یکی از مهمترین خدمات ما کمک به مردم برای دریافت اقامت دوم است. مشتریان اغلب می‌پرسند سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای دریافت اقامت در خارج از کشورشان چیست. آن‌ها می‌خواهند یک پلن B داشته باشند، شامل مکانی برای رفتن اگر اوضاع در کشورشان بد پیش می‌رود. یا زمانی که در حال توسعه استراتژی خود، ساختن یک کسب و کار جدید یا توسعه کسب و کار فعلی خود هستند، یک پلن A می‌خواهند و مکان خوبی برای رفتن در نظر دارند.

دلایل زیادی وجود دارد که مردم برای یافتن مکان دوم، سوم یا حتی چهارم برای اقامت و شهروندی تلاش می‌کنند.

دلایل شما هرچه که باشد، ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که از اقامت دوم فراتر بروید و پاسپورت دوم بگیرید. اقامت موقت است و حتی با داشتن اقامت دائم، شهروند نیستید. شهروند نبودن در برخی کشورها ممکن است مزایایی داشته باشد (به خدمت سربازی اجباری در سنگاپور فکر کنید). اما، اگر کشوری تصمیم بگیرد که سیاست‌های خود را تغییر دهد یا ویزای خود را تمدید نکند، شما نمی‌توانید به عنوان یک مقیم کار زیادی انجام دهید.

پس فقط به عنوان یک شهروند حق داشتن یک مکان تضمین شده برای زندگی را دارید. بین داشتن تابعیت و داشتن پاسپورت نیز تفاوت وجود دارد. شهروندی یک کشور به این معنی است که شما واجد شرایط دریافت پاسپورت آن کشور هستید، اما به این معنی نیست که پاسپورت آن کشور را دارید.

اکنون که سردرگمی ‌بین اقامت، تابعیت و پاسپورت را برطرف کردیم، یک سوال باقی می‌ماند: آسان‌ترین شهروندی و پاسپورت را از کجا می‌توانید تهیه کنید؟

در این مقاله، ما چندین کشور را مورد بحث قرار خواهیم داد که در آنها دریافت شهروندی و پاسپورت «آسان» است. ما این کار را با ارائه یک کشور برای هر نوع شهروندی در چندین منطقه در سرتاسر جهان انجام خواهیم داد، همچنین برخی از موارد افتخاری که ممکن است برای شما جالب باشد. همانطور که در این کشورها مطالعه می‌کنید، حتماً تعریف آسان خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین را برای خود پیدا کنید.

سریعترین شهروندی بدون سرمایه گذاری در سال 2024

دریافت پاسپورت اروپا

اکثر افرادی که به دنبال پاسپورت دوم هستند، ترجیح می‌دهند آن را از یک کشور اروپایی دریافت کنند. اروپا معمولاً پاسپورت‌های عالی با گزینه‌های خوب سفر در کشورهای باثبات با کیفیت زندگی بالا دارد. در زیر برخی از ساده‌ترین کشورها برای دریافت پاسپورت‌ها در اروپا مشخص شده است.

پاسپورت ارمنستان

ارمنستان نه تنها بازه زمانی کوتاهی برای واجد شرایط بودن برای شهروندی دارد، بلکه کشوری در حال توسعه است. اگر به فرصت‌هایی برای استخدام، سرمایه گذاری و بانکداری در یک بازار نوظهور خارق العاده علاقه مند هستید، به ارمنستان نگاه کنید. ارمنستان به شما این امکان را می‌دهد که در عرض سه سال یک شهروند واقعی شوید.

شما می‌توانید با گرفتن اجازه اقامت شروع کنید که معمولاً شامل سرمایه گذاری در کشور می‌شود. شما می‌توانید حدود 20000 دلار در اوراق بهادار در سهام شرکت‌ها و همچنین در اوراق قرضه شرکتی و دولتی سرمایه گذاری کنید.

همچنین گزینه‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ارمنستان وجود دارد. و یکی دیگر از گزینه‌های اخذ اقامت، تحصیل در ارمنستان است.

پس از دریافت اجازه اقامت، تا زمانی که شرایط داخل کشور را برآورده کنید، می‌توانید تنها در سه سال کوتاه برای شهروندی اقدام کنید. شما باید در آزمون قانون اساسی ارمنستان به زبان ارمنی قبول شوید، اما می‌توانید یک مترجم را با خود به آزمون ببرید.

پاسپورت لتونی

با توجه به تاریخ، لتونی گزینه‌های جالبی برای شهروندی دارد. اولی اگر بین 17 ژوئن 1940 تا 4 مه 1990 تبعید شده‌اید. این همچنین برای فرزندان تبعیدی متولد شده قبل از 1 اکتبر 2014 اعمال می‌شود. اگر شما در این دسته قرار دارید، واجد شرایط شهروندی هستید و می‌توانید تابعیت دوگانه را در کشور دیگری حفظ کنید. اگر تمام مدارک و هزینه‌های شما مرتب باشد، معمولاً این فرآیند حدود چهار ماه طول می‌کشد.

گزینه دوم برای افرادی است که در خارج از لتونی به دنیا آمده‌اند، به سن 15 سالگی رسیده‌اند و یکی از والدین آنها در زمان تولد متقاضی شهروند لتونی بوده است. در این شرایط، تابعیت مضاعف فقط برای کشورهای اتحادیه اروپا، EFTA، ناتو یا اگر شهروند استرالیا، برزیل یا نیوزلند هستید مجاز است. برای افراد زیر 25 سال، تابعیت مضاعف با هر کشور دیگری اعطا می‌شود، اما در سن 25 سالگی، آنهایی که از کشورهای ذکر شده در بالا نیستند، باید انتخاب کنند که کدام کشور را ترجیح می‌دهند.

برای این نوع شهروندی، تا زمانی که تمام مدارک، اسناد و هزینه‌ها مرتب باشد، می‌توان در عرض یک ماه به درخواست رسیدگی کرد.

10 کشور برتر برای مهاجرت به آنها در سال 2024

گزینه سوم این است که اگر از لحاظ قومیتی لتونی یا لیو هستید، اما در خارج از لتونی به دنیا آمده‌اید. برای این نوع برنامه، باید اسنادی را داشته باشید که موارد زیر را نشان می‌دهد:

1. محل زندگی اجداد شما در لتونی بین 1881 و 17 ژوئن 1940،

2. رابطه شما با این جد،

3. پیشینه قومی ‌شما یا اینکه والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما لتونیایی هستند/و

4. اینکه بتوانید در آزمون زبان لتونی قبول شوید.

زمان پردازش این نوع شهروندی از طریق نسب طولانی‌تر است. اگر تمام مدارک، اسناد و هزینه‌های شما مرتب باشد، سریعترین شهروندی پس از یک سال اعطا می‌شود.

اگر واجد شرایط یکی از این دسته‌ها هستید، لتونی شهروند دوم عالی است. این کشور یکی از ارزان‌ترین کشورها برای زندگی در اروپا است، به عنوان یک کانون بانکداری فراساحلی در حال افزایش است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای در املاک و مستغلات دارد.

اگر به اندازه کافی خوش شانس نیستید که میراث لتونی را ادعا کنید، گزینه‌های عالی دیگری برای دریافت شهروندی در آنجا وجود دارد. مثل تحصیل و سرمایه‌گذاری.

بهترین پاسپورت های جهان برای سال 2024

پاسپورت پرتغال

از نظر فنی، پرتغال شهروندی را با سرمایه گذاری ارائه نمی‌دهد. چیزی که ارائه می‌دهد اقامت از طریق سرمایه گذاری و مسیری به سمت شهروندی از طریق تابعیت است. ما تقریباً همیشه برنامه اقامت پرتغال را نسبت به این برنامه‌های گران‌تر و کم سودتر توصیه می‌کنیم.

پرتغال یکی از بهترین برنامه‌های ویزای طلایی (گلدن ویزا) را در جهان ارائه می‌دهد. و پس از پنج سال اقامت با حداقل شرایط حضور فیزیکی، می‌توانید برای شهروندی یک کشور باثبات در اتحادیه اروپا با پاسپورت Tier A و همچنین استاندارد بالای زندگی از نظر کار، مراقبت‌های بهداشتی، آب و هوا، زیرساخت‌ها درخواست دهید. اگر فردی با ارزش خالص اقتصادی هستید، پرتغال یک دعوت نامه فوق‌العاده‌ نیز ارائه می‌دهد.

این برنامه با ارائه مجوز اقامت پرتغال در ازای سرمایه گذاری پنج ساله در این کشور آغاز می‌شود. سرمایه گذاری شما می‌تواند در املاک و مستغلات، به عنوان یک کارآفرین یا در مشارکت سرمایه باشد. پس از واجد شرایط بودن، باید مجوز خود را پس از یک و سه سال تمدید کنید.

پس از پنج سال اقامت، می‌توانید برای شهروندی اقدام کنید. این بدان معنا نیست که شما فوراً آن را دریافت خواهید کرد. هیچ جدول زمانی خاصی برای زمان دریافت پاسپورت پرتغالی خود وجود ندارد. بهترین چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که اگر نکات را رعایت کنید، شهروندی به سرعت به سمتتان خواهد آمد.

اگرچه ممکن است یک اشکال بزرگ به نظر برسد، اما اجازه اقامت پرتغال شما همچنان به شما امتیازات سفر بدون ویزا در منطقه شنگن و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان را می‌دهد. شما همچنین حق زندگی و کار در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA را خواهید داشت. برای حفظ مجوز خود فقط باید هفت روز در سال در پرتغال باشید.

یکی دیگر از مزایای شروع با مجوز اقامت، امکان ایجاد اقامت غیرعادی و بهره برداری از صرفه جویی مالیاتی باورنکردنی این برنامه است.

پاسپورت ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای مورد علاقه و محبوب در جهان است. آنها برنامه‌های شهروندی خود را بسیار باز کرده‌اند. ایرلند دارای 4.5 میلیون نفر جمعیت است، اما تقریباً 15 میلیون نفر دارای گذرنامه ایرلندی هستند که تا حد زیادی مدیون برنامه شهروندی ساده آن است.

شما همچنین می‌توانید از طریق پیوندهای خانوادگی تابعیت کسب کنید. کسانی که با یک شهروند ایرلندی ازدواج کرده‌اند یا در یک رابطه مدنی ثبت شده (ایرلند اکنون ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت می‌شناسد) می‌توانند پس از یک سال اقامت قابل محاسبه برای پاسپورت ایرلندی درخواست دهند. شما باید حداقل سه سال با شریک زندگی خود ازدواج کرده باشید.

این بدان معنی است که شما باید حداقل یک سال مالیات بر درآمد ایرلند را بپردازید، اما مالیات شرکت‌ها بسیار پایین است. شما همچنین باید زمان زیادی را در ایرلند بگذرانید، اما زمانی که پاسپورت ایرلندی داشته باشید، می‌توانید در هر نقطه اروپا زندگی کنید و تقریباً به هر نقطه از زمین سفر کنید.

از نظر سهولت، ایرلند واقعاً این روند را ساده کرده و سیاست‌های خود را کاملاً باز کرده است. چندین گزینه عالی دیگر برای شهروندی از طریق ازدواج در اروپا وجود دارد، اما ما ایرلند را به عنوان ساده‌ترین شهروندی نامگذاری کرده‌ایم، زیرا لازم نیست برای مدت طولانی (مانند سوئیس یا پرتغال) ازدواج کنید یا کشور خود را اعلام کنید. مانند صربستان)، به علاوه پاسپورت ایرلندی با تمام بوروکراسی دولت اسپانیا که اغلب می‌تواند منجر به طولانی شدن زمان بندی مهاجرت شود، همراه نیست.

بهتر از همه، اگر با یک شهروند ایرلندی ازدواج نکرده‌اید، اما می‌توانید ادعا کنید که والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که شهروند ایرلندی هستند، می‌توانید از طریق برنامه فوق‌العاده شهروندی ایرلند تابعیت دریافت کنید. ایرلند همچنین گزینه ویزای طلایی را برای شهروندی نیز ارائه می‌دهد.

پاسپورت کارائیب

این یک منطقه جالب از جهان است که ممکن است گزینه‌های شهروندی را برای همه دسته‌های شهروندی ما به شیوه‌ای معمولی ارائه ندهد. اکثر کشورها جزایر کوچکی با جمعیت کم هستند، بنابراین اکثریت جهان نمی‌توانند از طریق تبار ادعای شهروندی کنند. مسیر اصلی شهروندی در این جزایر از طریق سرمایه گذاری است. آنها یک بهشت مالیاتی با سواحل زیبا ارائه می‌دهند و شما بودجه لازم را برای حمایت از آن فراهم می‌کنید. البته اگر تعریف شما از آسان یک مسیر سریع برای شهروندی است، پس به جزایر کارائیب نگاه نکنید.

پاسپورت دومینیکا

دومینیکا یکی از سریع‌ترین پاسپورت‌هایی است که می‌توانید در کارائیب دریافت کنید. این روند ممکن است تا دو ماه طول بکشد، اما میانگین آن حدود سه ماه است. اگر به دنبال سریعترین راه برای دریافت شهروندی دوم هستید، با دومینیکا همراه باشید. برنامه آن از سال 1993 وجود داشته است و بخشی از اساسنامه آن است. بیش از نیمی ‌از درآمد کشور آنها از طریق سرمایه گذاری خارجی به دست می‌آید، بنابراین آنها همیشه به دنبال توسعه برنامه‌های نوآورانه خوب برای سرمایه گذاران هستند.

اگر به دنبال بیمه شهروندی یا وسیله‌ای برای انصراف سریع شهروندی ایالات متحده هستید، دومینیکا یک گزینه عالی است. آنها حتی گزینه‌هایی برای چشم پوشی از شرایط اقامت دارند تا بتوانید بدون پا گذاشتن در کشور پاسپورت بگیرید.

رتبه‌بندی پاسپورت جمهوری دومینیکن

اگر می‌خواهید بدون هیچ سرمایه‌گذاری فرآیند تابعیت را طی کنید، می‌توانید با اقامت هفت ساله در جزیره این کار را انجام دهید. اگر به دنبال فرآیندی سریع‌تر و بدون نیاز به اقامت هستید، دومینیکا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را به عنوان کمک مالی ارائه می‌کند، یا اخیراً شروع به ارائه سرمایه‌گذاری در برخی مشاغل کرده‌اند.

برای املاک و مستغلات، باید ملکی به ارزش حداقل 200000 دلار خریداری کنید و هزینه‌های دولتی مربوطه را بپردازید. این فرآیند بیشتر درگیر است، بنابراین معمولاً کمی ‌بیشتر طول می‌کشد، اما می‌توانید پس از سه سال ملک را دوباره بفروشید تا بتوانید بخشی از سرمایه‌گذاری خود را جبران کنید.

ساده‌ترین گزینه این است که کمک مالی کنید. برای یک فرد مجرد، برچسب قیمت از 100000 دلار شروع می‌شود و با اضافه کردن همسر یا فرزندان افزایش می‌یابد، اما ساده‌تر از این نمی‌شود. کمک مالی خود را انجام دهید و پاسپورت خود را دریافت کنید.

گزینه دیگر – که یک اقامت واقعی از طریق سرمایه گذاری در مقابل شهروندی از طریق سرمایه گذاری است – سرمایه گذاری حداقل 50000 دلار در یک کسب و کار دولتی تایید شده یا 100000 دلار در تجارتی است که کنترل بیشتری روی آن دارید. شما همچنین باید 100000 دلار در اولین ورود به کشور در بانک بگذارید، اما می‌توانید از آن وجوه استفاده کنید. برای این گزینه، قبل از واجد شرایط شدن برای تابعیت، باید 90 روز را در طول دو سال در کشور بگذرانید. اگر نمی‌خواهید فقط کمک مالی کنید و اگر کارآفرینی هستید که به دنبال جایی برای سرمایه گذاری در یک شرکت هستید، این یک گزینه عالی است.

دومینیکا یک پاسپورت مناسب با سفر بدون ویزا به 139 کشور از جمله اتحادیه اروپا، روسیه و اکثر کشورهای آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی ارائه می‌دهد. این کشور بدون شک زیباترین جزیره و یکی از شادترین مکان‌های جهان با سبک زندگی جزیره‌ای عالی و فضای امن و دوستانه است.

پاسپورت گرانادا

ممکن است نتوانید از طریق تبار در جزیره کوچک گرانادا ادعای شهروندی کنید، اما این ساده‌ترین پاسپورت در دریای کارائیب است که می‌توانید به فرزندان و نوه‌های خود منتقل کنید. برای سایر کشورهای حوزه کارائیب، اگر تابعیت خود را از طریق شهروندی از طریق سرمایه گذاری (CBI) دریافت کنید، بدون هزینه یا بدون اضافه کردن آنها به عنوان مالکان سرمایه گذاری شما، به فرزندان شما منتقل نمی‌شود. با این حال، برای گرانادا، به محض دریافت شهروندی، این شهروندی از بین خواهد رفت.

برنامه CBI گرانادا نسبتاً ساده است و یک پاسپورت عالی با سفر بدون ویزا به بیش از 135 کشور ارائه می‌دهد. همچنین این تنها برنامه‌ای است که سفر بدون ویزا به چین و روسیه را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، پاسپورت گرانادا به شما امکان دسترسی به ویزای سرمایه گذار E-2 ایالات متحده را می‌دهد.

شما می‌توانید گذرنامه را با کمک مالی یا از طریق خرید ملک از پیش تایید شده دریافت کنید. کمک مالی برای یک فرد مجرد 150,000 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 200,000 دلار با هزینه پردازش و درخواست اضافی تعیین شده است. تعریف گرانادا از اینکه چه کسی به عنوان اعضای خانواده طبقه بندی می‌شود، نسبتاً لیبرال است و می‌تواند به معنای همسر یا فرزندان باشد، اما به والدین وابسته بالای 55 سال و حتی خواهر و برادر مجرد بالای 18 سال نیز تعمیم می‌یابد.

اگر تصمیم دارید از گزینه املاک و مستغلات استفاده کنید، گرانتر خواهد بود، اما این امکان را دارد که پس از حداقل پنج سال نگهداری ملک، بخشی از سرمایه خود را جبران کنید. برای یک سرمایه گذار مجرد، ارزش ملک شما باید حداقل 350,000 دلار باشد، اما اگر با یک شریک سرمایه گذاری می‌کنید، حداقل سرمایه شما به 220,000 دلار با کل سرمایه گذاری 440,000 دلار کاهش می‌یابد. بسته به تعداد افرادی که به برنامه اضافه می‌کنید، هزینه‌های اضافی نیز وجود دارد که حدود 58000 دلار یا بیشتر است.

پاسپورت سنت لوسیا

سنت لوسیا یک برنامه CBI بسیار معتبر با چندین مسیر سرمایه گذاری ارائه می‌دهد. اگر تنها متقاضی هستید و یک پاسپورت قابل احترام و در عین حال مقرون به صرفه با دسترسی بدون ویزا به 145 کشور می‌خواهید، این برنامه به یکی از پایین‌ترین ارزش‌ها برای سرمایه گذاری نیاز دارد.

چهار گزینه برای سرمایه گذاری در شهروندی سنت لوسیا وجود دارد. اولین مورد این است که به سادگی 100000 دلار (یا بیشتر اگر می‌خواهید همسر یا فرزند اضافه کنید) به صندوق توسعه دولتی سنت لوسیا کمک کنید.

گزینه املاک و مستغلات گران‌تر است اما با فرصتی برای بازگرداندن بخشی از سرمایه گذاری پس از پنج سال نگهداری ملک همراه است. برای یک سرمایه گذار مجرد، باید 300000 دلار در املاک و مستغلات از پیش تأیید شده، به اضافه هزینه‌ها سرمایه گذاری کنید. طبیعتاً با اضافه کردن همسر و فرزند، قیمت افزایش می‌یابد.

با توجه به COVID-19، دولت سنت لوسیا تغییرات گسترده‌ای را در گزینه سرمایه گذاری اوراق قرضه دولتی خود ارائه کرده است که تا 31 دسامبر 2021 قابل اجرا بود. این فرصت عالی برای سرمایه گذاران اوراق قرضه بود. متقاضیان می‌توانستند با سرمایه‌گذاری 250000 دلار در صندوق امداد کووید با یک دوره نگهداری پنج ساله، واجد شرایط شهروندی سنت لوسیا شوند.

آخرین گزینه CBI سرمایه گذاری در یک کسب و کار محلی است. شما باید حداقل 3.5 میلیون دلار در یک پروژه سازمانی از پیش تأیید شده سرمایه گذاری کنید. این تا حد زیادی پیچیده‌ترین گزینه است و با هزینه‌های سنگین همراه است، اما اگر کارآفرینی هستید که به دنبال سرمایه گذاری در یک تجارت هستید، این می‌تواند گزینه عالی باشد.

پاسپورت آنتیگوا و باربودا

آنتیگوا و باربودا به ارزان‌ترین گزینه برای دریافت پاسپورت کارائیب برای یک خانواده حداکثر چهار نفره تبدیل شده است.

در جایی که اکثر کشورها میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای هر نفر را که به برنامه اضافه می‌کنید افزایش می‌دهند، در آنتیگوا و باربودا، می‌توانید یک همسر و حداکثر دو فرزند را با قیمت سرمایه گذاری یکسان 100000 دلار درخواست کنید – به اضافه هزینه‌هایی که حدود 30000 دلار برای هر نفر است.

آنها حتی گزینه‌ای برای شامل کودکان وابسته‌ی بزرگسال 18-26 ساله که دانش آموزان تمام وقت هستند نیز دارند. اگر 150000 دلار به دانشگاه هند غربی کمک کنید، می‌توانید تا 6 متقاضی (+ 15000 دلار برای هر عضو اضافی خانواده) اضافه کنید و یکی از اعضای خانواده بورسیه تحصیلی یک ساله به دانشگاه دریافت می‌کند. همه اینها در دنیای CBI  (اصلاً) چندان رایج نیست و به آنتیگوا و باربودا یک مزیت آشکار می‌دهد.

شما می‌توانید سرمایه گذاری خود را در املاک، به عنوان کمک مالی، یا در تجارت انجام دهید و شهروندی خود را در مدت سه تا چهار ماه دریافت کنید. این یک برنامه سریع، ساده و سرراست است. شما باید حداقل پنج روز در سال را برای تمدید گذرنامه خود در این کشور بگذرانید.

علاوه بر این، پاسپورت آنتیگوا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های کارائیب است که به شما امکان می‌دهد بدون ویزا به 150 کشور دسترسی داشته باشید.

پاسپورت آمریکای لاتین

آمریکای لاتین بیشتر از کشورهای مهاجر تشکیل شده است. تاریخ استعماری آنها منجر به سیاست مرزی بازتر نسبت به سایر مناطق – مانند قاره آسیا – شده است. برنامه‌های شهروندی آنها هزینه کمتری دارد و واجد شرایط بودن آنها آسان است.

با این حال، آمریکای لاتین به دلیل داشتن بوروکراسی زیاد، صرف زمان و کار زیاد برای رسیدگی به امور، و داشتن یک روند طولانی که مستلزم زمان بیشتری است، کمی بدنام است. بنابراین، با اینکه کشورهای آمریکای لاتین به روی خارجی‌ها باز هستند، روند اخذ پاسپورت آن ممکن است خسته کننده‌تر و وقت‌گیرتر باشد.

پاسپورت اکوادور

کشور زیبا و آرام اکوادور پتانسیل زیادی را به عنوان گزینه عالی برای شهروندی دوم نشان داده است. این کشور به عنوان پناهگاه مهاجران در حال ظهور است و یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین کشورها برای زندگی با هزینه بسیار کم است. حتی به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین کشورها برای بازنشستگی رتبه بندی می‌شود.

در حالی که پرو بازه زمانی کوتاه‌تری برای شهروند شدن دارد (دو سال)، از نظر فرآیند آسان، اکوادور در سهولت اخذ اقامت در جبهه آمریکای لاتین پیروز می‌شود و برای اعطای شهروندی تنها به سه سال اقامت نیاز دارد. اکوادور همچنین پاناما را شکست می‌دهد زیرا سابقه بهتری در اعطای شهروندی دارد، اگرچه پاناما یک برنامه اقامت فوق‌العاده آسان دارد؛ اما در مورد اعطای شهروندی به افرادی که واجد شرایط هستند، خوش سابقه نیست.

چندین گزینه برای اخذ اقامت اکوادور وجود دارد. اول یک گزینه عالی با سرمایه گذاری حدود 40000 دلار در یک بانک اکوادور است. همچنین این گزینه وجود دارد که مبلغ مشابهی را در یک شرکت (یا تجارتی که خودتان راه اندازی کرده‌اید) یا در املاک و مستغلات یا زمین واجد شرایط سرمایه گذاری کنید.

هنگامی‌ که سرمایه گذاری خود را انجام دادید، می‌توانید برای یک اجازه اقامت موقت دو ساله درخواست دهید. پس از گذشت دو سال با مجوز موقت می‌توانید برای مجوز دائم و پس از یک سال برای شهروندی اقدام کنید.

برای حفظ مجوز اقامت خود نیازی به حضور فیزیکی ندارید، اما اگر هدف شما شهروندی است، حداقل نیمی ‌از سال نیاز به حضور فیزیکی زیاد دارد. برخلاف برنامه‌های کارائیب، در اکوادور، باید برای دریافت پاسپورت وقت بگذارید.

اکوادور به دلیل روابطش با روسیه، پاسپورت جایگزین خوبی برای غربی‌هاست. برخلاف ایالات متحده و سایر کشورهای غربی، با داشتن پاسپورت اکوادور، می‌توانید بدون ویزا به روسیه و همچنین چین، آفریقای جنوبی و اسرائیل سفر کنید که معمولاً دسترسی به آنها دشوار است. این یک پاسپورت عالی برای استفاده در پورتفولیوی گذرنامه برای پوشش کشورهایی است که بسیاری از پاسپورت‌های غربی ندارند.

پاسپورت مکزیک

مکزیک کشوری است که مطبوعات بد زیادی دارد، اما در واقع کشوری بزرگ است که گزینه‌های خوبی برای زندگی، تجارت و سرمایه‌گذاری دارد. این پاسپورت فوق‌العاده دارد که در رتبه بیست و ششمین پاسپورت قدرتمند جهان قرار می‌گیرد.

همچنین گرفتن تابعیت از طریق تبار در آنجا بسیار آسان است. اگر پدر و مادری مکزیکی دارید، می‌توانید در کمتر از 6 ماه با کمتر از 100 دلار تابعیت دریافت کنید.

اما شما حتی نیازی به داشتن میراث مکزیکی ندارید تا سریعاً تابعیت خود را دریافت کنید، هر تبار آمریکای لاتین این کار را انجام خواهد داد. شما فرآیند را با اخذ اقامت آغاز می‌کنید. اگر بتوانید مدرکی مبنی بر داشتن خویشاوندان خونی در مکزیک یا سایر کشورهای آمریکای لاتین نشان دهید، می‌توانید واجد شرایط دریافت مجوز اقامت دائم باشید. سپس بعد از دو سال می‌توانید برای شهروندی اقدام کنید.

در ابتدا لازم نیست زمان زیادی را در کشور سپری کنید، که می‌تواند راهی خوب برای انتقال از کشور فعلی شما باشد. این به شما زمان می‌دهد تا مکانی عالی برای املاک و مستغلات متناسب با سبک خود پیدا کنید و سپس چیزی را در آن قفل کنید. به طور کلی، این یک فرآیند نسبتاً ساده است.

پاسپورت کلمبیا

با اینکه هر دو بلیز و پرو در گذشته شهروندی را با برنامه‌های سرمایه گذاری ارائه کرده‌اند، در حال حاضر، هیچ کشور آمریکای لاتین برنامه شهروندی اقتصادی واقعی را ارائه نمی‌دهد. با این حال، کلمبیا دارای یک برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری است که ارزش توجه شما را دارد.

کلمبیا کشوری زیبا و دست کم گرفته شده در آمریکای جنوبی است. به دلیل گذشته پر از مواد مخدر، شهرت نامطلوبی دارد، اما از آن زمان به بعد خودش را بازسازی کرده است. بوگوتا یک کانون عالی برای شرکت‌های نوپا است و گزینه‌های املاک و مستغلات زیادی دارد. مدلین همچنین مکانی عالی برای سرمایه گذاری است. این یکی از بهترین بازارهای نوظهور با پتانسیل زیاد است.

برای شروع فرآیند شهروندی، ابتدا باید اقامت دائم را دریافت کنید. دو گزینه اصلی وجود دارد: اول، با سرمایه گذاری تقریباً 170000 دلار در املاک کلمبیایی یا به عنوان کمک به یک شرکت کلمبیایی. سپس، پس از پنج سال اقامت دائم، شما و خانواده تان می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید.

اگر کارآفرین هستید، گزینه دوم سرمایه گذاری حدود 26000 دلار برای راه اندازی شرکتی است که به شما ویزای تجاری می‌دهد. این منجر به ویزای دائمی‌ و در عرض پنج سال پاسپورت می‌شود. برای این ویزا باید زمان قابل توجهی را در کشور بگذرانید و این نیاز به تلاش بیشتری از سوی شما دارد، اما این سرمایه گذاری کمتر با پتانسیل رشد بیشتر است.

برای حفظ اقامت دوم یا کار برای پاسپورت دوم خود نیازی به زندگی در کلمبیا ندارید، اما اگر تصمیم به زندگی در آنجا دارید، می‌توانید با حداقل 1500 دلار در ماه این کار را انجام دهید. غذاهای محلی ارزان و فراوان است و حمل و نقل مقرون به صرفه است.

کلمبیا به تابعیت دوگانه اجازه می‌دهد، بنابراین برای تبدیل شدن به یک شهروند کلمبیایی نیازی به صرف نظر از تابعیت فعلی خود ندارید. یک مزیت اضافی این است که کودکانی که در کلمبیا به دنیا می‌آیند، در بدو تولد نیز تابعیت کلمبیا را دریافت خواهند کرد. پدر و مادر بودن یک شهروند کلمبیایی می‌تواند مسیر خود را برای شهروندی تنها به دو سال کوتاه کند.

اقتصاد این کشور یکی از آزادترین و بازترین اقتصادهای منطقه است. برخی از مسائل مالیاتی برای برنامه‌ریزی وجود دارد، مانند نرخ مالیات شرکتی کلمبیا که 31٪ است. اما خوشبختانه، مالیات بر درآمد شخصی تنها پس از پنج سال زندگی واقعی در کشور باید پرداخت شود و اگر در مکان‌های مختلف زندگی و کار می‌کنید، می‌توانید از بسیاری از مسائل مالیاتی جلوگیری کنید.

برای جزئیات بیشتر، مقاله ما در مورد اقامت و شهروندی در کلمبیا را بررسی کنید.

پاسپورت برزیل

برزیل به عنوان ساده‌ترین مکان برای دریافت شهروندی از طریق پیوندهای خانوادگی برنده می‌شود. اگر با یک شهروند برزیلی پیوندهای فامیلی دارید، این حق را به شما می‌دهد که ظرف یک سال شهروندی برزیل را دریافت کنید. این بدان معناست که تابعیت از طریق ازدواج و همچنین با تولد یا فرزند خواندگی امکان‌پذیر است. گزینه‌ها در اینجا متوقف نمی‌شوند. برزیل همچنین یک گزینه سریع برای والدین ارائه می‌دهد تا بدون نیاز به برنامه مهاجرت سرمایه گذاری خسته کننده برزیل، تابعیت برزیل را دریافت کنند.

از بین همه کشورهایی که تابعیت از طریق تولد را ارائه می‌دهند، برزیل به لطف امکانات پزشکی پیشرفته و پاسپورت ارزشمندش بهترین مکان برای زایمان است. برزیل به دلیل خدمات بهداشتی کم هزینه و باکیفیت این کشور یک کشور ایده آل برای گردشگری پزشکی است. همچنین دارای یک پاسپورت درجه یک است. گزینه‌های عالی سفر بدون دردسری که می‌تواند با اکثر گذرنامه‌های غربی همراه باشد.

در آماده سازی برای تولد فرزندتان در برزیل، ابتدا باید ‌ترتیبی برای ویزا بدهید – مگر اینکه از اتحادیه اروپا باشید که سفر بدون ویزا به برزیل را اعطا می‌کند. از آنجایی که حداقل دو تا سه ماه در برزیل خواهید ماند، باید برای یافتن مسکن بلندمدت مناسب وقت بگذارید. همچنین باید بیمارستانی را انتخاب کنید.

بعد از مرتب شدن آن چیزها، قدم بعدی زایمان و گرفتن شناسنامه است. هنگامی‌که شما، همسرتان و نوزادتان بیمارستان ر ا‌ترک می‌کنید، بیمارستان سندی را به شما ارائه می‌دهد که تأیید می‌کند فرزند شما در برزیل متولد شده است. سپس می‌توانید آن سند را به یک اداره دولتی ببرید تا گواهی تولد فرزندتان را به زبان پرتغالی دریافت کنید.

هنگامی‌ که یک شناسنامه دارید، می‌توانید از آن برای دریافت پاسپورت برزیلی برای فرزندتان استفاده کنید.

اگر شما و همسرتان به دنبال دریافت شهروندی برزیل نیز هستید، برزیل یک گزینه تابعیت سریع برای والدین ارائه می‌دهد. این امر مستلزم این است که بیشتر سال را در این کشور زندگی کنید، مالیات بپردازید و پرتغالی را یاد بگیرید – و البته با بوروکراسی برزیل مبارزه کنید. اما کل فرآیند را می‌توان تنها در یک سال انجام داد.

آخرین گزینه از طریق ازدواج است. کسانی که حداقل یک سال همسر برزیلی دارند واجد شرایط درخواست شهروندی دوم هستند. پس از تنها یک سال اقامت بدون وقفه در کشور، می‌توان تابعیت شما را اعطا کرد.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در جهان، لازم است با فردی کار کنید که جزئیات و همچنین زبان پرتغالی را می‌داند، زیرا تمام کارهای اداری باید به زبان پرتغالی انجام شود. برزیل به دلیل بوروکراسی خود بدنام است. استخدام افراد مناسب برای انجام صحیح اسناد و مدارک می‌تواند بسیار مهم باشد.

سخن آخر

وقتی به دنبال دریافت پاسپورت دوم یا حتی چندگانه هستید، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. در حالی که می‌گوییم «آسان»، ممکن است به معنای یک فرآیند ساده نباشد، بلکه ساده‌تر از گزینه‌های دیگر باشد. این همچنین به آنچه که در هنگام توسعه برنامه جامع خود به دنبال آن هستید بستگی دارد.

ما برخی از ساده‌ترین پاسپورت‌ها را برای هر منطقه در دسته‌های مختلف ارائه کرده‌ایم که ممکن است با استراتژی شما مطابقت داشته باشد، اما مطمئن شوید که در اینجا متوقف نشوید زیرا ممکن است گزینه‌های بیشتری وجود داشته باشد که بهترین پاسخ برای نیازهای شما را ارائه دهند. هر کشور گزینه‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد و هر پاسپورت مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهد. نکته اصلی این است که از اکنون شروع کنید و کشور و برنامه‌ای پیدا کنید که از شما و دارایی‌های شما محافظت کند. منتظر نباشید تا دیر شود. خود را با برنامه‌ای آماده کنید که دقیقاً مطابق با نیازهای شما باشد و به جایی بروید که با شما بهترین رفتار را دارند.

منبع: nomadcapitalist.com

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 4 نفر 4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد