پیش از مهاجرت چک لیست خود را تهیه کنید!

به مهاجرت به خارج از کشور فکر می‌کنید؟ بدون تهیه و بررسی چک لیست نهایی مهاجرت به خارج از کشور، خانه را ترک نکنید.

چه برای تحصیل در دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کنید یا برای شروع یک فرصت شغلی جدید هیجان انگیز، این یک فرآیند پیچیده با قطعات متحرک فراوان است. به همین دلیل، می‌توان به راحتی خود را در پیچیدگی‌های حرکت گم کرد. اما نگران نباشید! اگر حرکت خود را به دسته‌ای از کارهای کوچک تقسیم کنید، مهاجرت بسیار کم استرس‌تری خواهید داشت. برای کمک به آسان‌تر کردن کارها، از این چک لیست حرکت به خارج از کشور برای برنامه‌ریزی جابه‌جایی خود استفاده کنید.

قوانین کشور جدید خود را تحقیق کنید

مقررات و قوانین بین همه کشورها بسیار متفاوت است، بنابراین مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید تا تفاوت‌های بین کشور فعلی خود و کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید را بدانید. برای اطلاعات مربوط به مهاجرانی که به کشور جدید خود نقل مکان می‌کنند، با سفارت یا کنسولگری مربوطه تماس بگیرید، از جمله:

  • ویزا و مجوز
  • واکسن برای اعضای خانواده
  • محدودیت یا مالیات بر وسایل حمل و نقل خانگی
  • مالیات واردات برای اقلام با ارزش بالا
  • واکسن و قرنطینه حیوانات خانگی
  • بیمه

اطمینان حاصل کنید که تمام درخواست‌های خود را برای هر گونه مجوز یا ویزا که نیاز دارید از قبل ثبت کنید. توجه داشته باشید که آیا اسناد مهم شما در آینده نزدیک منقضی می‌شود یا خیر.

به امور مالی خود فکر کنید

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، باید بدانید که چگونه می‌خواهید از خود حمایت کنید، بنابراین یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنید این است که هزینه زندگی در کشور مقصدتان با جایی که اکنون زندگی می‌کنید چگونه است. این می‌تواند دلهره آور به نظر برسد، اما تحقیق در مورد این موارد تا حد زیادی کمک خواهد کرد:

هزینه‌های زندگی: میانگین هزینه‌های غذا، نرخ اجاره، هزینه‌های رهن و هزینه‌های آب و برق را بررسی کنید. یافته‌های خود را یادداشت کنید و آنها را با آنچه اکنون پرداخت می‌کنید مقایسه کنید. این به شما ایده می‌دهد که چگونه خروجی‌های شما تغییر خواهد کرد.

بازار کار: اگر در کشور جدید خود به شغل نیاز دارید، در مورد بازارهای کار محلی تحقیق کنید و مطمئن شوید که به جایی نمی‌روید که یافتن کار به عنوان یک مهاجر دشوار باشد. دریابید که آیا این منطقه دارای بخش‌هایی است که برای زبان یا زبان‌هایی که شما صحبت می‌کنید ارزش قائل هستند، آیا این منطقه از کارگران مهاجر استقبال می‌کند یا نرخ بیکاری بالا است.

حقوق بازنشستگی: اگر قصد دارید در خارج از کشور بازنشسته شوید (مخصوصاً اگر یک طرح بازنشستگی انعطاف پذیر مانند طرح بازنشستگی بریتانیا دارید)، مهم است که وضعیت مالی خود را برای زندگی راحت داشته باشید. دسترسی آسان به حقوق بازنشستگی خود کلید این امر است. اگر قصد دارید بازنشستگی خود را به خارج از کشور منتقل کنید، ممکن است بخواهید به مقرون به صرفه ترین راه انجام این کار نگاه کنید.

مراقبت‌های بهداشتی خود را بررسی کنید

مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان متفاوت است، اما بخش مهمی ‌از شادی و سلامتی شما و خانواده‌تان هنگام نقل مکان به کشور دیگری است. در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام جابجایی در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی باید به آنها فکر کنید:

دارو: اگر شما یا هر یک از اعضای خانواده به طور منظم دارو مصرف می‌کنید، ممکن است بخواهید قبل از نقل مکان به بهترین شکل ممکن ذخیره کنید. هنگامی‌ که برای اولین بار به کشور دیگری نقل مکان می‌کنید، ممکن است نتوانید به نسخه‌ها دسترسی داشته باشید، بنابراین همیشه بهتر است داروی کافی داشته باشید.

بیمه درمانی: هنگام تنظیم زندگی جدید خود، احتمالاً باید بین تکیه بر مراقبت‌های بهداشتی محلی یا بیمه درمانی خصوصی یکی را انتخاب کنید. بسیاری از مهاجران برای آرامش بیشتر، پوشش خصوصی را انتخاب می‌کنند، بنابراین ایده خوبی است که گزینه‌های بیمه درمانی خود را قبل از رسیدن به خانه جدید بررسی کنید.

EHIC: کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) به شهروندان اتحادیه اروپا و EEA اجازه می‌دهد تا به مراقبت‌های بهداشتی در سراسر اروپا دسترسی داشته باشند و می‌تواند پوشش‌های بهداشتی مهمی‌ را ارائه دهد. گرفتن EHIC ممکن است چند هفته طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که زودتر درخواست داده‌اید.

وضعیت زندگی خود را مرتب کنید

داشتن خانه شخصی به شما کمک می‌کند تا مهاجرت به خارج از کشور بسیار آسان‌تر شود، بنابراین در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد وضعیت زندگی خود فکر کنید:

فروش: برای تأمین مالی مهاجرت خود به خارج از کشور، ممکن است لازم باشد خانه موجود خود را بفروشید. مطمئن شوید که ملک خود را خیلی زودتر از موعد فهرست کرده‌اید تا به خودتان زمان بیشتری برای پردازش فروش بدهید. در صورتی که خانه شما سریعتر از آنچه انتظار داشتید بفروشد یا اگر به موقع فروخته نشود، یک طرح اضطراری ایجاد کنید. اگر توانایی مالی دارید، ممکن است ترجیح دهید خانه قبلی خود را برای تعطیلات یا اجاره طولانی مدت اجاره کنید. این به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت تصمیم به عقب نشینی، مکانی برای بازگشت داشته باشید.

خرید: اگر قادر به خرید ملک در کشور جدید خود هستید، به دنبال دریافت وام مسکن یا وام باشید. تماس با وکلا و مشاورین املاک در مقصد ضروری است. با کارشناسان صنعت تماس بگیرید که می‌توانند در مورد هر گونه موانع زبانی و مسائل مالیاتی محلی به شما کمک کنند.

اجاره: این ساده‌ترین گزینه برای بسیاری از مهاجرانی است که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. حتی اگر قصد خرید دارید، ممکن است اجاره آن در کوتاه مدت آسان تر باشد. این به شما زمان می‌دهد تا در حالی که پای خود را در محیط جدید خود پیدا می‌کنید، به بازار مسکن محلی نگاه کنید.

وسایلتان را جابجا کنید

فرقی نمی‌کند برای یک ترم به خارج از کشور می‌روید یا با کل خانواده به آن سوی دنیا نقل مکان می‌کنید، همچنان باید وسایل خود را جابجا کنید. این روند تا حد زیادی به وضعیت شخصی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در داخل اروپا حرکت می‌کنید، ممکن است بتوانید همه چیز را در قطار حمل کنید. با این حال، برای اکثر مهاجران، ایده جابجایی یک خانواده کامل از مرزها می‌تواند دلهره آور باشد.

برای کمک به آسان‌تر کردن این فرآیند، بسیاری از مهاجران استفاده از شرکت جابه‌جایی را انتخاب می‌کنند. این شرکت‌ها در کمک به تمام جنبه‌های مهاجرت به خارج از کشور، چه در هر مرحله از راه به کمک نیاز داشته باشید یا صرفاً بخواهید وسایل خود را به خارج از کشور ارسال کنید، به خوبی مهارت دارند. اگر به دنبال راهی آسان برای به دست آوردن آرامش در طول مهاجرت خود به خارج از کشور هستید، خدمات جابجایی باید اولین نقطه تماس شما باشد.

به خاطر داشته باشید که این روند ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین در اسرع وقت با این خدمات تماس بگیرید. حمل‌ونقل بین‌المللی نیز ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد، بنابراین به‌هرحال هر چیزی را که در بدو ورود نیاز دارید بسته‌بندی نکنید.

مدارک خود را آماده کنید

قبل از حرکت، مطمئن شوید که تمام مدارک خود را به خوبی در اختیار دارید تا از هرگونه ناامیدی در هنگام ورود جلوگیری کنید. حتماً کپی‌های رسمی ‌از اسناد شخصی مهم را درخواست کنید و حداقل چند هفته فرصت دهید تا آنها را دریافت کنید تا در امان باشید. پس از رسیدن این اسناد، از آنها کپی تهیه کنید و یک نسخه دیجیتالی را در مکانی امن نگهداری کنید.

اسنادی که باید به چک لیست مهاجرت خود به خارج از کشور اضافه کنید عبارتند از:

  • پاسپورت
  • گواهی ولادت و ازدواج
  • مدرک تابعیت
  • سوابق واکسیناسیون، پزشکی و دندانپزشکی
  • گواهینامه رانندگی
  • سیاستهای بیمه
  • سوابق تحصیلی و دیپلم
  • سوابق استخدامی
  • مدرک اقامت و/یا شغل جدید شما

قبل از اینکه حرکت کنید    

عالی! اکنون که برای ورود قانونی به کشور میزبان جدید خود آماده‌اید، باید چک لیست مهاجرت خود را به خارج از کشور ترسیم کنید.

این موارد را هنگام نهایی کردن اقامت خود در خانه فعلی خود در نظر داشته باشید:

رزرو سفر انجام دهید: این باید بدون نیاز به گفتن باشد، اما حرکت به خارج از کشور بدون رزرو بلیط برای رسیدن به آنجا غیرممکن است. در نظر بگیرید که بلیط‌های لحظه آخری برای پروازها، قطارها و کشتیرانی می‌تواند گران باشد. سفری را انتخاب کنید که مقرون به صرفه باشد و در حالت ایده آل، نیمه شب به خانه جدیدتان نرسید.

حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری خود را سازماندهی کنید: حساب‌های خود را بررسی کنید و به بانک‌های خود اطلاع دهید که در حال نقل مکان به خارج از کشور هستید. با بانک یا مشاور مالی خود در مورد نحوه رسیدگی به دارایی‌های خود بحث کنید. ثبت نام برای خدماتی را در نظر بگیرید که نقل و انتقالات بانکی بین‌المللی را آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. بررسی کنید که آیا کارت‌های اعتباری شما در جایی که در حال حرکت هستید کار می‌کنند یا خیر.

نکات لحظه آخری که باید در نظر داشته باشید

از حیوانات خانگی خود مراقبت کنید: اگر حیوان خانگی شما با شما حرکت می‌کند، مطمئن شوید که واکسن‌های مناسب را دریافت کرده و حامل حیوان خانگی خود را شناسایی کنید. بررسی کنید که آیا کشور میزبان جدید شما به قرنطینه برای حیوانات ورودی نیاز دارد یا خیر. اگر تصمیم گرفته‌اید حیوان خانگی نیاورید، زمان کافی برای پیدا کردن یک خانه جدید و دوست داشتنی برای او بگذارید.

دریافت مجوز رانندگی بین‌المللی: اگر گواهینامه رانندگی شما به زودی منقضی می‌شود، آن را تمدید کنید. اگر قصد دارید بلافاصله پس از ورود رانندگی کنید، قبل از رفتن یک مجوز بین المللی رانندگی بگیرید و چند نسخه اضافی از فرم بگیرید تا بتوانید سالانه آن را از طریق پست تمدید کنید. این به شما امکان می‌دهد قبل از اینکه بفهمید چگونه گواهینامه رانندگی جدید را در کشور میزبان جدید خود تضمین کنید، رانندگی کنید. به یاد داشته باشید که مجوز رانندگی بین‌المللی و گواهینامه رانندگی ملی خود را همیشه همراه خود داشته باشید.

لغو اشتراک‌ها و ارسال نامه: همه اشتراک‌های انتشارات خود را لغو کنید. فرم‌های مناسب را در اداره پست تکمیل کنید تا مطمئن شوید که نامه شما به آدرس جدید شما ارسال می‌شود.

وقتی رسیدید

چه آنها در خانه جدیدتان بگویند üdvözöljük یا huānyíng، welcome یا هر لغت دیگری، بسیاری از کارها در هر چک لیست فقط پس از ورود شما قابل انجام است.

برخی از مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

یک حساب بانکی جدید باز کنید

شما برای اجاره یک مکان جدید به یک حساب بانکی نیاز دارید، اما برای افتتاح حساب بانکی به یک آدرس محلی نیاز دارید. در واقع، بسیاری از بانک‌ها، به‌ویژه مؤسسات مالی بین‌المللی و بانک‌های تلفن همراه، به شما اجازه می‌دهند حتی قبل از اینکه در کشور باشید یک حساب باز کنید. در ضمن، اگر نیاز به انتقال سریع و آسان پول دارید، شرکت‌های بین‌المللی انتقال پول را بررسی کنید:

  • CurrencyFair انتقال پول را به بیش از 150 کشور ارائه می‌دهد و نرخ مبادله‌ای تا هشت برابر ارزان‌تر از بانک‌ها دارد که به شما کمک می‌کند از هزینه‌های بیش از حد بانکی جلوگیری کنید.
  • Moneycorp خدمات ارز خارجی و پرداخت جهانی را به مشتریان فردی و شرکتی در بیش از 120 ارز ارائه می‌دهد.
  • Remitly به شما امکان می‌دهد پول را به خارج از کشور منتقل کنید، که از طریق انتقال بانکی، تحویل نقدی یا تحویل در خانه جمع آوری شده است.
  • wise یک ارائه دهنده بین المللی انتقال پول است که در 59 کشور موجود است که انتقال بین حساب‌های بانکی فرامرزی را تا هشت برابر ارزان تر از بانک‌های سنتی ارائه می‌دهد.
  • WorldRemit انتقال پول جهانی کم هزینه را با نزدیک به 100 ارز در 150 کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید از ابزار مقایسه آنلاین Monito برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به دست آوردن بهترین نرخ‌های مبادله و یافتن ارزان‌ترین گزینه برای انتقال پول بین‌المللی خود استفاده کنید.

برای مراقبت‌های بهداشتی ثبت نام کنید

حتی اگر کارت بیمه سلامت اروپا را داشته باشید، ممکن است از نظر قانونی ملزم به دریافت پوشش بیمه درمانی محلی در مدت کوتاهی باشید. هنگامی‌که گزینه‌های خود را بررسی کردید، مطمئن شوید که برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی مناسب برای خود و خانواده خود ثبت نام کرده‌اید. حتی اگر کشور مقصد شما دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی ‌باشد، ممکن است لزوما واجد شرایط نباشید. اگر تحت یک برنامه بیمه درمانی گروهی تحت پوشش نیستید، بیمه نامه‌های خصوصی بخرید تا از شما در برابر هر گونه شکاف پوشش محافظت شود.

درباره خانه جدید خود تحقیق کنید

قبل از حرکت، کمی‌ زمان برای یادگیری تاریخ و فرهنگ اختصاص دهید. تعدادی عبارات اساسی را در زبان محلی یاد بگیرید و مطمئن شوید که چگونه خود را معرفی کنید. آماده وارد شوید تا بتوانید به سرعت با خانه جدید خود سازگار شوید.

با تعهدات مالیاتی خود آشنا شوید

هر کشوری قوانین مالیاتی مجزایی برای درآمد کسب شده در خارج از کشور دارد که می‌تواند به شما مربوط باشد. ملاحظات ویژه‌ای برای آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها و کانادایی‌ها اعمال می‌شود. تعهدات خود را مشخص کنید و مدارک لازم را جمع آوری کنید.

نحوه رفت و آمد را بیاموزید

چه با قطار به سمت محل کار بروید یا در جاده‌های جدید رانندگی کنید، بهترین راه‌های رفت و آمد در شهر را بررسی کنید. به مزایا (به عنوان مثال، تخفیف برای کارت حمل و نقل ماهانه) و معایب (مانند ممنوعیت خودرو در مراکز شهرها) در هر حالت سفر نگاه کنید.

فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کنید

ارزش این را دارد که در نظر بگیرید که آیا فرزندان شما در یک مدرسه دولتی یا بین المللی شرکت می‌کنند یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید بسته به برنامه کاری خود و اگر فرزندانتان به کمک اضافی نیاز دارند، یک au pair استخدام کنید.

ثبت نام برای بیمه

با توجه به اینکه برنامه‌های بیمه جامع و ایمن را از نو شروع خواهید کرد. شما چیزهای زیادی برای پوشش دارید: وسایل نقلیه و دارایی دو موردی هستند که ابتدا باید آنها را قفل کنید. با یک ارائه دهنده بیمه متخصص در زمینه مهاجرت تماس بگیرید.

 یک شماره تلفن VoIP (Voice over Internet Protocol) دریافت کنید

وقتی صحبت از حفظ ارتباط با کشور خود می‌شود، این شماره تلفن‌ها نجات دهنده هستند. استفاده از VoIP به شما این امکان را می‌دهد که یک شماره تلفن در کد منطقه انتخابی خود داشته باشید. این به خانواده و دوستان شما کمک می‌کند احساس کنند که شما چندان دور نیستید.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا چک لیست کاملی برای مهاجرت به کشوری جدید تهیه و در اختیار شما قرار دهیم تا به کمک آن، تمام مواردی که باید را چک و بررسی کنید. اگر نکته‌ی بیشتری هم وجود دارد، به این چک لیست اضافه و آن را شخصی‌سازی کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 1 نفر 5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد