنبال کنند، آزمون آیلتس است. سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی از این نظر که توانایی‌های داوطلبان را در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن ارزیابی می‌کند، با سایر آزمون‌های زبان قابل مقایسه است. علاوه بر این، دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. یکی از آنها به عنوان آزمون عمومی آیلتس شناخته می‌شود که برای افرادی که مایل به زندگی یا کار در کانادا هستند مورد قبول است و دیگری به نام آزمون آیلتس آکادمیک شناخته می‌شود که مختص دانشجویان و افرادی است که خواهان ادامه تحصیل در خاک کانادا هستند.

آیلتس کلید ورود به کانادا به حساب می‌آید، زیرا به عنوان مدرکی برای اثبات صلاحیت زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا و همچنین برای اقامت دائم و شهروندی توسط دولت‌های استانی و فدرال پذیرفته شده است. به طور دقیق‌تر، این آزمون توسط بیش از 300 موسسه در کانادا تایید شده است. پس اگرمردد هستید که بین دو آزمون تافل و آیلتس کدام‌ یک را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما آزمون آیلتس است.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در مونترال کانادا برای دانشجویان بین‌الملل

اینجا در مونترال، حتی زمانی که بودجه کمی دارید، می‌توانید خوب زندگی کنید. از مسکن و حمل‌ونقل گرفته تا غذا و فعالیت‌های سرگرم‌کننده، این شهر دارای یکی از کم‌هزینه‌ترین زندگی‌ها در جهان است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. اما قبل از اینکه چمدان خود را برای سوار شدن به هواپیمای بعدی به مونترال ببندید، نکات مهمی که در مورد هزینه‌های زندگی در مونترال در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم را خوب مطالعه کنید.

1. شهریه

به طور کلی هزینه تحصیل در کبک نسبت به سایر نقاط آمریکای شمالی کمتر است. به عنوان مثال، در دانشگاه مونترال، هزینه کارشناسی ارشد 8186 دلار کانادا برای هر جلسه (425 دلار کانادا برای هر جلسه پایان‌نامه) است در حالی که یک دانشجوی دکترا بابت هر جلسه باید مبلغی معادل 7348 دلار کانادا (425 دلار کانادا برای هر جلسه پایان نامه) پرداخت کند. در همین حال، در کالج داوسون، دانشجویان بین‌المللی تمام‌وقت در هر ترم بسته به برنامه خود مبلغی بین 6119 تا 9486 دلار کانادا پرداخت می‌کنند. این مبلغ علاوه بر سایر هزینه‌های قابل اعمال است.

2. ویزا

مجوز تحصیل در کانادا (که به عنوان ویزای دانشجویی برای مدت اقامت شما عمل می‌کند) برای دوره‌ها یا برنامه‌هایی که بیش از شش ماه  به طول می‌انجامند مورد نیاز است. هزینه درخواست مجوز 150 دلار کانادا با احتساب برنامه‌های افزودنی است.

3. اسکان

در حالی که قیمت‌های اجاره مونترال قبلاً به‌طور رشک‌برانگیزی پایین بود، اکنون اوضاع در حال تغییر است. در سال 2016، یک دانشجو می‌توانست با تنها با پرداخت مبلغی حدود 1800 دلار کانادا یک آپارتمان چهار خوابه زیبا و جادار را اجاره کند.

طبق گزارش اخیر “گزارش اجاره ملی کانادا” منتشر شده توسط PadMapper، قیمت اجاره در سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. اما با این‌حال به نسبت به برخی از شهرهای کانادا، هزینه اجاره خانه در مونترال همچنان پایین‌تر است و از نظر قیمت اجاره در رتبه چهارم استان قرار دارد. انتظار می رود به ترتیب برای واحدهای یک و دو خوابه به طور متوسط ​​1350 دلار کانادا و 1660 دلار کانادا بپردازید.

4. غذا

هزینه زندگی در مونترال در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی نسبتاً پایین است. به طور متوسط در زندگی دانشجویی، حدود 350 دلار کانادا در ماه صرف تهیه غذا می‌شود. تفکیک بیشتر این رقم، نشان می‌دهد که یک منوی اصلی زمان ناهار (شامل نوشیدنی) در منطقه تجاری 16 دلار کانادا است، در حالی که یک وعده‌غذایی ترکیبی در رستوران فست‌فود، 10 دلار کانادا است.

در مورد مواد‌غذایی، یک قرص نان 2.24 دلار کانادا، یک لیتر شیر پرچرب 2.26 دلار کانادا و نیم کیلو سینه مرغ بدون استخوان 6 دلار کانادا است. توجه داشته باشید که مالیات بر کالاها و خدمات (5 درصد) و مالیات فروش کبک (9.75 درصد) از اکثر کالاها و خدمات مصرفی دریافت می‌شود.

5. حمل و نقل

بلیط ماهیانه برای حمل‌و‌نقل عمومی 83 دلار کانادا هزینه دارد، در حالی که یک سفر 8 کیلومتری تاکسی در یک روز کاری حدود 32 دلار کانادا است. از آنجایی که شهر مونترال به عنوان بهشت ​​دوچرخه‌سواران شناخته می‌شود، سرمایه گذاری 300 دلاری برای خرید دوچرخه نو یا دست دوم برای یک دانشجوی بین‌المللی اقدامی بسیار مقرون‌به‌صرفه و منطقی خواهد بود.

6. سرگرمی و تفریح

جشنواره‌ها در دومین شهر بزرگ کانادا به‌طور منظم برگزار می‌شود. هزینه شرکت در برخی از این جشنواره‌ها بسیار اندک است، اما شرکت در برخی دیگر از این جشنواره‌ها مانند جشنوارهOsheaga ، مبلغی حدود 115 دلار کانادا برای پذیرش عمومی و 235 دلار کانادا برای کارت طلایی هزینه در بر دارند. هزینه سرگرمی‌های دیگر مانند رفتن به سینما 26 دلار کانادا برای دو نفر، 7 دلار کانادا برای یک لیوان آبجو و 45 دلار کانادا برای یک شام دو نفره در یک میخانه محلی برآورد می‌شود. اما برای تفریح ​​رایگان، همیشه چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز مونت‌رویال در مرکز شهر مونترال و کوه‌های ساحل جنوبی پذیرای مردم است.

نکات مثبت و منفی تحصیل در مونترال

اکنون که تصمیم به تحصیل در مونترالِ کانادا گرفته‌اید، باید از خود بپرسید که این شهر چگونه از شما استقبال خواهد کرد. البته از آنجایی که شما عازم کانادا هستید، می‌توانید انتظار بارش برف زیادی را داشته‌ باشید. اما جدا از اینکه مونترال به عنوان “کلان شهر کبک” شناخته می شود، این یک کلان شهر مشهور جهانی نیز است و اگر زندگی در یک منطقه شهری زیبا برای شما جذاب است، مونترال می‌تواند مکانی عالی برای زندگی باشد.

مردم اینجا لیبرال‌ و صمیمی هستند و سبک زندگی روبه‌رشدی دارند. در ادامه مزایا و معایب زندگی در مونترال را برخواهیم شمرد تا به شما هرچه بیشتردرتعیین مسیر آینده‌تان کمک کنیم.

مزایای تحصیل در مونترال

مکانی عالی برای دانشجویان هنر

همه‌چیز درمونترال در هنر خلاصه می‌شود. صحنه هنری محلی بسیار پرجنب و جوش است و تعداد زیادی جشنواره و نمایشگاه هنری را برای ساکنان خود فراهم می‌کند. هنرمندانی که در ایستگاه‌های مترو اجرای عمومی دارند، دیوارهای گرافیتی عظیم و هنرهای خیابانی همگی بخشی از فرهنگ مونترال هستند. البته، همیشه می‌توانید در کنار موزه‌ها، گالری‌ها و مکان‌های تاریخی برای خود به گردش بپردازید.

اجاره کم

اگردوست ندارید در خوابگاه‌های دانشگاهی اقامت داشته باشید، خوشحال خواهید شد که بدانید اجاره‌بها در مونترال نسبتاً پایین است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مونترال حدود 960 دلار در ماه است. در اتاوا، همان آپارتمان در مرکز شهر تقریباً 1150 دلار هزینه دارد. مونترال در مقایسه با سایر شهرهای کانادا، اجاره‌بهای کمتری دارد. علاوه‌ براین، در مونترال شاهد معاملات عالی مانند اجاره رایگان برای یک یا دو ماه اول نیز خواهید بود!

آشنایی با فرهنگ‌های مختلف

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، در شهرهای کانادا احساس می‌کنید که در خانه خود هستید، زیرا دانشجویان زیادی از تمام نقاط جهان برای تحصیل به اینجا می‌آیند. مونترال مکانی شناخته شده برای پذیرایی از مهاجران از تمام نقاط جهان است. در سه دانشگاه بزرگ شهر تقریباً از هر چهار دانشجو یک نفر کانادایی متولد نشده‌اند. مهم نیست در کدام قسمت از جهان هستید، مطمئن باشید که در مونترال احساس راحتی خواهید کرد. به‌علاوه تجربه اختلاط با دانشجویان از فرهنگ‌های دیگر مطمئناً برایتان یک تجربه سرگرم‌کننده خواهد بود.

حمل و نقل عمومی ارزان

بهترین بخش در مورد شهر مونترال این است که با مترو می‌توانید به تمام نقاط شهر سفر کنید، از این رو نیازی به خرید ماشین یا کرایه تاکسی برای سفر در داخل شهر نخواهید بود. هزینه گذرنامه حمل و نقل ماهانه نسبتاً کمتر از سایر شهرها است، به همین دلیل است که مونترال مکانی عالی برای اقامت دانشجویان به حساب می‌آید.

 در حال حاضر هزینه جابجایی ماهیانه بزرگسالان در تورنتو 141.50 دلار هزینه دارد، اما در مونترال 83 دلار است. بنابراین به عنوان یک دانشجو شما نباید نگران هزینه‌های بالای جابجایی باشید.

بهترین موسسات آموزشی

مونترال مملو از دانشجویان بین‌المللی است زیرا این شهر دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است. این رشته دربرگیرنده تنوع زیادی از برنامه‌های پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است. همچنین، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) در این شهر در دسترس است و به شدت توصیه می‌شود.

بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید به دو زبان فرانسوی یا انگلیسی نیز تحصیل کنید. حتی در بسیاری از موارد برنامه‌های مقاطع تحصیلی مختلف به دو زبان ارائه می‌شوند.

معایب تحصیل در مونترال

دو زبانه بودن شهر مونترال

اگر از آمریکا برای تحصیل به اینجا می‌آیید، فقط مسلط بودن به زبان انگلیسی برای شما مفید نیست. بسیاری از مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و حتی گاهی اوقات به افرادی که فقط انگلیسی صحبت می‌کنند پاسخ نمی‌دهند. این مسأله ممکن است به شما احساس غربت دهد. نه تنها بدون دانستن زبان فرانسه گذراندن کار دشوار است، بلکه اگر پس از فارغ التحصیلی در اینجا به دنبال شغل بگردید، ضروری است که شما زبان فرانسه را نیز یاد بگیرید.

زمستان‌های سرد

اگر از هوای سرد خوشتان نمی‌آید، پس حتماً باید قبل از نقل مکان به مونترال تجدید نظر کنید. مونترال به زمستان‌های بی‌رحمانه و بسیار سردش معروف است. میانگین دمای روز در ماه ژانویه حدود منفی 10 درجه سانتیگراد است، اما سرمای باد به زیر منفی 30 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. این شهر می‌تواند از دسامبر تا مارس یک شهر خواب‌زده می‌شود.

حمل و نقل عمومی غیر قابل اعتماد

اگرچه گفتیم که می‌توان از طریق مترو به همه‌جای شهر مونترال وصل شد، باید توجه داشت که تاخیر در مترو یک اتفاق رایج است. گاهی اوقات کل مترو ممکن است برای ساعت‌ها خاموش شود، حتی در ساعات اوج تردد. حتی سوار اتوبوس شدن هم ممکن است مشکل را حل نکند، زیرا اتوبوس‌های آنجا قدیمی هستند و اکثر آنها همیشه در دست تعمیرند. یعنی تعداد اتوبوس‌های کمتری در جاده‌‌ها وجود دارد. همچنین به این معنی است که ممکن است مجبور شوید دو یا سه اتوبوس را رها کنید تا یکی از آنها فضای کافی برای جا دادن مسافرین بیشتر داشته باشد.

جدای از معایبی که برشمردیم، از شهر مونترال ایراد دیگری نمی‌توان گرفت. نه تنها در اینجا تحصیلات باکیفیت دریافت خواهید کرد، بلکه حتی می‌توانید در حین تحصیل در کانادا نیز کار کنید. بنابراین این یک امتیاز مثبت عالی است زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا از پس زندگی خود برآیید. بسیاری از دانشجویان حتی پس از گذراندن دانشگاه در کانادا می‌مانند و کار می‌کنند.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در دانشگاه‌های واقع در مونترال باید زبان فرانسه بلد باشم؟

 اگر می خواهید در دانشگاه‌های استان کبک کانادا تحصیل کنید، دانستن زبان فرانسه مزیت است. با این حال، این یک اجبار نیست زیرا انگلیسی نیز یک زبان غالب در استان کبک است.

مهمترین شرط تحصیل در دانشگاه‌های مونترال کانادا چیست؟

 برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های این شهر تحصیل کنید، باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده داشته باشید که آن را پس از اثبات صلاحیت خود در دانشگاه مربوطه آن را دریافت خواهید کرد.

آیا تحصیل در مونترال ارزش دارد؟

استان کبک به دلیل داشتن دانشگاه های درجه یک و شهریه مقرون به صرفه، یک مقصد اصلی تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشجویان از نقاط مختلف جهان برای تجربه و مزایای شگفت‌انگیزی که در دانشگاه‌های مختلف این استان ارائه می‌شود به کبک می‌روند.

سخن پایانی

مونترال بدون شک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است نه تنها از نظر تحصیل، بلکه عوامل دیگر. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، در طول زندگی در این شهر هرگز خسته نخواهید شد و به بهترین فرصت‌ها دسترسی خواهید داشت. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، قطعاً باید تحصیل در مونترال را در میان انتخاب‌های برتر خود در نظر بگیرید.

اگر با مطالعه این مقاله تصمیم به مهاجرت تحصیلی به مونترال را دارید، ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود.

همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی با مجموعه مهاجرتی همیار کانادا در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد