برای مهاجرت آمریکا بهتر است یا کانادا؟

هم کانادا و هم ایالات متحده مقاصد محبوبی برای کسانی هستند که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند. اما کدام کشور برای شما بهترین است؟ خوب، تا زمانی که مدت زیادی آنجا نروید و زندگی نکنید، نمی‌توانید با اطمینان بگویید. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، هنوز هم می‌توانید با کمک متخصصان ما که دانش و اطلاعات مربوط به هر دو کشور را دارند، تصمیم درستی بگیرید. ما در ادامه، مزایا و معایب مهاجرت به کانادا و آمریکا را بیان می‌کنیم تا در تصمیم گیری جهت مهاجرت، راهنمایی شوید.

مزایای مهاجرت به آمریکا

از نظر شرایط زندگی بهتر، ایالات متحده یک مقصد محبوب برای مهاجران است. اقتصاد این کشور در حال رونق است و چندین گزینه شغلی برای مطابقت با‌ترجیحات همه وجود دارد. به دلیل دستمزد بهتر و هزینه کمتر زندگی نسبت به اکثر کشورها، ایالات متحده اولین گزینه برای اکثر مهاجران است.

• امکان درخواست گرین کارت که به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مدارک مهاجرتی جهان شناخته می‌شود.

• با حدود 140000 کارت صادر شده در سال، امکان درخواست گرین کارت مبتنی بر اشتغال یک مزیت بزرگ برای کارکنان خارجی است.

• امکان درخواست تابعیت آمریکا پس از 5 سال از اخذ گرین کارت

البته با مزایا، معایبی هم دارد. متأسفانه چندین معایب وجود دارد که باید در مورد مهاجرت به ایالات متحده آمریکا در مقابل کانادا در نظر بگیریم.

معایب مهاجرت به آمریکا

• با توجه به ارزش آن، تعداد محدودی گرین کارت در دسترس انواع خاصی از مهاجران است که دریافت آن را بسیار دشوار می‌کند و ممکن است تا چندین سال طول بکشد.

توجه: ایالات متحده آمریکا سالانه تقریباً 6 میلیون درخواست برای گرین کارت دریافت می‌کند.

• مسیرهای مهاجرت محدود به اقامت دائم، یا وضعیت گرین کارت در ایالات متحده است.

• حتی کارکنانی که ویزای موقت دارند ممکن است برای دریافت اقامت دائم با چالش‌هایی مواجه شوند. دریافت گرین کارت مبتنی بر اشتغال حدود 4-6 سال طول می‌کشد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

وقتی صحبت از کانادا به میان می‌آید، این کشور به تعداد بسیار بیشتری از ایالات متحده از مهاجران استقبال می‌کند. این باعث می‌شود روند مهاجرت آسان‌تر و کمتر از ایالات متحده وقت گیر باشد!

مزایای مهاجرت به کانادا

• امکان اقامت دائم از طریق بیش از 80 مسیر

• مسیری برای هر نوع شرایط مهاجرتی وجود دارد، خواه برای کار، تحصیل، یا راه اندازی، الحاق خانواده و موارد دیگر!

• اکسپرس اینتری یک فرآیند مهاجرتی محبوب است که افراد را برای اقامت دائم بر اساس تجربه، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و سایر ویژگی‌ها از طریق یک سیستم مبتنی بر نقطه انتخاب می‌کند، بدون هیچ گونه تبعیض، و به دلیل زمان پردازش سریع مهاجرت (کمتر از 6 ماه).

در مقایسه با ایالات متحده، معایب مهاجرت در کانادا به طرز شگفت آوری کمتر است.

معایب مهاجرت به کانادا

• قیمت گران برای مهاجرت به کانادا، اما ارزش پس انداز را دارد. آن را یک سرمایه گذاری در آینده در نظر بگیرید.

• فرآیند درخواست و دریافت اقامت دائم کانادا یا حتی مجوز کار می‌تواند چالش برانگیز و طولانی باشد، اما هرگز غیرممکن است.

مقایسه زندگی و کار در کانادا با ایالات متحده

از بازدیدها می‌توانید ببینید کدام قسمت از آمریکای شمالی را‌ ترجیح می‌دهید. با این حال، بین بازدید و اقامت دائم در کانادا یا ایالات متحده تفاوت وجود دارد. حتی پس از چند سفر، هنوز ممکن است برایتان جای سوال باشد که زندگی در ایالات متحده یا کانادا واقعا چگونه است. اطلاعات بیشتری در مورد نحوه زندگی در ایالات متحده و کانادا در راهنمای جابجایی ما خواهید یافت.

یکی از عواملی که باید در نظر گرفت، شدت آب و هوا در بیشتر قاره‌ها است. تابستان‌ها می‌تواند گرم و زمستان‌ها سرد باشد، اما مطمئن باشید که همه چیز برای مقابله با این موارد افراطی آماده شده است: مسکن‌های عایق‌بندی شده، مراکز خرید تحت کنترل آب و هوا، لباس‌های مناسب، امکانات فراوان برای ورزش‌های سرپوشیده در طول سال و فصل. فعالیت‌های خاص در فضای باز، و سیستم‌های حمل‌ونقلی که در اثر بارش برف یا موج گرمایی که آسفالت را ذوب می‌کند، متوقف نمی‌شوند.

آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها از تازه واردان و مهاجران استقبال می‌کنند. مردم هنگام تغییر شغل زیاد جابجا می‌شوند و بنابراین گذرا بودن، قطعاً در شهرهای بزرگ، به عنوان یک نوع هنجار پذیرفته می‌شود. باشگاه‌هایی که به هر علاقه‌ای ارائه می‌کنند – تیراندازی با کمان، یکنوع بازی شبیه لوتو، شطرنج، گلدوزی، صحبت کردن به زبان فرانسوی، موتور سیکلت‌های مسابقه‌ای، مزه شراب – پایگاه قوی‌ای از افراد تازه وارد در هر شهر خاصی دارند.

مردم آمریکای شمالی همچنین می‌دانند که اکثر آنها نیز مهاجران نسبتاً تازه ای هستند، یک یا دو نسل قبل، و بنابراین مایل به پذیرش خون تازه هستند. از فرزندان مهاجران انتظار می‌رود که جذب شوند و اکثر آنها این کار را با سرعت شگفت انگیزی انجام می‌دهند. والدین ممکن است بخواهند خودشان این گزینه را در نظر بگیرند، زیرا مناسب بودن فوایدی دارد. با این حال، هر لهجه بریتانیایی اعتبار خود را حفظ می‌کند، و مردم آمریکای شمالی مجذوب همه چیزهای اروپایی هستند، که از آن سوی اقیانوس اطلس، بریتانیا قطعاً چنین است. .

زندگی در ایالات متحده

فرصت‌های زندگی در ایالات متحده بسیار زیاد است، اما شبکه ایمنی زیادی وجود ندارد، بنابراین خوب آماده شوید، بیمه درمانی بخرید و اگر اولین سرمایه‌گذاری شما شکست خورد، آمادگی این را داشته باشید تا دوباره به عقب برگردید. آمریکا از بسیاری جهات به شدت منطقه‌ای باقی می‌ماند. زندگی در جنوب سنتی ایالات متحده آمریکا بسیار متفاوت از زندگی در نیوانگلند اروپایی است، و ایالت‌های مرزی شمال غرب اقیانوس آرام نیز زندگی متفاوتی دارند. تاریخ و آب و هوای هر منطقه اقتصاد و ویژگی آن را تولید می‌کند، بنابراین قبل از انتخاب محل اقامت باید تحقیق کنید. قانونگذاران ایالتی سطح سومی ‌از حکومت را به بوروکراسی‌های ملی و محلی اضافه می‌کنند.

هیچ کجا فرقه ماشین قوی‌تر نیست. هنگام جستجوی مسکن و شغل، خرید خودرو به یک نیاز مبرم تبدیل می‌شود. امریكایی‌ها مسافت‌های زیادی را می‌رانند. مسافت 45 مایلی و یک ساعته تا محل کار معمول است. در ایالات متحده، همچنین تمایل دارند شما را با وسیله نقلیه قضاوت کنند.

زندگی در کانادا

کانادا خود را تا حد زیادی در تقابل با ایالات متحده و بریتانیا تعریف می‌کند. کبک یک جامعه متمایز را تشکیل می‌دهد، اما خود را به شدت به اقتصاد ایالات متحده پیوند می‌دهد. به عنوان مثال، کانادا متمرکزتر از بریتانیای متمرکز لندن است، بنابراین هر استان بسیاری از فعالیت‌هایی را که در اروپا معمولاً در سطح ملی هماهنگ می‌شوند، به ویژه مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی انجام می‌دهد. از جهاتی دیگر، کانادا به بریتانیا شبیه‌تر به نظر می‌رسد. به استثنای نیوفاندلند، لهجه انگلیسی-کانادایی از‌هالیفاکس تا ویکتوریا یکسان است. کانادا مفتخر است که خود را کشوری دو زبانه و چند قومیتی بداند.

دلایل مهاجرت مردم به آمریکا

هنگامی‌ که ما به ایالات متحده فکر می‌کنیم، اجتناب ناپذیر است که به مهاجرت گسترده‌ای که در گذشته رخ داده است فکر نکنیم. ایالات متحده کشوری است که بر پایه مهاجران بنا شده است. اولین مردم بومی ‌از آسیا به آمریکای شمالی نقل مکان کردند. زمانی که دنیای قدیم (اروپا) زمین و منابع طبیعی فراوانی را که آمریکاست کشف کرد، شعله مهاجرت گسترده‌ای را برانگیخت، مردم از کشورهای مختلف دسته دسته به دنبال آینده‌ای بهتر به دنیای جدید مهاجرت کردند. ناگهان این سرزمین تبدیل به کشوری با فرهنگ و زبان‌های آمیخته شد. به دلیل این هجوم سریع و مداوم مهاجران، قوانین مهاجرت ضروری بود: آنها اصلاح شدند، برچیده شدند و تجدید نظر شدند. قوانین مهاجرت در ایالات متحده بارها مورد بازنگری قرار گرفته است، همانطور که قوانین مهاجرت در اکثر کشورها نیز انجام شده است.

دلایل مختلفی برای مهاجرت افراد وجود دارد. به عنوان مثال، در دوران استعمار، دنیای جدید به عنوان سرزمین شکوفایی و فرصت‌های اقتصادی تلقی می‌شد، و رفتن به آمریکای شمالی تلاشی از سوی مهاجران برای به دست آوردن زمین با قیمت مقرون به صرفه و همچنین فرصت‌های کاری فراوان بود. منابع تولید شده توسط مستعمرات برای برآوردن نیازهای کسانی که در جستجوی زندگی بهتر و آینده ای امیدوارکننده بودند کافی بود.

تا پایان انقلاب آمریکا در سال 1783، مستعمرات آمریکا بیش از 51000 محکوم زندانی را دریافت کردند که توسط مقامات بریتانیایی به عنوان بخشی از قانون حمل و نقل فرستاده شده بودند، یعنی در مجموع 10 درصد از مهاجرانی که در این دوره آمده بودند. پس از استقلال ایالات متحده، استرالیا تا سال 1868 به خانه جدید برای آن محکومان زندان تبدیل شد.

در نیمه اول قرن نوزدهم، رونق مهاجرت مشهود بود. یکی از دلایل چنین هجوم گسترده مهاجران را می‌توان به انقلاب صنعتی ایالات متحده نسبت داد. اسناد بسیاری به عنوان تلاشی برای کمک به مهاجران برای استقرار و ادغام با واقعیت جدیدشان نوشته شده است.

بر خلاف آنچه برای سایر ملیت‌هایی که مایل به ورود به ایالات متحده آمریکا بودند، اتفاقات برای مهاجران آسیایی بسیار محدود کننده بود. حتی کسانی که قبلاً در آن زمان در آمریکا زندگی می‌کردند، از نوعی تبعیض رنج می‌بردند و از آنها به عنوان بیگانگان واجد شرایط برای شهروندی یاد می‌شد، قانون محرومیت چین در سال 1882، مهاجرت چینی‌ها به این کشور را ممنوع کرد. اگرچه آسیایی‌ها به عنوان شهروند مورد استقبال قرار نگرفتند، اما بازرگانان به‌عنوان کارگران ارزش زیادی داشتند، زیرا دستمزدهای پایین را می‌پذیرفتند و مایل بودند ساعت‌های طولانی کار کنند.

در طول رکود بزرگ دهه 1930، پرزیدنت روزولت تصمیم گرفت تا سیستم سهمیه بندی قانون مهاجرت سال 1924 را حفظ کند، و عملاً ورود مهاجران به ایالات متحده را محدود کند.

ایالات متحده با شهرت خود به عنوان سرزمین فرصت‌ها، مدت‌هاست که با مهاجران غیرقانونی مشکل داشته است. حتی تا به امروز تعداد افراد غیرقانونی که از طریق ریو گراند وارد کشور می‌شوند در حال افزایش است. بسیاری از آنها جان خود را به خطر می‌اندازند که به دنبال زندگی بهتری با درخواست پناهندگی در ایالات متحده هستند.

دلایل مهاجرت مردم به کانادا

کانادا با جمعیتی در حدود 36,000,000 نفر و تولید ناخالص داخلی سرانه تقریباً 50,000 دلار، یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت محسوب می‌شود که فرصت‌های زیادی برای اشتغال و رشد شخصی دارد، به ویژه برای کسانی که به دنبال کیفیت بهتر زندگی هستند. جای تعجب نیست که این کشور در مورد قوانین مهاجرت و تغییرات اقتصادی که می‌تواند منجر به آن شود، از حمایت کامل دولت خود برخوردار است.

به گفته مهاجران، کانادا تمام ویژگی‌هایی را دارد که یک کشور باید داشته باشد تا بتواند انتقال را برای خارجی‌ها آرام کند. اول از همه، قوانین به اندازه قوانینی که در کشورهای دیگر مانند انگلستان و ایالات متحده اعمال می‌شود، سختگیرانه نیستند. حتی زمانی که جهان در حال گذر از یک رکود اقتصادی بود، اخیراً کانادا قوانین مهاجرت خود را تشدید نکرد. برنامه‌های ویزا برای کسانی که می‌خواهند بیایند و به بهبود اقتصاد کانادا کمک کنند، و همچنین برای کسانی که واجد شرایط این برنامه‌ها نیستند، قابل دسترسی است (فرصت‌های ویزای غیر مهاجرتی مانند مجوزهای کار و برنامه‌هایی برای دانشجویان هنوز قابل دسترسی است. ).

نه تنها برنامه‌های ویزا ارائه می‌شود، بلکه در کنار اینها، کانادا تلاش می‌کند تا مزایای تامین اجتماعی را به عنوان راهی برای حمایت از مهاجران و اعضای خانواده آنها ارائه دهد، همچنین سیستم بهداشتی کانادا و امکانات آموزشی یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. آزادی ارتباطات، مذهب، انتخاب زبان و فرهنگ به عنوان ویژگی‌های اصلی جمعیت کانادا گنجانده شده است.

 از سال 1947، قانون مهاجرت کانادا تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است، به ویژه پس از قانون مهاجرت در سال 1976، از آن زمان تاکنون بین 222000 تا 263000 نفر در سال متغیر بوده است. علاوه بر این واقعیت که این کشور به دلیل اقتصاد قوی خود همواره مهاجران زیادی را جذب کرده است، کانادا همچنین یکی از بزرگترین منابع منابع (نفت، چوب و فلز) را نیز دارد.

با کمال تعجب، در طول دو دهه گذشته، آنچه که ما می‌توانیم مشاهده کنیم، کاهش مداوم در رابطه با موقعیت اقتصادی مهاجران به کانادا در مقایسه با بومی‌های محلی است. و برخی ادعا می‌کنند که دلایل اصلی چنین کاهشی این است که مقامات دولتی مهاجران را به سمت بخش‌های ثانویه سوق داده‌اند که منجر به بی ثباتی شغلی بیشتر، دستمزد کمتر و محیط کاری پیچیده‌تر شده است. در کنار این، تبعیض نژادی به ویژه نسبت به کسانی که از کشورهای اروپای شرقی و غربی آمده اند، افزایش می‌یابد.

به عنوان جمع بندی، کانادا کشوری است که بیش از 35 گروه قومی‌ دارد که حداقل چند ده نفر از آنها بیش از 100000 عضو دارند، بنابراین واقعاً جایی است که مهاجرت در آن قابل مشاهده است. در کنار تنوع مذهب، فرهنگ، زبان و دیدگاه‌های سیاسی، این کشور بدون شک برای کسانی که به مهاجرت و زندگی در کانادا فکر می‌کنند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم کشور آمریکا و کانادا را از نظر مهاجرت باهم مقایسه کنیم. اما این برای تحقیق کافی نیست، پس توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم برای مهاجرت، اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما این اطلاعات را می‌توانید از طریق تماس با ما به دست بیاورید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 5 نفر 2.8/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد