تحصیل در ونکوور

تحصیل در کانادا همچنان یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تحصیلاتی برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. کانادا به دلیل سیستم آموزشی قابل توجه خود شناخته شده است و بریتیش کلمبیا با انتخاب مدارس خوب به این شهرت کمک می‌کند. چه به دنبال تحصیل با بودجه دولتی، چه مدرسه مستقل یا تحصیل در خانه باشید، بریتیش کلمبیا گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌‍‌دهد. آموزش و تحصیلات در این استان به زبان فرانسوی و/یا انگلیسی برگزار می‌شود. سال تحصیلی در ونکوور از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد و کودکان از سن 5 سالگی شروع به تحصیل در مهدکودک می‌کنند.

 بخش‌های اصلی مدارس ابتدایی (پایه‌های اول تا هفتم) و متوسطه (پایه‌های هشتم تا دوازدهم) هستند.

سیستم آموزشی ونکوور

بریتیش کلمبیا یکی از سیستم‌های آموزشی مدارس با رتبه برتر در ونکوور را دارد که عموماً مدارس آن عالی هستند. این امر ونکوور را به مکانی عالی برای مهاجرت والدین به اتفاق کودکان‌شان تبدیل کرده است. تحصیل در بریتیش کلمبیا به دو سطح تقسیم می شود:

دبستان (مهدکودک تا کلاس 7) و دبیرستان (کلاس 8 تا 12). حضور کودکان در مدرسه از سن پنج سالگی تا سن 16 سالگی اجباری است.

مدارس دولتی

دانش‌آموزان استان بریتیش کلمبیا از دسترسی به آموزش رایگان در تمام مدارس دولتی لذت می‌برند. اکثر مدارس تمام مواد آموزشی از جمله کتاب‌های درسی را در اختیار دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند صرف‌نظر ازاینکه در چه پایه و سطحی باشند. متأسفانه، شما نمی توانید فرزند خود را در یک مدرسه دولتی بدون دریافت تاییدیه رسمی یا اقامت‌دائم ثبتنام کنید. به طورکلی 92 مدرسه ابتدایی دولتی، 1 مدرسه راهنمایی و 18 مدرسه متوسطه در سیستم آموزشی ونکوور وجود دارد. فراتراز این مدارس، برنامه‌های بعد از مدرسه بسیاری از جمله برنامه‌های هنری و فرهنگی نیز وجود دارد.

قبل از شروع کار مدرسه، کودکان در بریتیش کلمبیا می‌توانند در StrongStart BC شرکت کنند. این ابتکار رایگان در دسترس کودکان زیر 5 سال است و به آنها این فرصت را می دهد که در یک محیط سرگرم کننده از طریق داستان، موسیقی و هنر چیزهای زیادی یاد بگیرند. بچه‌ها می‌توانند با یکدیگر ملاقات کنند و درحالی که مهارت‌های زبانی، فیزیکی، شناختی، اجتماعی و عاطفی‌شان رشد می‌کند، با آنها تعامل داشته باشند.

مدارس مستقل

چند مدرسه خصوصی با رتبه بالا در منطقه ونکوور وجود دارد که شامل مؤسسات مذهبی، مهاجران و مؤسسات با نیازهای ویژه می‌شود. مدارس مستقل کلاس‌های کوچک‌تر، رویکردی متمرکزتر به نیازهای هر دانش‌آموز و امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند که در برخی از مدارس دولتی این امکانات وجود ندارد. هزینه فرستادن فرزند شما به یک مدرسه مستقل می‌تواند گزینه گرانی باشد که گاهی اوقات هزینه‌های آن به 42000 دلار برای تحصیل در یک مدرسه تخصصی مهاجرت می‌رسد.

مدارس مبتنی بر مذهب اغلب تخفیف‌های قابل توجهی را به بچه‌هایی که عضو گروه هستند ارائه می‌دهند، درحالی که سایر مدارس مستقل با ارائه تخفیف به اعضای خانواده، خواهران و برادران را تشویق می‌کنند که در همان مدرسه شرکت کنند.

آموزش در منزل و نیازهای ویژه

کودکانی که از طریق سیستم آموزش خانگی در خانه به یادگیری مشغول هستند، می‌توانند از طریق تسهیلات آموزشی توزیع شده درخواست دهند. این به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در مدرسه مورد تایید وزارت ثبت‌نام کنند، اما همه کلاس‌ها در خانه برگزار می شود. کودکان با نیازهای ویژه که با یادگیری یا اجتماعی شدن مشکل دارند در سیستم‌های آموزشی دولتی و خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرند. برخی از مدارس مستقل منحصراً به کودکانی که نیاز به حمایت بیشتر و آموزش تخصصی دارند، خدمات خود را ارائه می‌دهند.

آموزش عالی

بیش از نیمی از جمعیت کانادا مدرک دارند و با وجود موسسات بسیار در دسترس، کانادایی‌ها و دانشجویان بین‌المللی از انتخاب عاجزند. چه به دنبال تحصیل در یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کانادا باشید و چه به دنبال تحصیل در یک موسسه کوچکتر و تخصصی‌تر، ونکوور بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما می‌گذارد.

دلایل مهم تحصیل در ونکوور

نیویورک تایمز ونکوور را به عنوان «منهتن محصور در کوه‌ها، شهر فردا و خواهر برادر باحال آمریکای شمالی» توصیف کرده است. ونکوور که در ساحل غربی کانادا واقع شده است، توسط مناظر شگفت‌انگیز – آبشارها و رودها، کوه‌ها و فرصت‌های بی‌پایان برای خروج از یک شهر شلوغ احاطه شده است. کانادا گزینه‌های مطلوبی برای دانشجویان بین‌المللی دارد، اما ونکوور یکی از مقاصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور است. ونکوور با ترکیبی متنوع از فرهنگ‌ها و سنت‌ها و رتبه‌بندی اکونومیست در سال 2015 به عنوان سومین شهر با زندگی پرشور و شوق در سطح جهان، انتخابی عالی برای دانشجویان بین‌المللی است.

در ادامه به برخی از دلایل اهمیت ونکوور برای ادامه تحصیل خواهیم پرداخت:

1-    ارائه فرصت‌های علمی شگفت‌انگیز

ونکوور دارای سابقه آموزشی غنی است که سازماندهی مجدد را از سراسر جهان به دست آورده است. دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه بریتیش کلمبیا و بسیاری دیگر از مؤسسات آموزش عالی، رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که برای مدت طولانی دانشجویان بین‌المللی را جذب خود کرده‌اند. دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر در این شهر برنامه‌های تئوری و عملی مختلفی ارائه می‌دهند. همچنین، این موسسات دانشگاهی دارای دانشکده‌های برجسته‌ای هستند که برای ارائه بهترین آموزش به دانشجویان اختصاص یافته‌اند. علاوه بر این، نام این موسسات دانشگاهی به طور مداوم در لیست دانشگاه‌های برتر جهان به چشم می‌خورد.

2-    یکی از بهترین شهرهای دانشجویی

رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS ونکوور را از نظر رضایت دانشجویان و مطلوبیت کلی در لیست بهترین شهرهای دانشجویی خود در سال 2017 در رده 6 قرار داده است. به‌هرحال، ونکوور یک شهر بزرگ برای دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند، و آن را به یکی از دلایل اصلی برای تحصیل در اینجا تبدیل می‌کند.

3-    تعهد به آینده‌ای سبز و پایدار

شهرداری ونکوور از طرح شهر سبز 2020 حمایت می‌کند تا میزان زباله و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سرتاسر سرزمین اصلی کاهش دهد و در عین حال دسترسی به فضاهای سبز و آب تمیزتر را فراهم کند. با تحصیل در ونکوور، شما همچنین بخشی از انقلاب خواهید بود که به شرایط سبزتر و پایداری برای ساکنان آن اختصاص یافته است. این ابتکار همچنین تولید کلی کربن در شهر را محدود خواهد کرد.

4-    امنیت

دور بودن از خانه به اندازه کافی استرس زا است، بنابراین می‌خواهید به انتخاب خانه جدیدی فکر کنید که بتواند به شما احساس امنیت دهد. خب، طبق یک مطالعه، ونکوور در رفاه عمومی و امنیت امتیاز بالایی می‌گیرد. ونکوور دارای جمعیت متنوعی است و سیاست مدارای صفر درصد در برابر جنایات و تبعیض صرف‌نظر از نژاد، مذهب و قومیت دارد. نرخ جرم و جنایت در این شهر پایین است و از این رو، زندگی در این شهر برای دانشجویان و سایر ساکنین بسیار اطمینان‌بخش است. آنها می‌توانند از زندگی شبانه ونکوور لذت ببرند و می‌توانند در هر منطقه ای از شهر صرف نظر از اینکه چه زمانی از طول شبانه روز است، به گردش و پیاده‌روی بپردازند.

5-    فرودگاه بین‌المللی ونکوور، یک دروازه جهانی زیبا

فرودگاه بین المللی ونکوور که با نام YVR نیز شناخته می‌شود، به عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان رتبه‌بندی شده است و به راحتی در جایگاه سیزدهم جهان جای گرفته است. لحظه‌ای که از فرودگاه خارج می‌شوید، محیطی با نور طبیعی، آثار هنری شگفت‌انگیز First UN، آب‌نماها و بسیاری موارد دیگر از شما استقبال می‌کند. این فرودگاه پروازهای مستقیم از چندین مقصد در سراسر اروپا و آسیا دارد.

6-    مرکز نوآوری در صنعت فناوری

طبق گزارش کمیسیون اقتصادی ونکوور، صنعت فناوری در بریتیش کلمبیا یکی از مهم‌ترین عوامل تولید ناخالص داخلی این استان است. این شهر به دانشجویان بین‌المللی فرصتی می‌دهد که یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند یا بتوانند شغلی در صنعت فناوری کسب کنند. این شهر به عنوان مرکز برنامه‌نویسان و بهترین مقصد برای کسانی که به فناوری اطلاعات علاقه دارند، شناخته می‌شود. با تحصیل در اینجا، دانشجویان شانس بیشتری برای کسب شغل در صنعت فناوری دارند.

7-    تنوع فرهنگی

ونکوور رنگین‌کمانی از ملت‌ها را در دست دارد و ساکنان ونکوور به میراث فرهنگی خود افتخار کرده و هیچ‌گونه تبعیضی را تحمل نمی‌کنند. این شهر جشنواره‌های پرجنب و جوشی مانند سال نو چینی، روز ایتالیایی، کریسمس آلمانی، شیخ وایساخی، نوروز ایرانی و بسیاری دیگر از جشن‌های سایر ملل را جشن می‌گیرد و با موسیقی، غذاهای شگفت‌انگیز و اجراهایی از سراسر جهان، شهر را برکت می‌دهد. دانشجویان و ساکنان بین‌المللی خوش‌شانس هستند که در اینجا زندگی می‌کنند و شاهد حضور فرهنگ‌های مختلف هستند.

جشنواره‌ها در تمام طول سال برگزار می‌شوند و اگر قصد دارید در ونکوور تحصیل کنید، برای رویدادهایی مانند جشن نور، رژه بابا نوئل ، رژه شیخ وایساخ و بسیاری موارد دیگر آماده باشید.

8-    کار پاره‌وقت در حین تحصیل

دولت کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل خود به صورت پاره‌وقت کار کنند. دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در زمانی که کلاس‌هایشان ادامه دارد مشغول به کار باشند. در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی خود، دانشجویان می‌توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند. آنها  حتی می‌توانند در محوطه دانشگاه مانند کتابخانه‌ها یا با ادارات دانشگاه و یا خارج از دانشگاه در مترو، آزمایشگاه‌های کامپیوتر و غیره مشغول شوند.

9-    غذای عالی

یکی از مزایای داشتن جمعیت متنوع، غذاهایی است که همراه فرهنگ‌های مختلف می‌آید. به لطف محله‌های ملل، می‌توانید از غذاهای لذیذ آنها نیز لذت ببرید. ونکوور هر سال یک جشنواره بزرگ غذا برگزار می‌کند. این گواهی زنده بر غذاهای محلی عالی است که توسط مهاجران ارائه می‌شود در این این میان، غذاهای هندی، چینی، ایتالیایی، پرتغالی و غیره خودنمایی می‌کند.

10-                      مراقبت‌های بهداشتی و درمانی همگانی

یکی از دلایل اصلی تحصیل در ونکوور این است که همه دانشجویان بین‌المللی از خدمات درمانی رایگان برخوردار می‌شوند. یک دانشجوی بین‌المللی در استان بریتیش کلمبیا، MSP دریافت می‌کند. به زبان ساده، یک دانشجوی بین‌المللی با پرداخت حدوداً 75 دلار درماه از پوشش سلامت جهانی برخوردار می‌شود. این یک آرامش بزرگ برای همه دانشجویان بین‌المللی است چون آنها دیگر مجبور نیستند نگران پرداخت هزینه‌های پزشکی گران‌قیمت باشند. علاوه‌بر این، اگر دانشجویی آلرژی یا معلولیتی داشته باشد، هزینه‌های درمانی او پوشش داده می‌شود.

11-                      حمل و نقل عمومی رایگان

دانشجویان بین‌المللی از مزایای حمل و نقل عمومی رایگان برخوردار هستند. هزینه‌های حمل و نقل عمومی در شهریه آنها لحاظ می‌شود. دانشجویان فقط باید کارت شناسایی دانشگاه خود را دریافت کرده، در سیستم حمل و نقل ثبت‌نام کنند، بعد سوار اتوبوس شده و هر کجا که می‌خواهند به صورت رایگان بروند.

الزامات ویزای تحصیلی ونکوور

انتخاب برای تحصیل در کانادا یک تصمیم ارزشمند است که می‌تواند یک آموزش در سطح جهانی، یک تجربه یادگیری چند فرهنگی و شبکه‌ای از دوستان و تماس‌های حرفه‌ای را ارائه دهد که در طول زندگی برای شما مفید خواهد بود. برای بسیاری از مهاجران به کانادا، تحصیل در کانادا اولین قدم برای کانادایی شدن است. فارغ‌التحصیلان کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از دوره تحصیلی خود هستند. این بدان معناست که ممکن است بتوانید پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا بمانید و تجربه کاری کانادایی کسب کنید که ممکن است مبنای هر درخواست آینده برای اقامت دائم باشد.

 برای تحصیل در کانادا باید در یک موسسه آموزشی مشخص پذیرفته شوید و بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های خود در طول اقامت خود را داشته باشید. دانشجویان تمام وقت در برنامه‌های تاییدشده مجاز به انجام کار پاره وقت در طول سال تحصیلی و تمام‌وقت در ماه‌های تعطیل هستند.

 قوانین اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای تمام دانشگاه‌ها و استان‌های آن یکسان است. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل بیش از شش ماه در کانادا را دارند نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند. مجوزهای تحصیلی توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می‌شود و فرم‌های درخواست به صورت آنلاین یا کاغذی در دسترس هستند. دانشجویان مسئول دانستن و درک مقررات بین‌المللی مهاجرت دانشجویی هستند.

شماره موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) VCC O19279717512 است (نخستین کاراکتر، حرف O است). شماره DLI VCC روی همه نامه‌های صادر شده توسط VCC International Education وجود دارد. دانشجویانی که از یک مؤسسه آموزشی دیگر در کانادا به VCC منتقل می‌شوند باید هنگام تغییر مؤسسات در حساب MyCIC خود به IRCC اطلاع دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

برای درخواست مجوز تحصیل حداقل به این مدارک نیاز است:

  • پاسپورت معتبر (با حداقل 6 ماه مانده به انقضا)
  • نامه پذیرش از VCC با شماره DLI VCC: O19279717512 (اولین کاراکتر حرف “O” است)
  • مدرکی مبنی بر توانایی پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی برای دانشجو و اعضای خانواده که به کانادا می‌آیند
  • هزینه پردازش ویزا

تمدید ویزای تحصیلی

به دانشجویانی که درحال حاضر با مجوز تحصیل در کانادا دانشجو هستند توصیه می‌شود که روند تمدید مجوز تحصیلی خود را 3 ماه قبل از انقضای مجوز تحصیلی فعلی خود آغاز کنند. آنها می‌توانند یک نامه پشتیبانی تمدید مجوز مطالعه VCC به روز شده را که برای تمدید ویزا مورد نیاز است، درخواست کنند.

معاینات پزشکی

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند بیش از شش (6) ماه در کانادا تحصیل کنند و در مدت یک سال قبل از ورود خود به کانادا در کشورهای خاصی اقامت داشته‌اند، قبل از دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند.

پوشش سلامت استان

توجه داشته باشید که یک تبعه خارجی که دارای ویزای تحصیلی کانادا است، تحت پوشش برنامه‌های پوشش بهداشتی استانی قرار نمی‌گیرد. ما شدیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم که بیمه درمانی خصوصی در طول اقامت خود در کانادا دریافت کنید.

مجوز کار درحین تحصیل

دانشجویان خارجی که دارای مجوز تحصیلی معتبر کانادا هستند و در یک موسسه آموزشی کانادایی ثبت نام کرده‌اند، گزینه‌های مختلفی برای کار در کانادا دارند. همه مشاغل نیازی به ارائه مجوز کار از سوی دانشجویان ندارند. اکثر مشاغل خارج از دانشگاه به مجوز کار نیاز دارند، اگرچه برخی از آنها مشمول معافیت‌های مجوز کار/LMO هستند. در ادامه شرایط انواع مجوزهای کاری را که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در حین ادامه تحصیل و یا پس از اتمام تحصیلات خود دریافت کنند، به اختصار توضیح خواهیم داد.

1-    مجوز کار در دانشگاه

دانشجویان خارجی تمام‌وقت با مجوز تحصیلی معتبر کانادا که به‌دنبال کار در محوطه دانشگاه هستند نیازی به مجوز کار کانادایی ندارند.

2-    کار خارج از دانشگاه

دانشجویان بین‌المللی این فرصت را خواهند داشت که تجربه کاری ارزشمند کانادایی و مهارت‌های شغلی عملی را به دست آورند. دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط کار پاره‌وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته در طول تحصیل و تمام‌وقت در طول تعطیلات به شرط داشتن شرایط زیر هستند:

  • داشتن مجوز تحصیلی معتبر
  • در یک دوره تحصیلی تمام وقت در گواهی VCC، دیپلم یا برنامه مدرکی که حداقل شش ماه طول می کشد، ثبت نام کرده باشند (VCC مخفف عبارت Vancouver Community College  به معنای جمعیت دانشگاهی ونکوور است).
  • در برنامه تحصیلی خود جایگاه علمی رضایت‌بخشی را حفظ کنند.

نکته مهم: دانشجویان بین‌المللی در برنامه های ESL واجد شرایط نیستند.

3-    مجوز کار عملی / Co-Op

دانشجویان در برنامه‌ای که مستلزم تکمیل یک دوره عملی است، می‌بایست قبل از شروع کار، مجوز کار عملی داشته باشند. در این مورد،تمرین عملی یک جزء ضروری از برنامه است که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تجربه کاری در صنعت به دست آورند. اگر نامه‌های پذیرش VCC نشان می‌دهد که یک دوره عملی مورد نیاز است، دانشجویان باید همزمان با درخواست مجوز تحصیلی برای مجوز کار نیز درخواست دهند.

اگر دانشجویان در هنگام درخواست برای VCC از قبل مجوز تحصیل داشته باشند، باید از قبل از شروع کار باید برای مجوز کار اقدام کنند. برای درخواست مجوز کار عملی، دانشجویان باید نامه‌ای از VCC داشته باشند که محل کار را تأیید کند. این نامه در طول برنامه صادر خواهد شد. دانشجویان VCC می‌توانند در صورت وجود هرگونه سوال در مورد شرایط مجوز کار عملی، به ieservices@vcc.ca ایمیل بزنند.

4-     مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

دانشجویان بین‌المللی که از VCC فارغ التحصیل می‌شوند، واجد شرایط درخواست مجوزکار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) خواهند بود، مشروط بر اینکه:

  • تحصیلات تمام‌وقت را در یک برنامه 8 ماهه یا بیشتر تکمیل کرده باشند.
  • برنامه تحصیلی را تکمیل کرده و گذرانده باشند و گزارشی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه واجد شرایط دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه هستند.
  • حفظ وضعیت تمام‌وقت دانشجو بودن در کانادا، به استثنای استراحت‌های برنامه‌ریزی شده

نکات مهم

  • این مجوز کار یک بار برای کل عمر صادر می‌شود. دانشجویان خود باید در مورد زمان مناسب برای درخواست آن تصمیم بگیرند. دانشجویانی که گواهینامه یا دیپلم دوم را تکمیل می‌کنند یا دوره‌ تحصیلی دیگری را به اتمام می‌رسانند، ممکن است تصمیم بگیرند قبل از درخواست برای PGWP تا پایان دوره کامل تحصیل صبر کنند.
  • درخواست‌های PGWP تاییدیه شغلی را تضمین نمی‌کند زیرا تعیین صلاحیت متقاضیان به عهده افسر مهاجرت است.
  • اگر از VCC فارغ التحصیل می‌شوید و عضوی از یک گروه شغلی دانشجویی(a cohort program) هستید، پس از انجام ممیزی فارغ‌التحصیلی از سوی دفتر سوابق (برای بررسی تقریباً 4-6 هفته زمان نیاز است) یک نامه تکمیلی از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. نامه یکی از مدارک مورد نیاز برای درخواست PGWP است. اگر دانشجوی ورودی یا دانشجوی انتقالی هستید، باید درخواست فارغ‌التحصیلی ارسال کنید.

5-    اجازه کار برای همسر یک دانشجوی بین‌المللی

همسری که دانشجوی خارجی را با مجوز تحصیلی معتبر کانادا همراهی می‌کند، مانند همسر خود حق دریافت مجوز تحصیل در کانادا یا مجوز کار آزاد را دارد که نیازی به پیشنهاد شغلی (جاب آفر) یا تاییدیه بازار کار ندارد.

بهترین دانشگاه‌های ونکوور

در این بخش از مقاله با بهترین دانشگاه‌های ونکوور و ویژگی‌های آنها آشنا می‌شوید. همچنین در مورد اینکه چرا باید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید و چه چیزهایی می‌توانید از ونکوور انتظار داشته باشید بیشتر بحث خواهیم کرد. ونکوور با حضور تعداد زیادی از مهاجرانی که از سال‌های گذشته به این شهر زیبا آمده‌اند، محیطی برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید با فرهنگ‌ها و افراد مختلف با پیشینه‌های گوناگون آشنا شوید. موسسات آموزش عالی در ونکوور بر انتقال تجربیات عملی تمرکز می‌کنند و همچنین فرصت‌های تحقیقاتی عالی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. حال برای آنکه تصویر واضح‌تری به شما ارائه دهیم، لیستی از دانشگاه های برتر ونکوور را ارائه می‌دهیم:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
  • دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)
  • دانشگاه کانادا غرب (University Canada West)
  • دانشگاه جزیره ونکوور (Vancouver Island University)
  • دانشگاه کاپیلانو (Capilano University)
  • کالج کلمبیا (Columbia College)
  • کالج لانگارا (Langara College)
  • کالج اجتماعی ونکوور(Vancouver Community College)

پس از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، کانادا دارای بیشترین رتبه‌بندی در لیست دانشگاه‌های جهان است. در مقایسه با دانشگاه‌های ایالات متحده، کالج‌های کانادا با همان میزان آموزش کیفیت، دوره‌های آموزشی مختلف را با هزینه مناسب‌تر ارائه می‌دهند. در ادامه با این کالج ها و دانشگاه‌ها بیشتر آشنا شوید:

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که به طور مداوم در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات در این کشور است. به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بزرگ، دانشجویان می‌توانند از دسترسی به مدارک، دوره‌ها و برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف لذت ببرند. این دانشگاه دارای دو پردیس در استان است، یکی در ونکوور و دیگری در دره اوکاناگان. در سراسر این پردیس‌ها، تقریباً 60000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند که بیش از 11000 نفر از این دانشجویان از 139 کشور مختلف از سراسر جهان هستند.

پردیس ونکوور در فاصله 30 دقیقه‌ای از قلب شهر قرار دارد که از یک طرف توسط جنگل‌های سرسبز و از طرف دیگر خط ساحلی احاطه شده است. در دانشگاه، شما می‌توانید به امکانات برتر از جمله یکی از آزمایشگاه‌های پیشرو در جهان برای فیزیک اتمی، مرکز هنرهای نمایشی چان – یکی از سالن‌‌کنسرت‌های بزرگ جهان  دسترسی داشته باشید. همچنین مرکز تحقیقات تعاملی در پایداری (CIRS) در این دانشگاه واقع شده است.

برخی از برنامه های ارائه شده شامل دندانپزشکی، آموزش، معماری و علوم بازرگانی و صدها دوره دیگر است. زندگی دانشجویی بخش بزرگی از تجربه دانشگاهی است. مهمانی‌ها و رویدادهای سازماندهی شده به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اما بازی‌های ورزشی از بزرگترین جشن‌ها هستند. هر هفته، UBC Thunderbirds با هزاران دانشجوی تشویق‌کننده وارد میدان می‌شود.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر که در سال 1965 تأسیس شد، در زمره برترین دانشگاه‌های ونکوور قرار دارد. این دانشگاه با موسسات آموزشی بین‌المللی مختلفی ارتباط برقرار کرده است و برنامه‌های تبادل دانشجو را با دانشگاه‌های ژاپن، مالزی، هنگ کنگ، چین، ایالات متحده، استرالیا و اروپا ارائه می‌دهد.

نکات برجسته دانشگاه سایمون فریزر:

  • رتبه‌بندی دانشگاه Maclean’s Magazine در سال 2017 رتبه برتر را دریافت کرد
  • به طور مداوم در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال تایمز برتر

دانشگاه کانادا غرب

دانشگاه کانادا غرب (UCW) که در سال 2004 تأسیس شد، به دلیل ارائه محیط آموزشی عالی به دانشجویان با نرخ های مقرون به صرفه شناخته شده است. این دانشگاه، یکی از اعضای معتبر Global University Systemsاست، که یک گروه آموزشی بین المللی شامل برخی از بهترین موسسات جهان می‌باشد. علاوه بر این، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که اعتبار علمی را از سایر موسسات آموزشی معتبر برای دنبال کردن دوره‌ها و برنامه‌ها به دانشگاه غرب کانادا منتقل کنند. این یک دانشگاه در حوزه کسب‌وکار است که با ارائه مهارت‌های عملی، تجربه‌ی حیاتی کار در صنعت را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه جزیره ونکوور

دانشگاه جزیره ونکوور (VIU) که ​​در سال 1936 تأسیس شد، به دلیل رویکرد پژوهش‌محور خود به طور گسترده‌ای شناخته شده است. این دانشگاه برنامه‌های آموزشی باکیفیت را با هزینه مناسب ارائه می‌دهد. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های مختلف مانند هنر، علوم، طراحی داخلی، گرافیک و تجارت ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ونکوور به حساب می‌آید.

دانشگاه کاپیلانو

دانشگاه کاپیلانو که در سال 1968 تأسیس شد، بیش از 100 برنامه در زمینه‌های مختلف از آموزش در دوران کودکی تا مدیریت انیمیشن و گردشگری ارائه می‌دهد. تقریباً 96 درصد از فارغ‌التحصیلان در این صنعت مشغول به کار شدند. همچنین، با دانشجویانی از بیش از 57 کشور، فرهنگ متنوعی را برای زندگی دانشجویی ارائه می‌دهد که این مسأله به رشد کلی دانشجویان کمک زیادی می‌کند.

برخی از رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه کاپیلانو به این قرار هستند:

  • تحصیل کودکان
  • هنرهای نمایشی
  • مدیریت کسب و کار،
  • ارتباط دیداری
  • مطالعات آزاد
  • موزیک درمانی
  • گردشگری

کالج کلمبیا

این کالج، قدیمی‌ترین کالج بین‌المللی مستقل دو ساله کانادا است که بخشی از برنامه همکاران دانشجویی (SPP) در هند و چین است. در بین دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی دارد. باتوجه به نیاز دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه شروع به ارائه برنامه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم کرد. در واقع یکی از بهترین کالج‌های ونکوور، کالج کلمبیا، با هدف آماده کردن دانشجویان به نحو احسنت برای ورود به دانشگاه است.

سؤالات متداول

  1. شرایط تحصیل در مدارس ونکوور چگونه است؟
  2. متقاضیان 7 الی 18 ساله می‌توانند برای تحصیل در مدارس روزانه و مدارس شبانه‌روزی اقدام کنند.
  3. برترین دانشگاه ونکوور کدام است؟ و آیا این دانشگاه دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد؟
  4. دانشگاه بریتیش کلمبیا. پاسخ به سؤال دوم مثبت است.
  5. شرایط تحصیل دکترا در ونکوور به چه صورت است؟
  6. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی در مقطع دکترا در دانشگاه‌های ونکوور وجود دارد اما لازمه آن داشتن نمره آیلتس معادل حداقل 6 و نیز در دست داشتن مدرک فوق‌لیسانس است.
  7. آیا پس از اتمام تحصیلات می‌توان برای کار اقدام کرد؟
  8. بله. سیستم تحصیلاتی منحصربفرد کانادا این امکان را را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم آورده که بتواننددر حین تحصیل مطابق ساعات مجاز و نیز پس از اتمام تحصیلات به صورت تمام وقت در خاک کانادا به کار مشغول شوند. لازم به ذکر است که برای دستیابی به فرصت کار کردن لازم است از قبل برای مجوز کار اقدام کرده باشید. جزییات مجوز کار  به‌طور مفصل در مقاله موجود بررسی شده است.

سخن پایانی

زندگی و تحصیل در ونکوور یک تجربه منحصربه‌فرد است و برای همه، صرف‌نظر از اینکه علاقه‌مند به تحصیل‌ و یا حوزه‌ای غیر از تحصیلاتند، چیزی برای ارائه دارد. یک سوال بسیار ساده برای کسانی که دوست دارند در ونکوور تحصیل کنند وجود دارد! آیا ونکوور برای دانشجویان بین‌المللی خوب است؟ باید گفت که ونکوور قطعاً یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا برای دانشجویان است! اما این فرصت استثنایی برای همگان دست نمی‌دهد زیرا مهاجرت تحصیلی مانند هرکار دیگری الزامات و شرایط خاص خود را دارد.

ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی با مجموعه مهاجرتی همیار کانادا در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد