مشاغل مورد نیاز کانادا

کانادا یکی از مقاصد آموزشی برتر برای دانشجویان بین‌المللی است زیرا اکثر دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، بنابراین از هرگونه مانع زبانی سخت جلوگیری می‌شود. طبق گزارش دفتر آموزش بین‌المللی کانادا (CBIE)، حدود 60 درصد از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا می‌مانند.

این در درجه اول به دلیل استانداردهای زندگی بالا و فرصت‌های شغلی فراوان موجود است. اما چه نوع فرصت‌های شغلی در کانادا مورد تقاضا هستند؟ این مقاله فهرستی از مشاغل مورد تقاضا در کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

1. توسعه دهندگان وب

توسعه دهندگان وب همیشه در همه جا تقاضای زیادی دارند. کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با رشد مداوم تکنولوژی، همیشه نیاز به افرادی با مهارت‌های ساخت وب سایت و مدیریت وجود خواهد داشت. همچنین گرفتن مجوز کار برای یک توسعه دهنده وب یا یک مهندس نرم افزار در کانادا آسان‌تر است. آنها حتی می‌توانند در مدت کوتاهی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

حقوق تخمینی: حدود 70000 دلار کانادا در سال

2. مهندسان

مهندسان متخصص در برق یا الکترونیک آینده درخشانی در کانادا دارند. مهندسان می‌دانند چگونه از منابع طبیعی به بهترین شکل استفاده کنند. از طراحی گرفته تا اجرا و آزمایش، فرصت گسترده‌ای برای چنین فارغ‌التحصیلانی وجود دارد. به غیر از برق و الکترونیک، حتی فارغ‌التحصیلان متخصص در مهندسی مکانیک، عمران، صنعتی، حمل و نقل خودرو/موتور و … نیز تقاضای زیادی دارند.

مهندسان با مهارت‌های تحلیلی و فرآیندی خوب می‌توانند به سرعت از نردبان شرکت بالا بروند و مانند مدیران ارشد در پست‌های برتر قرار گیرند.

حقوق تخمینی: حدود 100000 دلار کانادا در سال

3. دامپزشکان

به طور کلی، کانادا تقاضای زیادی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دارد. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کانادا عاشق حیوانات خانگی هستند. وقتی چنین تقاضایی برای حیوانات خانگی وجود دارد، به طور خودکار در را برای دامپزشکان باز می‌کند.

اما در حال حاضر، کمبود دامپزشک در کانادا وجود دارد. اگر به مراقبت‌های بهداشتی و حیوانات خانگی علاقه مند هستید، این می‌تواند یک انتخاب عالی برای موفقیت در کانادا باشد. کانادا دارای موسسات تخصصی برای مطالعات دامپزشکی مانند دانشگاه آلبرتا، مرکز علوم بهداشتی کالج دامپزشکی انتاریو و کالج وسترن دامپزشکی است.

حقوق تخمینی: حدود 80000 دلار کانادا در سال

4. منابع انسانی و افسران استخدام

هر شرکتی برای استخدام کارمندان مناسب و مدیریت نیازهای آنها به یک افسر منابع انسانی نیاز دارد. افسران منابع انسانی در کانادا که یکی از بازیگران کلیدی در هر سازمانی هستند، هرگز از تقاضا خارج نشده‌اند. با داشتن تخصص مدیریت بازرگانی در منابع انسانی، دریافت نقش افسر منابع انسانی، افسر استخدام یا هر شغل مرتبط دیگری بسیار آسان است.

حقوق تخمینی: حقوق اولیه 70000 دلار کانادا در سال

5. مهندس هوافضا

اینجا یک مهندس دیگر در لیست است. به لطف رشد بی رویه دو تا از بزرگترین شرکت‌های هوانوردی در جهان، یعنی بوئینگ و ایرباس، فرصت‌های شغلی در مهندسی هوافضا با سرعتی نمایی شروع به رشد کرده است.

عناوینی مانند مهندس آیرودینامیک، نصاب مکانیک اویونیک، مهندس سازه هوافضا، مهندس هوانوردی و مهندس سیستم بخشی از این رشته را تشکیل می‌دهند. این عناوین با تخصص‌هایی مانند عملیات پرواز، آزمایش، ساخت پرواز، سیستم‌های پیشران و … ارائه می‌شوند. مدرک مهندسی هوافضا حتی می‌تواند شما را در آژانس فضایی معتبر آمریکا، ناسا، استخدام کند.

حقوق تخمینی: حقوق اولیه 90000 دلار کانادا در سال

6. افسران مالی

حسابداران و حسابرسان مالی مسئول حسابرسی، مالیات و رسیدگی به مسائل مربوط به امور مالی در یک سازمان هستند. شرط اجباری برای تضمین شغل به عنوان حسابدار در کانادا، داشتن گواهینامه حسابدار حرفه ای (CPA) است. با در دست داشتن این گواهی می‌توانید به عنوان حسابدار مشغول به کار شوید یا حتی شرکت حسابداری خود را راه اندازی کنید. اگر افراد دارای تجربه کاری مرتبط باشند، به احتمال زیاد مدیران مالی در یک سازمان خواهند شد.

حقوق تخمینی: حقوق اولیه 70000 دلار کانادا در سال

7. استاد / مدرس

با وجود بسیاری از اساتید مهاجر، کانادا همچنان تقاضای زیادی برای معلم دارد. شرط اجباری برای حرفه تدریس شامل مدرک دکترا یا مدرک کارشناسی ارشد در هر تخصص است. به عنوان یک استاد یا یک مدرس، شما این شانس را دارید که هم در مقاطع لیسانس و هم با دانشجویان فوق لیسانس اداره کنید. اگر بتوانید مهارت‌های تدریس و دانش موضوعی خود را نشان دهید، می‌توانید رئیس بخش (HOD) یا حتی رئیس کالج شوید.

حقوق تخمینی: میانگین حقوق سالانه 100000 دلار کانادا

8. تکنسین‌های ماهر

با رشد فزاینده فناوری، مشاغل تکنسین، مانند تکنسین برق، در کانادا تقاضای بالایی دارند. بنابراین، شرکت‌ها همیشه به دنبال تکنسین‌ها هستند. در این مورد، شکاف جدی عرضه و تقاضا در کانادا وجود دارد. بنابراین اگر شما فردی هستید که تجربه خوبی به عنوان یک تکنسین دارید، کانادا مکان مناسبی است.

حقوق تخمینی: حقوق اولیه حدود 35000 دلار کانادا در سال است. بر اساس تجربه می‌تواند تا 70000 دلار کانادا افزایش یابد.

9. مدیر پروژه

مدیران پروژه مسئول برنامه ریزی و نظارت بر پروژه‌ها برای تکمیل به موقع در هزینه محاسبه شده هستند. سرپرستان پروژه در بخش‌های مختلفی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی، مالی، خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک به کار گرفته می‌شوند.

حقوق تخمینی: میانگین حقوق سالانه حدود 100000 دلار کانادا است.

10. رئیس بازاریابی

بازاریابی نقش مهمی‌ در هر کسب و کاری ایفا می‌کند. نقش یک مدیر بازاریابی برنامه ریزی، سازماندهی و ارزیابی استراتژیک تکنیک‌ها برای فروش محصول از طریق کانال‌های B2B یا B2C است. مدیران بازاریابی و بازاریابان، به طور کلی، در تمام استان‌های کانادا تقاضای زیادی دارند.

حقوق تخمینی: میانگین حقوقی که یک مدیر بازاریابی برای خدمات تجاری خود دریافت می‌کند حدود 150000 دلار کانادا در سال است.

11. داروساز

اگر داروساز هستید، چند گزینه متفاوت دارید. برای مثال می‌توانید در داروخانه، بیمارستان یا داروخانه کار کنید. داروسازان، طبق ابتدایی‌ترین تعریف خود، با برنامه‌هایی کار می‌کنند که برای ارتقای رفاه و سلامتی طراحی شده‌اند.  این یک کار معمول و وظیفه شخصی یک داروساز است که در این نوع موقعیت کار ‌کند. یک داروساز در کانادا دستمزد بالایی می‌گیرد اما به جای حقوق، ساعتی حقوق می‌گیرد.

• میانگین حقوق داروساز: 89314 دلار کانادا

• مشاغل مرتبط: تکنسین تحقیقات دارویی، تکنسین آزمایشگاه

12. راننده

راننده می‌تواند به بسیاری از صنایع و دسته‌های مختلف اشاره کند. به عنوان مثال، رانندگان تحویل، رانندگان لیفتراک، رانندگان کامیون و رانندگان مسافت طولانی وجود دارند. وقتی نوبت به اکثر مشاغل رانندگی می‌رسد، رانندگان به گواهینامه رانندگی تجاری خود نیاز دارند. این برای بسیاری از وسایل نقلیه بزرگتر که بخشی از کار هستند ضروری است. همچنین اگر قصد رانندگی با لیفتراک را دارید، باید گواهینامه داشته باشید و این نیاز به گواهینامه رانندگی لیفتراک خاص دارد. رانندگان کامیون به ویژه در کانادا به دلیل وسعت این کشور همیشه مورد تقاضا هستند.

• میانگین حقوق راننده: 44836 دلار کانادا

• مشاغل مرتبط: رانندگان کامیون حمل و نقل، راننده کامیون تجاری

13. پرستار رسمی

سیستم مراقبت‌های بهداشتی یک صنعت حیاتی است که بر نحوه عملکرد کشور و نحوه عملکرد جامعه کانادا تأثیر می‌گذارد. همه‌گیری اخیر کووید به ما نشان داده است که به پرستاران بیشتری نیاز داریم. از آنجایی که مراقبت‌های بهداشتی خوب در کانادا اولویت دارد، منطقی است که چرا پرستاران رسمی یکی از پرتقاضاترین مشاغل در اینجا هستند. برای کار به عنوان یک پرستار رسمی، ابتدا باید مدرک لیسانس بگیرید و سپس در مرجع منطقه‌ای و نظارتی پرستاری ثبت نام کنید. پرستار رسمی نقشی است که بدون توجه به بیماری همه گیر به تقاضای خود ادامه می‌دهد و همیشه مورد تقاضا خواهد بود.

• میانگین حقوق پرستار ثبت شده: 77603 دلار کانادا

• مشاغل مرتبط: پزشک، پرستار

بازار کار کانادا

یافتن شغل در کانادا کار کوهستانی نیست. شرکت‌ها همیشه آماده جذب داوطلبانی با مهارت صحیح و دانش مرتبط هستند. به محض فارغ التحصیلی از یک کالج خوب، بدون در نظر گرفتن جریان تحصیلی که مطالعه کرده‌اید، درها به روی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی باز می‌شود.

برخی از مشاغل همیشه سبز هستند و هرگز خارج از تقاضا نیستند، در حالی که برخی مشاغل فصلی هستند. بنابراین قبل از انتخاب رشته در کانادا، همیشه بهتر است به فرصت‌های شغلی برای استریم نگاه کنید. همچنین، قبل از انتخاب رشته، مسیر شغلی را نهایی کنید.

مشاغل در کانادا تحت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) فهرست شده‌اند. هر عنوان شغلی دارای کد NOC است و داوطلبان مشتاق می‌توانند بر اساس این کد برای مشاغل مورد نظر خود اقدام کنند.

محیط کار در کانادا

در بیشتر موارد (بیایید واقعی باشیم، همیشه موارد پرت وجود دارد)، محیط کار در کانادا به طور کلی خوشایند و مثبت است. ارتباط و همکاری سازنده بین اعضای تیم در یک سازمان رایج است.

به طور کلی، فرهنگ کار در کانادا بسیار راحت‌تر از بسیاری از کشورها است. برای مثال، آمریکایی‌ها ممکن است بیشتر بر موفقیت‌های فردی تمرکز کنند، در حالی که کانادایی‌ها بیشتر بر تلاش‌های تیمی ‌تأکید دارند. این تفاوت فرهنگی می‌تواند منجر به نگرش‌های متفاوت در محیط کار شود. آمریکایی‌ها ممکن است به احتمال بیشتری همکاران خود را به عنوان رقیب ببینند، در حالی که کانادایی‌ها بیشتر به آنها به عنوان همکار نگاه می‌کنند. در حالی که این تفاوت می‌تواند منجر به تنش در محل کار شود، اما به طور کلی منجر به یک محیط کاری مثبت و سازنده‌تر می‌شود.

سوالات متداول

آیا مجوز کار برای کار در کانادا اجباری است؟

بله، افراد کشورهای خارجی باید دارای مجوز کار معتبر باشند. با این حال، برخی از مشاغل نیازی به مجوز کار ندارند. به عنوان مثال – ورزشکاران، مربیان برنامه تناسب اندام، خبرنگاران اخبار، پخش رسانه‌ها و غیره.

آیا برای هر کسی امکان درخواست ورود سریع وجود دارد؟

خیر. این تصور اشتباه وجود دارد که هر کسی می‌تواند برای مهاجرت به کانادا بدون در نظر گرفتن سطح مهارت خود، برای ورود سریع درخواست کند. اما واقعیت این است – ورود سریع فقط در صورتی تضمین می‌شود که نامزدها دارای مجموعه مهارت‌های لازم باشند و واجد شرایط هر یک از برنامه‌های اقتصادی فدرال زیر باشند:

برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)

برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

اسکیلد ورکر

آیا حداقل سطح تجربه کاری برای درخواست روابط عمومی ‌کانادا لازم است؟

بله. طبق برنامه‌ی اسکیلد ورکر کانادا، برای درخواست ویزای اقامت دائم (PR)، حداقل سه سال سابقه کار تمام وقت لازم است. شغل شما باید طبق طبقه بندی ملی شغلی (NOC) به عنوان مهارت 0، A یا B طبقه بندی شده باشد.

آیا شرکت‌ها در کانادا محل اقامت می‌دهند؟

اکثر شرکت‌ها برای کارمندان خود تسهیلات مسکن ارائه نمی‌کنند. این به این دلیل است که یافتن املاک و مستغلات در هر استان کانادا، چه کبک یا انتاریو، بسیار آسان است و گزینه‌های متعددی در دسترس است.

سخن آخر

و این فهرست ما از مشاغل حرفه‌ای مورد تقاضا در کانادا در سال 2022 را به پایان می‌رساند. اما به هیچ وجه این لیست نهایی نیست. مشاغل مرتبط دیگری مانند نمایندگان اوراق بهادار، افسران توسعه کسب و کار، جوشکارها، تکنسین‌های حسابداری، محققان سیاست‌های اجتماعی، دکوراتورها، افسران روابط عمومی، تکنسین‌های خدمات خودرو، مهندسان نفت، اپراتورهای فرآیند، مهندسان نساجی و تحلیلگران سیستم‌های اطلاعاتی محبوب هستند. و در سال‌های آینده همچنان مورد تقاضا خواهد بود. به دست آوردن شغل به شدت به مدارک تحصیلی و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کار در کانادا و یافتن شغل و اخذ مجوز و ویزای کاری کانادا، با مشاورین ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد