لیست 10 تا بهترین دانشگاه مهندسی در کانادا

این مقاله شما را در مورد بهترین دانشکده‌های مهندسی کانادا و رتبه بندی از پلتفرم‌های مشهور جهانی مانند رتبه بندی جهانی QS روشن می‌کند. همچنین به سوالات شما مانند دانشکده‌هایی که دارای بهترین برنامه‌های مهندسی در کانادا هستند پاسخ می‌دهد.

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که مهندسان بخش مهمی ‌از جامعه ساختمانی هستند. کانادا زیبایی است که اکنون از زیرساخت‌های کلاس جهانی تشکیل شده است که شامل کارخانه‌های جدید، شهرها، جاده‌ها، دانشکده‌ها و … است.

اینها همه کارهای مهندسی هستند که در شهر یک برگ افرا (کانادا) بسیار معتبر است. این تأثیرات اجتماعی قابل توجه بخشی از این است که چرا ما می‌خواهیم در مورد بهترین دانشکده‌های مهندسی در کانادا بحث کنیم.

10 بهترین دانشکده مهندسی در کانادا- بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS

#1. دانشگاه تورنتو

یک بار دیگر، دانشگاه تورنتو رتبه اول را می‌گیرد! امسال، U of T، با علاقه به آن اشاره کرد و آن را به عنوان معتبرترین دانشگاه در کانادا تبدیل کرد. این یکی از دانشگاه‌های کانادا است که از نظر بازده تحقیقاتی در رتبه فوق العاده بالایی قرار دارد. این موسسه در سال 1827 تاسیس شد و به عنوان یکی از مؤسسات پیشرو در زمینه یادگیری، تحقیق و نوآوری شناخته شد.

دانشکده علوم و مهندسی کاربردی این دانشگاه واقعا بزرگ است و حدود 8200 دانشجو دارد که در برنامه‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی در 16 پردیس در سراسر استان انتاریو ثبت نام کرده‌اند.

فارغ‌التحصیلان پس از یک برنامه تحصیلی در یکی از هشت حوزه اصلی تحصیلی مانند مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مواد، مهندسی مواد معدنی و مهندسی کامپیوتر انتخاب می‌کنند.

دانشکده علوم و مهندسی کاربردی همچنین مهندسی هوافضا، مهندسی سیستم‌های زیست پزشکی و سایر تخصص‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. دانشجویان تمرکزهای مبتکرانه‌ای را در مقاطع تحقیقاتی و حرفه‌ای در سطح فارغ‌التحصیل و یک برنامه مشترک در آموزش مهندسی و سایر موارد انتخاب می‌کنند.

البته، از نظر واقع بینانه، تورنتو یک ایالت-شهر در کانادا است، با امور مالی و صنعت و جمعیتی متنوع و گسترده در شهری پویا. این کمی ‌بیش از حد چندفرهنگی است که دقیقاً میانه غربی باشد.

اما یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای نزدیک به دو قرن، U of T  (به قول کانادایی‌ها) است. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی در کانادا است. چهار نخست وزیر و تعداد انگشت شماری رهبر بین‌المللی و 10 برنده جایزه نوبل، 4 فرماندار ژنرال و 3 برنده جایزه تورینگ تحصیل کرده است.

دانشگاه تورنتو به 11 کالج تقسیم شده است و قبلاً توسط کلیسای انگلستان کنترل می‌شد، رابطه‌ای که هنوز در تاریخ کالج ‌ترینیتی دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است. این دانشگاه همچنین دارای پردیس‌هایی در اسکاربورو و میسیساگا است.

در دانشکده مهندسی آن نیز همیشه استعداد و پول سرمایه گذاری شده است. دانشگاه تورنتو که می‌خواهد در زمینه نوآوری و آموزش رهبر کانادا باشد، از آن چیزی نمی‌داند. اگر این همان روحیه رقابتی است که برای شما جذاب است، مهندسی در U of T ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد همانطور که با علاقه توصیف شده است.

#2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) به عنوان یک مرکز جهانی برای آموزش و تحقیق در نظر گرفته می‌شود. این دانشگاه همواره جایگاه خود را در بین 40 دانشگاه برتر جهان تثبیت کرده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا با داشتن تقریباً 52970 دانشجوی سابقه دار، خروجی تحقیقاتی فزاینده‌ای دارد و بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2018، رتبه 51 را دارد.

UBC بیشترین درصد دانشجویان بین‌المللی را با دانشجویانی از 162 کشور در سراسر جهان دارد. 21 رشته تخصصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده علمی‌کاربردی این دانشگاه مجاز است.

تحصیلات تکمیلی شامل برنامه‌هایی برای متخصصان صنعت است که به دنبال گسترش تجربه خود هستند و برنامه‌هایی برای افرادی که مشتاق دنبال کردن مشاغل تحقیقاتی هستند.

به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برتر، UBC معمولاً به دلیل گستره، قدرت و تأثیر تلاش‌های تحقیقاتی خود مورد ستایش قرار می‌گیرد و محققان بسیار قابل توجهی مدعی توجه در زمینه‌هایی مانند تولید پیشرفته، انرژی پاک، دیجی‌تک و موارد دیگر هستند.

این دانشگاه همچنین در موضوعات جغرافیا، موضوعات مهندسی معدن و معدن و موضوعات ورزشی برتر است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا را می‌توان در ونکوور پیدا کرد و منظره‌ای دارد که رو به دریا است و پارکی زیبا در پشت آن قرار دارد. بدون شک UBC در یک نظرسنجی به عنوان ششمین رتبه برتر خواهد رسید و در رتبه دوم با رتبه 51 در مهندسی در سطح جهانی قرار دارد.

این دانشگاه مدتی است که با برنامه‌های سطح بالا و بودجه تحقیقاتی سالانه 600 میلیون دلار یکی از مشهورترین دانشگاه‌های کانادا بوده است. بخشی از این بودجه بالا سالانه برای تأمین مالی 8000 برنامه تحقیقاتی استفاده می‌شود.

اگر به سرمایه گذاری روی دانشجویان فکر می‌کنید، دانشگاه بریتیش کلمبیا مظهر آزمایشگاه ملی کانادا برای فیزیک هسته‌ای و ذرات است و به عنوان خانه بزرگ‌ترین شتاب دهنده ذرات جهان شناخته می‌شود.

فارغ‌التحصیلان این دانشکده‌ دارای 65 المپیکی، 8 برنده جایزه نوبل و 71 دانشمند رودز هستند.

همچنین بزرگترین دانشکده‌ مهندسی غرب کانادا و برنامه همکاری مهندسی است که دست در دست صنعت کار می‌کند.

اگر قصد بسیار جدی برای دنبال کردن حرفه مهندسی دارید، UBC یکی از بهترین دانشکده‌ها برای حضور است. شما می‌خواهید یک نامه بیانیه هدف (SOP) را در درخواست پذیرش خود در UBC قرار دهید زیرا برنامه‌ها / دوره‌های آنها بسیار رقابتی است.

#3. دانشگاه مک گیل (مونترال، QC)

درست مانند دانشگاه مونترال، مک گیل در قسمتی از برگ‌های شایان ستایش در کوهنوردی رویال قرار دارد و به هر نوع سرگرمی‌ که فکرش را بکنید بسیار نزدیک است.

همچنین در شهری است که بهترین نان شیرینی‌های کانادا را دارد. با داشتن تقریباً 29102 دانشجو در سابقه، این دانشگاه در بازده تحقیقاتی بسیار بالایی است.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های آموزش زبان انگلیسی در کبک است. دانشگاه مک گیل جایگاه خود را در بین سه دانشگاه برتر کانادا به دست آورده است.

دانشگاه مک گیل به عنوان بخشی از پنج دانشگاه برتر معتبر کانادا رتبه‌بندی می‌شود و به عنوان بهترین دانشگاه‌های پزشکی/دکتری کانادا مقام اول را به خود اختصاص داده است. هزینه‌های مک گیل کمی‌ کمتر از دانشکده‌های مانند دانشگاه تورنتو است، حتی در مورد دانشجویان بین المللی.

  در دانشکده مهندسی مک گیل، 9 برنامه کارشناسی، علاوه بر مدارک تحصیلی و دیپلم در هشت حوزه تحصیلی ارائه می‌شود. تحقیقات نقشی حیاتی در دانشکده دارد و به دانشجویان توصیه می‌شود که با برنامه‌های تابستانی مختلف و محل‌های مشارکتی تجربه عملی کسب کنند.

امکانات تحقیقاتی چشمگیر هستند و رتبه 71 مهندسی را به خود اختصاص داده است. مطمئن باشید که کلاس‌ها به زبان انگلیسی هستند، اگرچه زندگی در مونترال به معنای دانستن نحوه گذراندن به زبان فرانسوی است. این دانشگاه یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا با بیشترین درصد دانشجویانی است که دکترای خود را به پایان رسانده‌اند.

همچنین با وجود دانشکده‌ای که به شدت به تحریک نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر فناوری اختصاص دارد، تمرکز زیادی بر نبوغ وجود دارد.

#4. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو به عنوان یکی از بهترین‌ها از نظر نوآوری فناوری در کانادا شناخته می‌شود. با برنامه‌های خود به طراحی آینده دانشجویان خود از 120 کشور کمک کرده است. در مجموع 36626 دانشجوی ثبت شده دارد. این دانشگاه به دلیل خروجی تحقیقاتی بسیار بالا شناخته شده است.

دانشگاه واترلو در میان 50 دانشکده مهندسی برتر جهان قرار دارد. در کانادا، دانشکده‌ بزرگ‌ترین دانشکده مهندسی را می‌بالد، با بیش از 9500 دانشجو در سال 2016.

آنچه در بالا ذکر شد، دانشگاهی است که به پیشگام برنامه همکاری در کانادا کمک کرد، جایی که شما یک‌ترم را مطالعه می‌کنید و یک دوره کار می‌کنید. در یک برنامه تحصیلی مانند مهندسی، این یک مزیت بزرگ است.

دانشگاه واترلو دانشکده‌‌ای است که افراد مهمی‌ مانند اشخاص زیر در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند:

• دیوید چریتون، که علوم کامپیوتر در استنفورد تدریس می‌کند و سرمایه گذار اولیه گوگل بود – بله، او اکنون یک میلیاردر است.

• مایک لازاریدیس، که به تأسیس Research in Motion، شرکت پشتیبان Blackberry کمک کرد.

• سایرین عبارتند از استیون وودز، کارآفرین فناوری. و Kevin O’Leary از Softkey، Dragon’s Den و Shark Tank شهرت، در میان دیگر فارغ‌التحصیلان برجسته.

دانشگاه واترلو دانشکده‌‌ای برای افرادی است که کارها را به درستی انجام می‌دهند. علاوه بر این، به راحتی می‌تواند در 3 دانشگاه برتر نیز قرار داده شود.

این دانشگاه در زمینه تحقیقات برجسته است و در حال حاضر بیش از 64 میلیون دلار شرکای بین المللی دارد. از طریق طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تعاونی متناوب با آموزش در کلاس، تا دو سال تجربه کار با حقوق قبل از فارغ‌التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است.

دانشجویان فارغ‌التحصیل فرصت‌های متعددی برای مشارکت با مشاغل محلی برای توسعه پروژه‌ها دارند و همه دانشجویان به بزرگترین مرکز طراحی دانشجویی در آمریکای شمالی دسترسی دارند.

#5. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا، از کبک تا کوهپایه‌های راکی، در شهر ادمونتون واقع شده است. بله، ادمونتون به اندازه کلگری به باشکوه‌ترین رشته کوه کانادا نزدیک نیست. با این حال، برای رسیدن به جاسپر از ادمونتون، رانندگی نسبتاً همواری دارد و قبل از اینکه حتی به کوهپایه‌ها بروید، از حومه شهر که کاملاً دوست‌داشتنی است عبور می‌کنید.

این دانشگاه دارای 31928 دانشجو است و مانند سایر دانشگاه‌های برتر، خروجی تحقیقاتی بسیار بالایی دارد. این دومین دانشگاه در استان آلبرتا است که در رتبه بندی QS امسال ظاهر می‌شود. بیش از 400 برنامه در 18 دانشکده در دانشگاه آلبرتا مجاز است و دانشکده مهندسی به تنهایی حدود 4000 دانشجوی کارشناسی و حدود 1400 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد.

و همچنین دومین برنامه بزرگ همکاری مهندسی کانادا، این دانشکده 21 برنامه مهندسی را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی تقریباً 17 درصد از جمعیت مقطع کارشناسی و نزدیک به 39 درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از دانشگاه‌های کانادا شناخته می‌شود که به رشد اقتصادی استان آن کمک زیادی کرده است.

دانشگاه آلبرتا دارای موسسه ملی نانوتکنولوژی کاناداست که گنجینه‌ای برای هر دانشکده‌ای است که به دنبال حضور در فناوری و مهندسی است. بنابراین اگر مهندسی برای شما کار نمی‌کند، مطمئناً دوره دیگری وجود دارد که دلیل آن این است که دانشکده بیش از 400 برنامه در 18 دانشکده دارد.

مزیت دیگر این است که ارتباطات خوبی با بخش انرژی آلبرتا دارد. با رتبه 115 در سراسر جهان در مهندسی، این انتخاب مناسب برای هر کسی است که می‌خواهد حرفه ای در مهندسی داشته باشد.

#6. دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یا به اختصار UdeM در شهر دانشجویی معروف مونترال در استان فرانسوی زبان کبک واقع شده است. این یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دانشگاه‌های کانادا با متوسط هزینه‌های دانشکده‌ کمتر از 2000 دلار (USD) است. بیش از 650 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه به دانشجویان فرانسوی زبان ارائه می‌شود.

با رتبه بندی ‌ترکیبی در مهندسی که آن را در رتبه 127 جهانی قرار می‌دهد، رتبه 6 را در رتبه بندی ما برای بهترین دانشکده مهندسی کانادا دارد. البته، بیشتر کلاس‌های شما به زبان فرانسوی خواهد بود، بنابراین این تنها یک انتخاب برای فرانسوی‌ها است، اگرچه کمک گسترده‌ای به زبان فرانسه برای دانشجویانی که نیاز به بهبود مهارت‌های زبان فرانسوی خود دارند، فراهم می‌کند. با مجموع 36386 دانشجوی سابقه دار، خروجی تحقیقاتی بسیار بالایی دارد. این دانشکده‌ به عنوان «بهترین شهر دانشجویی جهان در سال 2017» رتبه بندی شده است.

دانشکده‌ مهندسی UdeM Polytechnique Montréal نیز نامیده می‌شود و به دانشجویان در زمینه‌های شیمی، برق، کامپیوتر و سایر زمینه‌های مهندسی آموزش می‌دهد. حدود 2000 دانشجو بین‌المللی در این دانشکده‌ شرکت می‌کنند و از فرصت‌های آموزشی و کارآموزی در سطح جهانی که ارائه می‌کند، بهره می‌برند.

UdeM همچنین در مطالعات پزشکی و دارویی رتبه بالایی دارد و با Ecole Polytechnique مرتبط است. مونترال شهری زیبا با اجاره‌های نسبتاً مقرون به صرفه و بارها و کافه‌های زیادی است که دانشجویان می‌توانند در آن بگذرند.

با این حال، بهتر است بفهمید که بارمن از شما چه می‌پرسد. بنابراین، اگر مایلید زبان فرانسه خود را تقویت کنید، این ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

#7. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در همیلتون، انتاریو، کانادا مستقر است. 25404 دانشجو دارد. این دانشگاه در رتبه هشتم در میان سایر رتبه بندی‌های جهانی در رتبه بندی موضوعی QS به عنوان مقصد تحصیلی برای مهندسی و فناوری امسال قرار دارد. دانشکده مهندسی مک مستر بسیار وسیع است!!

مک مستر خانه دانشکده مهندسی و علوم کاربردی است که از هفت بخش اصلی در سطح جهانی و یک آرایه مهندسی گسترده تشکیل شده است.

دانشکده مهندسی آنقدر بزرگ است که به دو دانشکده‌ تقسیم می‌شود – دانشکده مهندسی عمل و فناوری (W Booth) و دانشکده مهندسی بیومدیکال مک مستر.

این دانشگاه بیش از یک قرن است که آموزش و تجربیات مهندسی پیشگامانه ای را به دانشجویان خود ارائه کرده است.

هدف اصلی هر دو دانشکده‌ ارائه آموزش مبتنی بر تحقیق و دانشجو محور به دانشجوان برای کمک به مشاغل مختلف است.

 

#8. دانشگاه کوئینز

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی در کانادا، دانشگاه کوئینز است. این دانشگاه در شهر کینگستون در انتاریو واقع شده است و در سال 1841 یافت شد. دانشگاه کوئینز به خاطر زندگی دانشجویی پر جنب و جوش، برنامه نویسی و تحقیقات برجسته و معماری قدیمی‌اش شناخته شده است.

این دانشکده‌ همچنین به دلیل تدریس و تحقیقات غیرمعمول خود به عنوان دانشکده مهندسی آن شناخته شده است و علوم کاربردی دارای نرخ اشتغال 94٪ در طی دو سال پس از فارغ‌التحصیلی برای فارغ‌التحصیلان مهندسی خود است.

دانشجویان بیش از 100 کشور در سطح جهان به دانشگاه کوئینز جذب می‌شوند و در جامعه دانشجویان فارغ‌التحصیل، دانشجویان بین‌المللی 25 درصد را تشکیل می‌دهند.

#9. دانشگاه وسترن انتاریو

دانشگاه غربی انتاریو (UWO) که به عنوان دانشگاه غربی نیز شناخته می‌شود، در شهر حومه ای لندن در استان انتاریو واقع شده است. این یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا در علوم اعصاب، علوم بهداشتی، مهندسی باد و بسیاری موارد دیگر است.

به دانشجویان کارشناسی در دانشکده مهندسی دانشگاه وسترن انتاریو، که به عنوان دانشگاه غربی نیز شناخته می‌شود، 9 برنامه تحصیلی با برنامه کارشناسی ارشد تسریع شده ارائه می‌شود.

این برنامه دانشجویان را قادر می‌سازد تا دوره‌های تحصیلات تکمیلی را بگذرانند و در عین حال، پیش‌نیازهای مدرک لیسانس را برآورده کنند.

موارد فوق نشان می‌دهد که تنها در یک سال پس از اتمام دوره لیسانس در واترلو، دانشجویان می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد علوم مهندسی را تکمیل کنند.

#10. دانشگاه کلگری

دانشکده‌ مهندسی Schulich در دانشگاه کلگری، پایتخت مهندسی کانادا آلبرتا، در شهر کلگری واقع شده است.

این دانشکده هشت برنامه در مقطع کارشناسی و 24 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. دانشجویان این انتخاب را دارند که به دنبال غلظت‌های بسیار متمایز در موضوعاتی مانند مکاترونیک، مهندسی نفت، مهندسی شیمی ‌باشند و انتخاب رشته‌های جزئی در این رشته‌های تحصیلی نیز ارائه می‌شود.

جذب دانشجویان بین المللی بیشتر تمرکز دانشکده‌ است و هدف آن جذب دانشجویان دختر بیشتر و داشتن هیئت علمی‌فراتر از میانگین ملی است. در غرب کانادا، این دانشکده‌ بزرگترین برنامه کارآموزی در نوع خود را به نمایش می‌گذارد.

بهترین دانشکده‌های مهندسی در کانادا

در میان سایر شاخه‌های مهندسی، مهندسی مکانیک یکی از برنامه‌هایی است که بسیاری از دانشجویان آن را ارزش آن می‌دانند. تعداد زیادی موسسات آموزشی قوی در کانادا (کالج‌ها/دانشگاه‌ها) وجود دارد که مهندسی مکانیک را ارائه می‌دهند.

سه مورد قابل توجه (همه در انتاریو، یکی از استان‌های کانادا با دانشکده‌ها بیشتر واقع شده اند) عبارتند از:

دانشگاه یورک، انتاریو

این دانشگاه دارای امکانات آموزشی درجه یک و در سطح جهانی است. این دانشگاه در بخش شمالی تورنتو، یکی از مشهورترین شهرهای جهان واقع شده است.

دانشگاه یورک سومین دانشگاه دولتی بزرگ در کانادا است. دارای 11 دانشکده و ارائه 5000 رشته می‌باشد. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم این دانشکده را یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی در کانادا می‌دانند.

دانشگاه اتاوا، انتاریو

دانشگاه اتاوا حدود 500 غلظت را با مهندسی مکانیک شامل می‌شود.

این دانشکده‌ دارای بیش از 140 برنامه تحصیلات تکمیلی و توانایی آن برای کمک به فارغ‌التحصیلان خود برای یافتن فرصت‌های شغلی پس از برنامه تحصیلی است.

دانشگاه وسترن، انتاریو

این دانشکده تقریباً 400 رشته برای تخصص دارد که بخشی از این برنامه‌ها شامل علوم بهداشتی و مهندسی می‌شود. این دانشکده‌ یک گزینه عالی برای دانشجوانی است که به دنبال فارغ‌التحصیلی با دو مدرک در مدت زمان کوتاه هستند.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌ی مهندسی را معرفی کنیم. اما همه‌چیز به بودجه، رزومه‌ی تحصیلی و گزینه‌های شما در انتخاب دانشگاه بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر، حتما با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد