بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران ایرانی

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به خصوص برای ایرانیانی است که هر ساله برای کار، تحصیل و زندگی در کشوری با اقتصاد قوی و سیستم مهاجرتی مترقی وارد کانادا می‌شوند.

برای شروع باید با بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت آشنا شوید. کانادا کشوری بزرگ با شهرهای بزرگ برای زندگی، کار و تحصیل است. بیایید نگاهی به بهترین شهرها برای مهاجرت در کانادا بیندازیم.

کانادا کشوری چندفرهنگی با شهرهای بزرگ و مدرنی است که نیمی یا بیشتر جمعیت آن‌ها را مهاجران تشکیل می‌دهند.

در این مقاله لیستی از 10 شهر برتر برای زندگی در کانادا برای مهاجران در سال جاری را برای شما آماده کرده‌ایم. در صورتی که سؤالات بیشتری در مورد بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت در ذهن دارید با تیم متخصصان ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

اتاوا به‌عنوان بهترین شهر کانادا برای مهاجران ایرانی

اتاوا پایتخت کشور و چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا است. این شهر بیش از 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد که 66٪ آنها در اتاوا و بقیه در شهرهای همجوار آن همانند Gatineau (که در سوی دیگر رودخانه اتاوا در کبک است) سکونت دارند. ویژگی خاص منطقه این است که مردم هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی به‌طور گسترده تکلم می‌کنند و این موضوع در فرهنگ و تجارت شهر منعکس شده است. اتاوا با داشتن با جمعیت مهاجر رو به رشد و چندفرهنگی بودنش کماکان رو به پیشرفت دارد.

از نظر اقتصادی، اتاوا موتور اصلی اقتصادی است که فرصت‌های شغلی مختلفی را در صنایع با فناوری پیشرفته، بخش‌های دولتی و بخش‌های مهم دیگری مانند بهداشت و آموزش ارائه می‌دهد. این شهر دارای مراکز تحقیقاتی درجه یک، مؤسسات دانشگاهی درجه یک و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی است.

علاوه بر این شهر دارای مناظر بسیار زیبا در حومه و اطراف است. اتاوا، با درختان بزرگ، پارک‌ها و سواحل در امتداد سه رودخانه اصلی و کانال تاریخی خود، به‌طرز چشمگیری تمیز و سرسبز است. همچنین تپه‌های Gatineau درست در سراسر رودخانه اتاوا قابل مشاهده هستند و یک محیط طبیعی محافظت شده را برای بسیاری از فعالیت‌های تفریحی خانوادگی ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم اتاوا این است که اگر نیاز به ترک اتاوا و سفر برای تجارت یا تفریح داشته باشید، باید بدانید که اتاوا در نزدیکی بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا و ایالات متحده واقع شده است.

افتخارات شهر اتاوا

اتاوا افتخارات زیادی را کسب کرده است که راحت می‌توان براساس آن‌ها این شهر را برای زندگی انتخاب کرد. افراد زیادی از مزایای اتاوا متلع هستند: مطالعه‌ای از Canadian Business اتاوا را به‌عنوان بهترین مکان کانادا برای زندگی بر اساس ملاک‌هایی همچون درآمد، مالکیت ماشین، نرخ بیکاری، مسکن، آب و هوا و سبک زندگی رتبه‌بندی کرده است. عوامل فرهنگی رتبه بالایی را در اتاوا کسب کرده‌اند.

بر اساس گزارش هیئت کنفرانس کانادا در سپتامبر 2014، اتاوا یکی از شش شهر این کشور است که برای جذب افراد تازه وارد امتیازهای بسیار بالایی را از آن خود کرده است. اتاوا در چهار حوزه مهم رتبه خوبی دارد: جامعه، آموزش، نوآوری و اقتصاد.

شهر اتاوا در سال 2016 توسط مجله MoneySense به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی در کانادا رتبه‌بندی شد. این دومین بار در پنج سال گذشته بود که اتاوا رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد! گذشته از اقتصاد قوی و درآمد بالا، اتاوا همچنین در زمینه رفتار دوستانه نسبت به عابر پیاده و امنیت بالای حمل‌ونقل امتیاز بالایی کسب می‌کند. این شهر همچنین به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی برای تازه‌واردان و مهاجران از سایر کشورها به کانادا نیز رتبه 1 را کسب کرده است.

مجله کسب و کار کانادا در نظرسنجی سال 2009 از بهترین مکان‌ها برای زندگی، اتاوا را در رتبه چهاردهم جهان و رتبه سوم در آمریکای شمالی قرار داده است. در سال 2010، اتاوا در میان 10 درصد شهرهای برتر جهان در «بررسی کیفیت زندگی» که شامل اقتصاد، سیستم سیاسی، آموزش و پرورش و مدارس، بهداشت، مسکن و محیط زیست بود، قرار گرفت.

در نوامبر 2013، شهر اتاوا به عنوان شهری مناسب برای پیاده‌روی توسط WALK Friendly Ontario انتخاب شد – این برنامه شهرداری‌ها را تشویق می کند تا فضاها و مکان‌های پیاده‌روی را ایجاد و بهبود بخشند. این عنوان در سطح نقره بالاترین سطحی است که تاکنون توسط این برنامه اعطا شده است – تنها شهرهای اتاوا و همیلتون این افتخارات را کسب کرده‌اند.

در آگوست 2013، اتاوا همچنین این افتخار را داشت که اولین شهر در استان باشد که جایزه جامعه دوستانه دوچرخه در سطح طلا را از آن خود کند. این جایزه توسط Share the Road Cycling Coalition، که یک سازمان حمایت از دوچرخه سواری است با شهرداری‌های انتاریو همکاری می‌کند تا مردم را بیشتر به سمت دوچرخه سواری سوق دهد.

به نقل از هیئت کنفرانس کانادا، اتاوا در مشاغل مبتنی بر دانش – یعنی مشاغلی که با استفاده از فن‌آوری بالا، محاسبات، فرآیندهای دانش فشرده و فعالیت خلاق مشخص می‌شود – رهبری همه شهرهای کانادا را در دست دارد. از هر 4 نفر فرد شاغل بیش از 1 نفر در حوزه دانش مشغول فعالیت هستند.

اتاوا بر اساس معیارهایی از فناوری، استعداد و انعطاف‌پذیری به‌عنوان بهترین شهر در کل کانادا رتبه‌بندی شده است. اتاوا از شهرهای بزرگی مانند نیویورک، بوستون، واشنگتن، سن خوزه و لندن، انگلستان جلوتر بود. اتاوا در رده‌بندی بهترین شهرهای زیست محیطی در سال 2010 در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

چند فرهنگی بودن اتاوا

به دلیل تنوع قومی، زبانی و مذهبی غنی، اتاوا به عنوان یک مرکز جهانی هیجان انگیز شناخته شده است. اتاوا پس از تورنتو، دومین مقصد بزرگ مهاجران به انتاریو است و یکی از جاذبه‌های اصلی تازه واردان فرانسوی زبان است.

اتاوا شهری جوان (با میانگین سنی نسبتا پایین است که به‌سرعت و روز به روز متنوع‌تر می‌شود‌: از هر چهار نفر ساکن اتاوا یک نفر مهاجر است، جمعیت مهاجران دو برابر سریعتر از جمعیت بقیه ساکنان شهر در حال رشد است. از تمام نقاط جهان به این شهر مهاجر وارد می‌شود که 53 درصد این تازه‌واردان از آسیا و خاورمیانه، 17 درصد از آفریقا و 15 درصد از اروپا هستند. این امر در زبان‌های رایج در اتاوا، از جمله عربی، چینی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی منعکس شده است.

تنوع اتاوا را می‌توان در برخی از محله‌های قومی جذاب شهر نیز مشاهده کرد. محله چینی‌ها که در نزدیکی مرکز شهر اتاوا قرار دارد، دربردارنده رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذای چینی و آسیایی فوق‌العاده است. یکی دیگر از محله‌های شگفت‌انگیز که در اتاوا قرار دارد، ایتالیای کوچک واقع در مرکز تاون و خانه اصلی جامعه ایتالیایی تثبیت شده اتاوا است.

ویژگی دو زبانه بودن اتاوا – انگلیسی و فرانسوی

طبق آخرین سرشماری جمعیت، تقریباً نیمی از جمعیت اتاوا و منطقه اطراف انگلیسی زبان و یک سوم جمعیت آن فرانسوی زبان هستند. تقریبا نیمی از ساکنان – ترکیبی از اتاوا و گاتینو – به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. درواقع، تعداد ساکنان دوزبانه بین سال‌های 2006 تا 2011 50000 نفر افزایش یافته است.

زبان اصلی تجارت در اتاوا انگلیسی است که برای موفقیت اقتصادی بسیار ضروری است. هم شهر اتاوا و هم دولت فدرال دوزبانگی را تشویق می‌کنند و تلاش برآن است تا اطمینان حاصل شود که ساکنان می‌توانند به هر دو زبان خدمات مختلف را ارائه دهند.

مرکز دانش و یادگیری بودن

«استعداد در مرکز توسعه اقتصادی اتاوا قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن بیشترین تعداد ساکنان با تحصیلات پس از متوسطه در کانادا شناخته شده است. بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال آن (51 درصد) دارای مدرک دانشگاهی بوده و 43 درصد از نیروی کار آن در مشاغل خلاق مشغول به کار هستند.

«اتاوا با 26.4 درصد از کل اشتغال خود در زمینه دانش، در همه شهرهای کانادا پیشتاز است. در اتاوا از هر هفت نفر یک نفر در زمینه علم یا فناوری پیشرفته مشغول به کار است. نتیجه سیستم آموزشی استثنایی، امکانات آموزشی مدرن و زیرساخت‌های تحقیقاتی پیشرفته که توسط مؤسسات دانشگاهی منطقه و عمومی و خصوصی ارائه شده است.

اقتصاد اتاوا

  بخشی از قدرت اقتصاد اتاوا، تنوع صنایع آن است. بخش‌های دانش بنیان اتاوا به رشد خود ادامه می‌دهند و بیش از 75000 کارمند در 1922 شرکت استخدام می‌کنند. بخش خدمات پشتیبانی مبتنی بر دانش بزرگترین بخش نرم افزار است. صنایع هوافضا و دفاع، تجارت الکترونیک، مخابرات و فناوری پاک نیز تأثیر قابل توجهی دارند.

آب و هوا و محیط زیست اتاوا

آب و هوای اتاوا دربردارنده چهار فصل مجزا است که هر کدام رویدادها و ویژگی‌های خاص خود است. تابستان‌ها گرم، بهار و پاییز خنک‌تر و دمای زمستان معمولاً زیر صفر است. در ادامه به تفکیک در مورد فصل‌های مختلف و رویدادهای مختلفی که در هر کدام اجرا می‌شود صحبت خواهیم کرد.

بهار

بهار زمان خوبی در اتاوا است زیرا دما افزایش می‌یابد، روزها طولانی‌تر شده، گل‌ها می‌رویند و شهر سرسبز می‌شود. همچنین زمان جشنواره سالانه لاله‌ها در فصل بهار است.

تابستان

تابستان یکی از بهترین زمان‌ها در اتاوا است که کافه‌ها و فعالیت‌های فضای باز واقعاً به آدمیزاد جان دوباره می‌دهند. مسیرهای دوچرخه‌سواری مملو از کالسکه‌های کودک، واکرها، دوچرخه‌سوارها، و اسکیت‌بازها است. پارک‌ها مملو از خانواده‌ها و افرادی است که مشغول بازی‌های مختلف هستند و مردم در این زمان از سال در رودخانه‌ها شنا می‌کنند و دریاچه‌ها پر از انواع قایق‌هاست. جشنواره‌ها نیز در تابستان بسیار فراوان هستند و روز کانادا یک جشن عالی برای همه، از پیر و جوان است. یکی دیگر از تفریحات بسیار پر طرفدار در فصل تابستان والیبال ساحلی است.

فصل پاییز

پاییز اتاوا دارای روزهای شگفت‌انگیزی است که خورشید می‌درخشد، هوا خنک و آسمان آبی روشن است. پس زمینه‌ای عالی برای رنگ‌های پاییزی – زمان دیدنی که درختان به رنگ نارنجی روشن، قرمز و زرد می‌شوند.

زمستان

تنها چیزی که در فصل زمستان نیاز دارید لباس گرم، کلاه، دستکش و چکمه است. درست است که زمستان‌های اتاوا ممکن است گاهی بسیار سرد باشد، اما فرصت‌هایی را برای اسکی، اسکیت روی یخ و برف بازی نیز فراهم می‌کند. کانال ریدو بزرگترین سطح اسکیت در جهان است که بازدیدکنندگان از همه جا برای اسکیت سواری و خوردن بیورتیل (پنکیک با شکر) به آنجا می‌آیند.

کیفیت زندگی در اوتاوا

  • محل زندگی مناسب برای خانواده‌ها

اتاوا دارای کمترین میزان جرم و جنایت در بین شهرهای کانادا، حمل و نقل عمومی عالی، تعداد زیادی کتابخانه مناسب خانواده با دسترسی آسان و جمعیت نسبتاً جوان است. خانواده‎ها در اتاوا احساس می‌کنند که در خانه خود هستند و صرف‌نظر از فصل، همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن برای آنها وجود دارد، از اسکیت روی کانال گرفته تا دوچرخه‌سواری و پیک نیک گرفتن در یکی از پارک‌های متعدد.

کانال اتاوا در زمستان یخ می زند و یک مسیر اسکیت به طول هفت کیلومتر روی آن ایجاد می‌شود و می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد. اتاوا همچنین دارای بیش از 170 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و پارک‌های شهری فراوان است.

اتاوا توسط زمین‌های کشاورزی، تپه‌های متحرک و مناطق بیابانی طبیعی احاطه شده است و همین موضوع باعث می‌شود که ساکنان اتاوا به راحتی در طول روز مسیری را برای لذت بردن انتخاب کنند.

علاوه بر این، مدارس اتاوا آموزش‌های درجه یک ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان اتاوا به‌طور متوسط در اکثر زمینه‌های خواندن، نوشتن و ریاضیات نمراتی بالاتر از میانگین استانی می‌گیرند. خارج از ساعات مدرسه، بسیاری از فعالیت‌های سازماندهی شده برای کودکان و جوانان در اتاوا برگزار می‌شود، از جمله ورزش، هنر و موسیقی.

حتی فعالیت‌های مختلفی برای خانواده‌ها نیز درنظر گرفته شده و انجام می‌شود، از طبیعت گردی گرفته تا صنایع دستی و کلاس‌های تناسب اندام والدین و فرزندان. اما مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز در این میان کنار گذاشته نخواهند شد، به این معنی که برنامه‌ها و فعالیت‌های تفریحی زیادی نیز برای سالمندان وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

  • داشتن پارک‌ها و مسیرهای فراوان برای پیاده روی و دوچرخه سواری

اتاوا به سرسبزی و مسیرهای مختلف قدم زنی یا دوچرخه‌سواری در مناطق طبیعی‌اش شناخته شده است. بیش از 1000 پارک در شهر و چهار ساحل وجود دارد. این شهر همچنین توسط مناطق طبیعی از جمله پارک گاتینو و کمربند سبز اتاوا احاطه شده است که شامل بیش از 200 کیلومتر مربع فضای سبز محافظت شده است.

مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، آهسته دویدن و اسکیت درون خطی در این شهر فراوان است و از مسیرهای تفریحی در شهر گرفته تا مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در میان جنگل‌های اطراف و مناطق بیابانی را شامل می‌شود.

  • مراقبت‌های بهداشتی عالی

اتاوا دارای امکانات پزشکی عالی و مراقبت‎های بهداشتی در سطح جهانی است. چهار بیمارستان اصلی در شهر وجود دارد، از جمله بیمارستان اتاوا، بیمارستان کودکان شرقی انتاریو، بیمارستان کوئینزوی-کارلتون، و بیمارستان مونتفورت. بیمارستان اتاوا یکی از بزرگترین بیمارستان‎های آموزشی در کانادا و یکی از بزرگترین کارفرمایان اتاوا است. همچنین تعدادی بیمارستان و کلینیک تخصصی در این منطقه وجود دارد، از جمله بیمارستان سلطنتی اتاوا که مراقبت‌های بهداشت روانی را ارائه می‌دهد.

در شهر اتاوا تعداد نسبتاً خوبی از پزشکان وجود دارد و به ازای هر 1000 نفر، 2.64 پزشک خدمت می‌کنند، که بسیار بیشتر از میانگین کانادایی 2.20 پزشک برای هر 1000 نفر است. همچنین بیش از 5 درصد از ساکنان شهرها متخصصان بهداشت هستند.

  • مسکن ارزان قیمت

اتاوا ارزان‌ترین مکان برای زندگی در کانادا نیست، اما در مقایسه با شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور، ساکنان اتاوا به طور کلی می‌توانند مقدار کمتری از درآمد ماهانه خود را صرف مسکن کرده و به‌طور متوسط می‌توانند برای پیش‌پرداخت خود پس‌انداز کنند و در عرض 3 الی 4 سال خانه‌ خود را خریداری کنند. اتاوا دارای انواع محله‌های پر جنب و جوش برای زندگی و طیف وسیعی از گزینه‌ها برای اسکان است.

  • امنیت و آرامش

اتاوا مکانی امن برای زندگی است و نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. در واقع، در سال 2011، نرخ جنایات خشونت‌آمیز در اتاوا – 821 در هر 100000 نفر – بسیار کمتر از میانگین ملی کانادا (1231 در هر 100000 نفر) بود، که آن را به مکان بسیار امن‌تری برای زندگی نسبت به شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو و مونترال تبدیل کرده است. حتی نرخ جرم و جنایت در اتاوا نسبت به بسیاری از شهرهای کوچک‌تر بسیار کمتر است. به‌طورکلی، کانادا نسبت به ایالات متحده دارای نرخ جرایم خشن بسیار کمتری است. چه جایی بهتر از اتاوا امن برای تشکیل خانواده و لذت بردن از زندگی می‎توان سراغ داشت؟

  • حمل و نقل راحت در داخل شهر و به نقاط مختلف جهان

اتاوا دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی برنده جوایز – OC Transpo – است که شامل یک سرویس اتوبوس منظم در مسیرهای ثابت، یک سیستم اتوبوس حمل و نقل سریع با خدمات با تردد بالا در یک ترانزیت است که فقط توسط اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه اضطراری استفاده می‌شود، و یک سیستم حمل و نقل ریلی سبک – O-Train – در مسیر شمال به جنوب نیز مشغول به کار است.

همچنین گزینه‌هایی برای افراد دارای اختلالات حرکتی در دسترس است، همه اتوبوس‌ها و قطارها با صندلی چرخدار در دسترس هستند، و یک سرویس اختصاصی به نام Para Transpo برای کسانی که به دلیل ناتوانی خود قادر به سوار شدن به اتوبوس و قطار نیستند. تمام این‌ها به یک سیستم راحت حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود، با بیش از 1000 اتوبوس و سه قطار که در حال حاضر به 370000 مسافر روزانه خدمات ارائه می‌دهند. علاوه بر این، سیستم حمل و نقل ریلی سبک در سطح جهانی شهر اتاوا اکنون در دست ساخت است.

برای مواقعی که شهروندان نیاز به خودرو دارند، اتاوا یک سرویس اشتراک گذاری خودرو مناسب به نام VRTUCAR دارد.

سایر شهرهای مناسب کانادا برای مهاجران ایرانی

در ادامه لیستی از 9  شهر برتر برای زندگی در کانادا برای شهروندان ایرانی را آماده کرده‌ایم.

  1. تورنتو، استان انتاریو

میانگین هزینه زندگی: 1,307.07 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 5.9 درصد

میزان بزهکاری: 41.74

تورنتو یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا برای جوانان، مهاجران و خانواده‌ها است. این شهر بزرگترین شهر کانادا و یکی از بزرگترین شهرهای چندملیتی جهان است. از مهاجران به تورنتو به گرمی استقبال می‌شود، زیرا افراد زیادی از همه پیشینه‌های مختلف به این شهر آمده‌اند.

بسیاری از تازه‌واردان به کانادا برای فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوان به تورنتو مهاجرت می‌کنند، زیرا این شهر مرکز بسیاری از صنایع کانادا است. تورنتو مرکز بسیاری از استارت آپ‌های فناوری و صنایع فیلم و رسانه است.

  • کلگری، استان آلبرتا

میانگین هزینه زندگی: 1300.60 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 5 درصد

میزان جرم و جنایت: 36.80

کلگری به عنوان مهمان‌پذیرترین شهر کانادا برای ایرانی‌ها شناخته می‌شود، به همین دلیل است که در بین بهترین‌های لیست ما لیست ما برای زندگی با خانواده در کانادا قرار گرفته است. بیش از یک میلیون مهاجر در آلبرتا زندگی می‌کنند که بیش از نیمی از آنها مقیم دائمی نبوده و صرفاً با هدف تحصیل و کار در آنجا حضور دارند. کلگری خانه بیش از 200 گروه فرهنگی بوده که به بیش از 100 زبان مختلف صحبت می‌کنند.

کلگری دارای اقتصاد محلی متنوع و پررونقی با مشاغل کشاورزی، انرژی و حمل و نقل است. برنامه‌هایی برای گسترش و توسعه صنایع مدرن مانند گردشگری، بهداشت و علوم زیستی و خدمات مالی برای آینده در دست دارد.

  • ونکوور، استان بریتیش کلمبیا

میانگین هزینه زندگی: 1293.83 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.7 درصد

میزان بزهکاری: 38.67

ونکوور یکی دیگر از شهرهای بزرگ کانادا است که بسیاری از مردم آن را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مهاجران بیشتر جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند، بنابراین دیدن مهاجران نیجریه‌ای، مسلمان، فیلیپینی یا مهاجران از کشورهای دیگر غیرعادی نیست. ونکوور یکی از بهترین شهرهای جهان برای مهاجرت است و دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی بریتیش کلمبیا درجه یک بوده و شهر دارای تجهیزات بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل است.

باید گفت که بازار ملک در این شهر بسیار اهمیت دارد اما اقتصاد متنوع، فرصت‌های آموزشی و آب و هوای معتدل ونکوور نیز کمرنگ نیستند و معیارهای خوبی برای انتخاب این شهر به عنوان یک مقصد مهاجرتی به حساب می‌آیند.

  • هالیفاکس، NS

میانگین هزینه زندگی: 1243.96 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.9 درصد

میزان بزهکاری: 41.16

هالیفاکس شهری بندری است که نسبت به شهرهای بزرگی مانند ونکوور و تورنتو سرعت زندگی در آن پایین‌تر است. این شهر چندین گزینه برای مهاجرت ارائه می‌دهد و به عنوان مقصدی که محبوبیت آن رو به رشد است توسط تریپ ادوایزر فهرست شده است. هالیفاکس شهری فرهنگی است که میزبان فعالیت‌ها و جشنواره‌های بسیاری بوده و موزه‌ها، گالری‌های هنری و تئاتر را در خود جای داده است.

به لطف وجود پلی که بدفورد، هالیفاکس و دارتموث را به هم متصل می‌کند، فرصت‌های تحصیلی و شغلی بسیاری، دسترسی به مراقبت‎های بهداشتی عالی و امکانات عمومی برای ساکنان این شهر وجود دارد. هالیفاکس یک شهر عالی برای کسانی است که عاشق هوای آزاد هستند، زیرا یک شهر ساحلی بوده که در تابستان و زمستان فعالیت‌های زیادی در فضای باز دارد.

  • برلینگتون، استان آنتاریو

میانگین هزینه زندگی: 1154.69 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.3 درصد

میزان جرم و جنایت: 29.73

برلینگتون که در نزدیکی تورنتو قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا برای خانواده‌ها و مهاجران ایرانی به حساب می‌آید. این مکان مناسب برای افرادی است که می‌خواهند در شهری زندگی کنند که در فاصله کوتاهی از تورنتو و در نزدیکی طبیعت قرار دارد.

برلینگتون دارای بیش از 580 هکتار پارک، با مسیرهای پیاده‌روی فراوان است. این شهر دارای فرصت‌های متنوع و عالی از نظر دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، مدارس و فرصت‌های شغلی است. یافتن شغل در برلینگتون بسیار سخت نیست، اما اگر در تورنتو مشغول به کار هستید، می‌توانید به‌راحتی در عرض یک ساعت با ماشین به آنجا بروید.

  •  Oakville، آنتاریو

میانگین هزینه زندگی: 1224.78 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.1 درصد

میزان جرم و جنایت: 25.87

بسیاری از مهاجران به دلیل موقعیت عالی و ارتباط با تورنتو به اوکویل نقل مکان می‌کنند. مانند برلینگتون، این شهر مکان مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند در طبیعت حضور داشته باشند اما در عین حال از شهر شلوغ تورنتو دور نباشند. این شهر تنها 30 دقیقه تا مرکز شهر تورنتو و یک ساعت تا آبشار نیاگارا فاصله دارد. بسیاری از خانواده‌ها مایل هستند در Oakville زندگی کنند زیرا بسیاری از فعالیت‌های تفریحی، جشنواره‌ها، هنرها، فرهنگ و موارد دیگر در این شهر موجود است.

اگر به دنبال شغلی در زمینه صنایع تولیدی هستید، هیچ کمبود شغلی برای شما وجود نحواهد داشت زیرا این شهر پایگاهی برای دفاتر شرکت فورد موتور، جنرال الکتریک و زیمنس است.

  • شهر کبک، استان کبک

میانگین هزینه زندگی: 1087.94 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.10 درصد

میزان جرم و جنایت: 15.03

کبک یکی از بهترین استان‌ها برای زندگی در کانادا برای مهاجران ایرانی و همچنین مهاجران سایر کشورها است و شهر کبک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی با تاریخچه بسیار پر بار است. معماری زیبایی داشته و حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

این شهر به دلیل تاریخچه‌ای که دارد، یک مکان عالی بوده و قطب فرهنگ، تاریخ، هنر، پارک‌ها، موزه‌ها و غیره به حساب می‌آید. بسیاری از مردم دوست دارند در شهر کبک زندگی کنند زیرا این شهر حسی نزدیک به یک شهر اروپایی را به افراد می‌دهد.

شهر کبک دارای نرخ اشتغال بالا، نرخ جرم و جنایت پایین و هزینه زندگی مقرون به صرفه برای بسیاری است. با این حال، یکی از مواردی که باید در نظر داشت، زبان است. زبان فرانسوی زبان اصلی شهر است و کمتر از 2 درصد از ساکنان آن می‌توانند انگلیسی را به صورت روان صحبت کنند.

  • ساسکاتون، SK

میانگین هزینه زندگی: 1203.71 دلار (مجرد، بدون اجاره)

نرخ بیکاری: 4.3 درصد

میزان بزهکاری: 48.93

ساسکاتون شهری جامعه محور و شبیه یک روستا است. این مکان بسیار پذیرای تازه‌واردان است و یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا برای زنان مجرد و همچنین خانواده‌ها به حساب می‌آید. پارک‌های عمومی، زمین‌های ورزشی و زمین‌های بازی، و همچنین بازار هفتگی کشاورزان و رویدادهای هفتگی در این شهر وجود دارد. بازار کار گسترده‌ با موقعیت‌های شغلی در IT، تولید، بیوتکنولوژی و کشاورزی نیز بسیار فراوان است.

به لطف دشت‌های وسیع و کشاورزی محلی، هزینه زندگی در این شهر بسیار پایین است.

  •  گاتینو، استان کبک

میانگین هزینه زندگی: 3 درصد بیشتر از میانگین کبک

نرخ بیکاری: 4.3 درصد

میزان جرم و جنایت: 36.63

Gatineau مکانی محبوب برای بسیاری از مهاجران برای زندگی در کانادا است. گاتینو در استانی کاملاً متفاوت بوده و به‌طور گسترده در این شهر به زبان فرانسوی صحبت می‌شود. Gatineau یک مقصد محبوب برای خانواده‌ها است، زیرا هزینه‌های مسکن و مالیات بر درآمد به‌طور کلی در آن پایین‌تر است. مراقبت از کودکان نیز کم‌هزینه‌تر و به صورت یارانه‌ای است.

شهر گاتینو دارای یک دانشگاه، یک سیستم حمل و نقل خوب، رستوران‌های متعدد و صنایع زیادی است. رفت و آمد در این شهر آسان است، زیرا گشتن در کل مرکز شهر تنها حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

سخن پایانی

داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که سال 2021 سال بزرگی برای مهاجرت ایرانیان بوده است. کانادا در سال گذشته پذیرای بیش از 11000 ایرانی بود و این کشور را به هشتمین کشور مبدا مهاجران جدید در سال 2021 تبدیل کرد. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که چرا اکثر مهاجران از جمله ایرانی‌ها شهرهای کانادا را به مقاصد دیگر ترجیح می‌دهند.

در سال‌های اخیر موج مهاجرت نخبگان و جوانان در ایران تشدید شده است که عمدتاً به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و نبود آزادی‌های مدنی بوده است. از انقلاب 1978، کانادا به مقصدی جذاب برای ایرانیان تبدیل شده است. اکثر ایرانیانی که به کانادا می آیند تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی هستند. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیز در بین ایرانیان ثروتمند محبوبیت دارد.

در صورتی که سؤالات بیشتری در مورد بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت در ذهن دارید با تیم متخصصان ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از خدمات مشاوره ما بهرمند شوید.

سوالات متداول

  1. راحت‌ترین مکان برای مهاجرت در کانادا کجاست؟
  2. بریتیش کلمبیا یکی از مهاجرپذیرترین استان‌های کانادا است. این یک مهاجرت سریع و فرآیند اسناد آسان با برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا است.
  3. اکثر مهاجران در کانادا به کدام 3 شهر مهاجرت می‌کنند؟
  4. اکثر مهاجران به تورنتو، ونکوور، اتاوا یا مونترال نقل مکان می‌کنند. تورنتو انتخاب شماره یک است، زیرا چند فرهنگی ترین شهر کانادا است.
  5. ارزان ترین استان برای زندگی در کانادا کدام استان است؟
  6. نیوبرانزویک ارزان‌ترین استان برای زندگی در کانادا است که میانگین هزینه زندگی با احتساب اجاره بها (برای یک نفر) 1504 دلار در ماه است.
  7. برای مهاجرت به کانادا چه مقدار پول نیاز دارید؟
  8. از 9 ژوئن 2022، یک فرد مجردی که تحت برنامه کارگران ماهر فدرال یا برنامه مشاغل ماهر فدرال به کانادا مهاجرت می کند باید حداقل 13310 دلار کانادا داشته باشد.
  9. 3 استان برتر کانادا برای مهاجران جدید کدامند؟
  10. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک استان های برتر کانادا برای مهاجران جدید هستند.
امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد