تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

در سال‌های اخیر تحصیل در کانادا به یکی از مقاصد مهم برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. شهرت این کشور برای دوستی، طبیعت بکر و دانشگاه‌های سطح بالایش آن را به یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تبدیل کرده و تعداد آنها هرساله رو به رشد است.

کانادا که دارای بیش از 200000 دانشجوی بین‌المللی است، در آموزش عالی سطح جهان نقش مهمی را ایفا می‌کند. محبوبیت آن در بین دانشجویان خارج از کشور جای تعجب ندارد. این مسأله برای دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه ادامه دهند حتی پررنگ‌تر نیز هست. اگر می‌خواهید در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بیشتر بدانید، این مقاله اطلاعات ضروری در مورد دانشگاه‌های کانادا، برنامه‌های کاربردی و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را پوشش می‌دهد. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، باید مجوز تحصیل دریافت کنید. این به عنوان ویزای دانشجویی شما عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد در طول دوره خود در کانادا زندگی و تحصیل کنید. شما می‌توانید برای مجوز تحصیل کانادا به صورت آنلاین یا از طریق مرکز درخواست ویزا در سفارت کانادا در ترکیه اقدام کنید. قبل از درخواست برای مجوز تحصیل، به یک پیشنهاد قطعی از یک دانشگاه کانادا نیاز دارید (همانطور که در نامه پذیرش شما در یک برنامه کارشناسی ارشد نشان داده شده است). همچنین باید سابقه کیفری نداشته باشید و بتوانید نشان دهید که در سلامت کامل هستید.

همچنین باید مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی لازم ارائه دهید، مانند صورت‌حساب‌های بانکی و نامه‌های اعطای بورس تحصیلی، تا نشان دهید می‌توانید هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و بلیط برگشت به ایران را بپردازید.

بورسیه‌های بین‌المللی از دانشگاه‌های کانادا

برخی از دانشگاه‌های کانادا بورسیه‌های کارشناسی ارشد خود را ارائه می‌دهند تا به آنها در جذب فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با کیفیت بالا کمک کنند. در دسترس بودن اینها بین مؤسسات متفاوت است. بنابراین بهترین راه برای یافتن آنچه برای شما قابل در دسترس است، بررسی اطلاعات منتشر شده توسط تک به تک دانشگاه‌های کانادا است. ما لیستی از بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد با بودجه کامل در کانادا را آماده کرده‌ایم که برخی از آنها را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

جوایز بین المللی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه واترلو

جوایز بین المللی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه واترلو فرصت‌های مالی خوبی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. نکات کلیدی این بورسیه عبارتند از:

دانشجویان واجد شرایط باید به‌صورت تمام‌وقت در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی مبتنی بر تحقیق در دانشگاه واترلو ثبت‌نام کرده و مجوز تحصیلی معتبر کانادا داشته باشند. دانشجویان باید شرایط پیشرفت تحصیلی برنامه خود را برآورده کرده و شرایط پذیرش آزمایشی نداشته باشند، یا‌به طور همزمان جوایز خارجی یا حمایت مالی دریافت کنند، یا از خود تأمین مالی شوند. جایزه این بورسیه برای  دانشجویان کارشناسی ارشد به ارزش 2045 دلار در هر ترم برای 2 سال یا 4090 دلار در هر ترم برای 3 سال (دکتری)

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد انتاریو

ارزش این بورسیه 15000 دلار در سال است. برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو (OGS) توسط دولت استانی برای تشویق تعالی و پیشرفت دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا تامین می‌شود. این یک بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی است و جوایزی برای دانشجویان، از جمله دانشجویان بین‌المللی، در تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاهی در دسترس دانشجویان قرار می‌دهد. نکات کلیدی این بورسیه عبارتند از:

  • حداقل مدتی که بورسیه ممکن است برای آن برگزار شود، دو دوره متوالی است
  • باید شما یک دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل در انتاریو با مجوز تحصیل دانشجو باشید تا واجد شرایط دریافت این جایزه شوید.

بورسیه تحصیلی انتاریو تریلیوم

برنامه بورسیه تحصیلی Trillium انتاریو با هدف جذب تعداد بیشتری از بهترین دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط به انتاریو برای تحصیل در مقطع دکترا می‌باشد. نکات کلیدی این بورسیه عبارتند از:

  • ارزش هر OTS سالانه 40000 دلار است و به‌طور خودکار برای سه سال دیگر قابل تمدید است.
  • هر سال شش برنده جدید در واترلو انتخاب می‌شوند
  • دریافت کنندگان  این بورسیه باید دانشجویان بین‌المللی باشند که دارای مجوز تحصیلی معتبر کانادا هستند و باید قصد ادامه تحصیلات تکمیلی تمام‌وقت در سطح دکترا را در برنامه اعطای مدرک داشته باشند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مانیتوبا (UMGF)

این جوایز مبتنی بر شایستگی هستند که برای دانشجویانی از هر ملیتی که به عنوان دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام وقت (کارشناسی ارشد یا دکترا) در دانشگاه مانیتوبا ثبت‌نام می‎کنند، آزاد است. ارزش این بورس تحصیلی 18000 دلار (دکتری) و 14000 دلار (کارشناسی ارشد) برای یک دوره 12 ماهه است. دانشجویان واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی برای 24 ماه اول برنامه کارشناسی ارشد و 48 ماه اول برنامه دکترا هستند. شرایط آن به این صورت است:

  • دانشجویان با حداقل معدل 3.75 (بالاتر از B) در هر یک از دو سال آخر تحصیل در یک دانشگاه معتبر بر اساس مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا مدرک دکترا مشغول به تحصیل باشند.
  • دانشجویان در تمام رشته‌های تحصیلات تکمیلی به استثنای کسانی که در کالج پزشکی و برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) هستند واجد شرایط درخواست هستند.

جوایز تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگری

دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط درخواست برای بسیاری از جوایزی هستند که از طریق دفتر بورس تحصیلی فارغ‌التحصیل دانشگاه کلگری اداره می‌شود. نکات کلیدی این بورسیه عبارتند از:

  • پس از ارسال درخواست پذیرش و دریافت شماره دانشجویی دانشگاه کلگری، می‌توانید برای جوایز اقدام کنید.
  • شما باید برای جوایز فارغ‌التحصیلی درخواست دهید. شما به‌طور خودکار درنظر گرفته نمی‌شوید.
  • ارزش بورسیه از 1000 تا 40000 دلار متغیر است و رشته‌های تحصیلی مختلف را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی کانادا – برنامه کارشناسی ارشد

هدف برنامه بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی کانادا (CGS M) کمک به توسعه مهارت‌های تحقیقاتی و کمک به آموزش پرسنل بسیار ماهر با حمایت از دانشجویانی است که در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی پیشرفت بالایی دارند. نکات کلیدی و شرایط این بورسیه به این قرار است:

  • به ارزش 17500 دلار برای 12 ماه، غیر قابل تمدید
  • در یک موسسه کانادایی ثبت‌نام کرده باشید، درخواست داده باشید، یا برای پذیرش تمام‌وقت در یک برنامه تحصیلات تکمیلی واجد شرایط در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام کنید.

جوایز دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین‌المللی

بورسیه تحصیلی در کانادا در دانشگاه کارلتون، برای همه دانشجویان فارغ‌التحصیل آزاد است، که پس از درخواست به‌طور خودکار برای جوایز در نظر گرفته می‌شوند.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه کوئینز

تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو موجود است. اگرچه برخی از جوایز فقط برای دانشجویان هندی، پاکستان و ایالات متحده آزاد است.

هزینه‌های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

کانادا به خود می‌بالد که به‌لحاظ تاریخی کشوری چند فرهنگی بوده و پذیرای دانشجویان از سراسر جهان است. این به هزینه‌های بین‌المللی برای برنامه‌های تحصیلی آن نیز مرتبط است. در کانادا، هزینه‌های کارشناسی ارشد در کانادا بیشتر از دانشجویان داخلی است، اما اغلب کمتر از سایر مقاصد اصلی تحصیل انگلیسی زبان در خارج از کشور است. به‌طور کلی دانشجویان بین‌المللی باید هزینه‌ای معادل با بیش از دو برابر نرخ شهریه یک دانشجوی داخلی کانادایی پرداخت کنند: متوسط ​​هزینه بین‌المللی برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی در کانادا 20120 دلار کانادا (16270 دلار آمریکا) است.

هزینه‌ها بین دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی متفاوت خواهد بود. مانند دانشجویان داخلی، معمولاً برای رشته‌های موضوعی حرفه‌ای (به ویژه پزشکی) هزینه بیشتری باید پرداخت شود. هزینه تحصیل شما هر چه که باشد، بودجه برای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور در کانادا از طیف وسیعی از منابع در دسترس است.

نحوه درخواست برای کارشناسی ارشد در کانادا

درخواست برای پذیرش در کانادا می‌تواند رقابتی باشد زیرا تعداد متقاضیان بسیار بیشتر از تعداد پذیرش‌های واقعی انجام شده است. جلسات آکادمیک در ماه سپتامبر شروع می‌شود، با این حال، تعداد کمی از دانشگاه‌ها ممکن است چندین تاریخ شروع نیز داشته باشند. همیشه توصیه می‌شود که دانشجویان بین‌المللی باید زودتر از موعد برای پذیرش اقدام کنند و ترجیحاً درخواست خود را تا ماه ژانویه ارسال کنند.

الزامات پذیرش در کارشناسی ارشد در کانادا

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، متقاضی باید:

  • حداقل معدل اغلب 3.0/4.0 (معادل 65 تا 70%) یا مدرک بین‌المللی UG معادل آن در یک رشته تحصیلی مرتبط داشته باشند.
  • بسته به برنامه انتخابی، نمرات آزمونی مانند GMAT یا GRE را ارائه دهید.
  • حداقل نمرات GMAT مورد نیاز: 550
  • حداقل نمرات GRE مورد نیاز 140
  • دانشجویان غیر انگلیسی زبان نیز باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی از طریق آزمون‌های تافل، آیلتس یا سایر آزمون‌های معادل ارائه کنند.
  • تعداد کمی از برنامه‌های کارشناسی ارشد (مانند کسب و کار/ مدیریت) نیز به 1-3 سال تجربه کاری نیاز دارند.

توجه: اگرچه اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، برخی از آنها ممکن است زبان فرانسه را به عنوان زباناصلی خود برگزیده باشند. این عمدتا به استانی که در آن هستید بستگی دارد (به عنوان مثال، کبک). به عنوان مدرک مهارت زبان فرانسه، دانشجویان باید مدرک زبان فرانسه TEF یا DELF را داشته باشند.

الزامات زبان انگلیسی برای کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان بین‌المللی از کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی هستند. حداقل نمرات مورد نیاز آزمون ELP بسته به برنامه متفاوت است، با این حال، نمرات زبان انگلیسی خواسته شده در دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهنده کارشناسی ارشد در کانادا به این قرار است:

  • تافلiBT : 90
  • آیلتس: 6.5-7.0

مدارک مورد نیاز برای درخواست کارشناسی ارشد در کانادا

به عنوان بخشی از روند درخواست، دانشجویان باید مدارک زیر را برای پذیرش در مقطع فوق‌لیسانس در کانادا ارسال کنند:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • کپی تایید شده از ریز نمرات دانشگاهی و گواهینامه های تمام موسسات آموزشی تکمیل شده
  • CV/رزومه
  • مراجع یا توصیه‌نامه‌ها
  • بیانیه‌های شخصی و نمونه‌های نوشتاری

نمرات آزمون‌های استاندارد برای تحصیل در کانادا شامل:

  • نمرات GRE/GMAT
  • تسلط به زبان (انگلیسی/فرانسه)
  • پرداخت هزینه درخواست غیر قابل استرداد.
  • کپی پاسپورت
  • مدرک تحصیلی یا کمک مالی

دلایل اصلی تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل

علاوه بر کیفیت بالای آموزشی و رتبه‌بندی مؤسسات آموزشی در سطح جهانی، دلایل زیادی وجود دارد که کانادا را به یک مقصد تحصیلی عالی تبدیل می‌کند. این مقاله برخی از عواملی را که کانادا را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است بیان می‌کند:

  1. برنامه‌های تحصیلی مقرون به‌صرفه در مقایسه با سایر کشورها

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، یکی از معیارهای کلیدی شما برای انتخاب مقصد تحصیلی ممکن است شهریه باشد. درحالی که هزینه تحصیل در خارج از کشور می‌تواند بسیار بالا باشد، متوسط ​​هزینه تحصیل برای برنامه‌های تحصیلی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا پایین‌تر است.

  • کیفیت زندگی بهتر و هزینه پایین‌تر زندگی در کانادا

زمانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، هزینه تحصیل تنها هزینه شما نخواهد بود. همچنین باید هزینه‌های غیر شهریه‌ای مانند هزینه‌های اضافی دانشگاه، بیمه درمانی و هزینه‌های جانبی را نیز در نظر بگیرید. و البته، شما باید برای هزینه‌های زندگی پول خود را بودجه بندی کنید که شامل هزینه‌های اقامت، هزینه غذا، سفر، قبض تلفن و موارد دیگر در طول دوره تحصیل شما می‌شود.

هزینه‌های زندگی سال اول برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا، مبلغی بین 19000 تا 28000 دلار کانادا است. این شامل هزینه‌های اقامت (در داخل یا خارج از دانشگاه)، غذا، حمل‌ونقل، بیمه، کتاب و سایر هزینه‌های شخصی است. علاوه بر این، باید هزینه های درخواست مجوز تحصیل یا ویزای دانشجویی خود و درخواست مؤسسات و دانشگاه‌هایی را که برای آن‌ها اپلای می‌کنید نیز بپردازید.

کیفیت زندگی را می‌توان ترکیبی از چندین جنبه دانست، مانند کیفیت آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، اشتغال، امنیت شغلی، کیفیت محیطی و آزادی فردی. در رتبه‌بندی اخیر بهترین کشورها در سال 2021، کانادا به عنوان بهترین کشور برای زندگی در رتبه‌بندی جهانی قرار گرفتدرحالی که استرالیا در رتبه ششم این فهرست قرار گرفت و ایالات متحده و بریتانیا حتی به 10 کشور برتر این فهرست راه پیدا نکردند.

  • گرفتن پذیرش در برنامه‌های تحصیلی کانادا می‌تواند آسان‌تر باشد

در مقایسه با ایالات متحده، گرفتن پذیرش در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا می‌تواند نسبتا ساده‌تر باشد. برای پذیرش در برنامه‌های کارشناسی  ارشد به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، دانشگاه‌های کانادا معمولاً سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی دانشجو و فعالیت‌های علمی و آکادمیک او را در نظر می‌گیرند.

  • فرصت‌های شغلی فراوان برای تحصیلات تکمیلی در کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، یکی از معیارهای شما برای انتخاب مقصد تحصیلی ممکن است امکان اقامت و کار در خارج از کشور پس از فارغ التحصیلی باشد. در بیشتر موارد، این به معنای درخواست و دریافت مجوز کار و یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی یا تکمیل برنامه آموزش عالی است.

در کانادا، فرآیند دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) نسبتاً ساده است و شما می‌توانید بلافاصله پس از اتمام برنامه تحصیلی خود یا در عرض 180 روز پس از اتمام آن، برای آن درخواست دهید. اگر در یک موسسه آموزشی مجاز (DLI) با مجوز تحصیلی معتبر تحصیل کرده باشید و اگر در یک برنامه تحصیلی تمام وقت که حداقل هشت ماه طول می‌کشد، ثبت نام کرده باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار باشید.

اعتبار مجوز کار شما در کانادا به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد و می تواند از هشت ماه تا سه سال متغیر باشد. بنابراین اگر یک برنامه لیسانس یا فوق لیسانس را در کانادا به پایان رسانده‎اید، احتمالاً واجد شرایط یک PGWP سه ساله خواهید بود.

PGWP کانادا یک مجوز کار آزاد است، بنابراین شما می‌توانید در هر زمینه‌ای کار کنید، صرف‌نظر از اینکه مربوط به برنامه تحصیلی شما باشد. هیچ محدودیتی در دوره زمانی که باید در آن شغل پیدا کنید وجود ندارد. همچنین یافتن کار برای دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا نسبتا آسان‌تر است. با PGWP، می‌توانید انتخاب کنید که به صورت پاره وقت، تمام وقت باشد و یا از طریق آن کسب و کار خود را در کانادا راه‌اندازی کنید..

  • کلاس‌های درس و نیروی کار چندفرهنگی

مزیت دیگر تحصیل در کانادا این است که شما معمولاً بخشی از یک کلاس درس چندفرهنگی هستید و پس از فارغ التحصیلی نیز، در یک محل کار با فرهنگ‌های متنوع کار خواهید بود. کانادا از دانشجویان بین‌المللی از تمام نقاط جهان استقبال می‌کند و درنتیجه، شما این فرصت را خواهید داشت که با ریشه‌های فرهنگی خود در ارتباط بمانید و با فرهنگ‌های دیگر نیز آشنا شوید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، درک تفاوت‌های فرهنگی در کلاس، محیطی از شمولیت و احترام را تقویت می‌کند، که به شما کمک می‌کند با ورود به نیروی کار جهانی، آمادگی بهتری داشته باشید.

به‌عنوان مثال، در دانشگاه تورنتو که دانشگاه پیشروی در کانادا است، حدود 21 درصد از دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد که از 168 کشور برای تحصیل به کانادا می‌آیند. درمقایسه، دانشگاه‌های برتر ایالات متحده بین 11 تا 17 درصد از دانشجویان بین‌المللی ثبت‌نام به عمل آورده است.

  • اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

یکی از دلایل اصلی اینکه کانادا یک مقصد تحصیلی محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی است این است که مهاجرت و اخذ اقامت دائم (PR) بعد از برنامه تحصیلی شما آسان‌تر است. این کشور مسیرهای مهاجرت بسیاری را ارائه می‌کند و برای جریان‌های اکسپرس اینتری مانند کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)، ممکن است بتوانید امتیاز بیشتری برای تحصیلات کانادایی خود دریافت کنید. امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) خود را بهبود بخشید.

برخی از این جریان‌ها شما را ملزم به داشتن تجربه‌کاری در کانادا می‌کنند که برای آن ابتدا باید پس از اتمام تحصیلات خود برای مجوز کار پس از فارغ‌‌التحصیلی درخواست دهید. بسیاری از برنامه‌های استانی نامزد (PNP) همچنین دارای جریان‌های تخصصی برای دانشجویان بین‌المللی هستند که یک برنامه تحصیلی را در استان‌های خاص کانادا به پایان رسانده‌اند. بسته به جریان مهاجرتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی یا با 12 تا 24 ماه سابقه کار در کانادا باشید.

سؤالات متداول

  1. آیا برای قبولی در دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا باید به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت کنم؟
  2. خیر. اگر استان مورد نظر شما یک استان انگلیسی زبان است، مدرک مهارت زبان انگلیسی موردنیاز است در غیر اینصورت برای استان‌های فرانسوی زبان، تسلط به زبان فرانسه الزامی است.
  3. چه مدت طول می‌کشد تا مدرک کارشناسی ارشد در کانادا را بگیرم؟
  4. کارشناسی ارشد تمام‌وقت در کانادا یک برنامه 1-2 ساله در دانشگاه‌های کانادا است. بااین‌حال، برنامه‌های کارشناسی ارشد پاره‌وقت می‌تواند حدود 2-6 سال طول بکشد و می‌تواند در قالب کلاس‌های آنلاین، ماژول‌های عصرانه یا به‌عنوان یک برنامه آموزش از راه دور تکمیل شود.
  5. هزینه کارشناسی ارشد در کانادا چقدر است؟
  6. هزینه تحصیل برای مستر در کانادا سالانه 20000 تا 30000 در دانشگاه‎های برتر کانادا می‌باشد.
  7. برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا کجا می‌توانم برای بورسیه تحصیلی جستجو کنم؟
  8. تعدادی فرصت بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستند وجود دارد. دانشجویان می‌توانند برای بورسیه‌های خاص دانشگاه، بورسیه‌های بین‌المللی با بودجه دولتی، بورسیه‌های اعطا شده توسط آژانس‌ها یا سازمان‌های خصوصی و غیره درخواست دهند.
  9. آیا کانادا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مقصد خوبی است؟
  10. کانادا به دلایل مختلفی یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌المللی است که محبوبیت آن روز به روز افزایش می‌یابد. برخی از دلایل مهم این محبوبیت عبارتند از: استاندارد بالای آموزش، دانشگاه‌های برتر، ایمنی و چند فرهنگی بودن، آموزش دو زبانه- انگلیسی و فرانسوی، مقرون به‌صرفه بودن زندگی، سیاست‌های مهاجرت دوستانه و غیره.
  11. آیا می‌توانم بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا کار کنم؟
  12. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در کانادا، دانشجویان می‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست دهند تا واجد شرایط کار در کانادا باشند. این مجوز 8 تا 36 ماه اعتبار دارد.
  13. آیا کار پس از کارشناسی ارشد در کانادا آسان است؟
  14. بر اساس گزارش‌های آمار کانادا، در سه ماهه اول سال 2019، 10 درصد افزایش در فرصت‌های شغلی وجود داشته است. 433000 فرصت شغلی برای دانشجویان وجود دارد. این نشان می‌‌دهد که فرصت‌های زیادی برای دانشجویان پس از تحصیل در کانادا وجود دارد. در سال 2019، متوسط ​​دستمزد ساعتی در کانادا 27.83 دلار کانادا بود.

سخن پایانی

در دنیای امروز، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به بخش بسیار مهمی از هدف علمی یک دانشجو تبدیل شده است. مدرک کارشناسی ارشد قطعا به دانشجویان کمک می‌کند تا به شایستگی علمی و تخصص در حوزه تحصیلی خود دست یابند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به یک گزینه محبوب برای دانشجویانی تبدیل شده است که به دنبال مدرک تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های برتر و باکیفیت کانادا هستند. طیف گسترده ای از مدارک کارشناسی ارشد برای رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود و دانشجویان بین‌الملل از بین طیف وسیع این رشته‌ها می‌توانند رشته مورد علاقه خود را دنبال کنند.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، انتخاب کشوری برای تحصیلات عالی تصمیم بزرگی است. شما باید نه تنها کیفیت دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی، بلکه فرصت‌هایی را که کشور برای کار و اقامت پس از فارغ‌التحصیلی ارائه می‌دهد، ارزیابی کنید. سیستم آموزشی جهانی کانادا، همراه با مسیرهای مهاجرتی که این کشور ارائه می‌دهد، آن را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. آیا تحصیل در چنین کشوری و با این مزایا و امتیازات بی‌نظیر همان چیزی نیست که یک دانشجوی بین‌المللی آرزوی داشتنش را دارد؟

مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا مشاوره‌های تخصصی خود را برای علاقمندان تحصیلات مقاطع مختلف ارائه داده و با استفاده از این راهنمایی‌ها و مشاوره‌ها شما می‌توانید در یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در مقط تحصیلی موردنیازتان پذیرش بگیرید. با تیم مشاوران حرفه‌ای ما تماس بگیرید و همچنین فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد