اخذ اقامت از طریق ثبت‌ شرکت در کانادا

کانادا با شرایط منعطف برای ثبت شرکت‌ها و عدم محدودیت در همکاری با نمایندگان سایر حوزه‌های قضایی، کارآفرینان را جذب می‌کند. شما چه مالک یک کسب و کار کوچک خارجی یا صاحب یک شرکت تجاری بزرگ باشید، امکانات زیادی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا خواهید داشت. راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌تواند یک انتخاب شغلی هیجان‌انگیز و باارزش باشد. این به شما این فرصت را می‌دهد که رئیس خود باشید و درعین حال چیزی باارزش ماندگار برای خود، خانواده و جامعه خود بسازید. یکی از مزایای بسیار مهم ثبت‌ شرکت در کانادا برای افراد خارجی، اخذ اقامت دائم از این طریق است.

با وجود منافع و مزایای بسیار زیادی که دارد اما باید به یاد داشته باشید که راه‌اندازی یک کسب‌وکار آسان نیست. نزدیک به 40 درصد از کسب‌وکارهای جدید با یک تا چهار کارمند به پنج سالگی خود نمی‌رسند. روبرویی با این چالش‌ها از شما سخت‌کوشی، آمادگی و خلاقیت دائم می‌طلبد. ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت از طریق ثبت‌شرکت در کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با مجموعه مهاجرتی همیار کانادا در ارتباط باشید.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا

یافتن ثبات و داشتن منبع درآمد اهدافی است که اکثر تازه‌واردان هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت خود به کانادا در ذهن دارند. درحالی که اکثر این مهاجران برای گذران زندگی خود دنبال فرصت‌های معمولی مثل کارمندی هستند، برخی دیگر آرزو دارند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و کارفرما شوند. مسؤلیت هدایت و رهبری در فرآیند راه‌اندازی یک شرکت یا تجارت در یک سرزمین خارجی ممکن است برای بسیاری دلهره‌آور یا گیج‌کننده به‌نظر برسد.

از طریق این مقاله، ما امیدواریم که برخی از اصولی را که باید هنگام برنامه ریزی برای شروع کسب و کار خود در کانادا از آنها آگاه باشید، توضیح داده و ساده کنیم. برای فهم بهتر، ما برخی از موارد ضروری را به سه مرحله تقسیم کرده‌ایم: 1. برنامه‌ریزی 2. راه‌اندازی کسب‌وکار 3. مدیریت امور مالی.

1-    برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار خود

توسعه یک ایده تجاری

یکی از اقدامات اولیه این است که ایده کسب‌وکار خود را به‌طور کامل توسعه دهید. به‌جزئیات فکر کنید و تمام شکاف‌ها را پر کنید. ممکن است بخواهید با این موارد شروع کنید:

  • ترسیم اهداف کسب‌و‌کار خود،
  • بررسی روندهای بازار و رقبا،
  • درک نیازهای مشتریان بالقوه،
  • پی بردن به مسائل اصلی که محصول یا خدمات شما حل می‌کند،
  • تعیین جایگاه بازار خود، و
  • گرفتن مشاوره از یک مربی. یک مربی می‌تواند بر اساس تجربیات شخصی توصیه‌های ارزشمندی ارائه دهد و به شما کمک کند تا فرآیند راه‌اندازی سرمایه‌گذاری خود را با موفقیت طی کنید.

انتخاب مکان و اجاره فضای اداری

بسیاری از کارآفرینان از خانه شروع به کار می‌کنند و با توسعه فعالیت‌های خود به دنبال فضای اداری می‌گردند. بنابراین از همان ابتدا مجبور نیستید یک فضای اداری پیدا کنید. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که نهایی کردن محل کار برای کارهایی مانند ثبت کسب‌وکار و دریافت مجوزها ضروری است.

چند فاکتور که باید هنگام انتخاب محل کسب‌وکار در نظر بگیرید عبارتند از:

  • نیازهای کسب‌وکار،
  • اندازه و چیدمان فضا،
  • محدودیت‌های منطقه‌بندی و مسائل زیست محیطی،
  • بازار هدف،
  • رقابت،
  • مالیات‌های قابل اعمال،
  • سطوح نویز، و
  • محیط کسب‌وکار محلی

نکته: برای کسانی که درنظر دارند کسب‌وکار خود را در خانه راه‌اندازی کنند، حتماً قوانین و محدودیت‌هایی را که برای مشاغل خانگی اعمال می‌شود، بررسی کنند.

نوشتن طرح کسب‌وکار

طرح کسب‌وکار یک سند مکتوب است که به‌عنوان راهنمای کسب‌وکار شما عمل می‌کند و نقشه راه، اهداف، نقاط عطف، اقدامات موفقیت‌آمیز و سایر اطلاعات مفید را مشخص می‌کند. برخی از عناصر کلیدی که یک طرح کسب‌وکار قوی و سنجیده را تعریف می‌کنند عبارتند از: هدف و فرصت کسب‌وکار، موقعیت و تحلیل بازار، چشم‌انداز رقیب، امور مالی و اطلاعات بازار هدف.

ایجاد یک طرح تجاری به شما کمک می‌کند:

  • ایده خود را به سرمایه‌گذاران و سهامداران بالقوه بفروشید،
  • موفقیت خود را بسنجید،
  • برای الزامات عملیاتی برنامه‌ریزی کنید، و
  • پیش‌بینی‌های مالی معقولی تنظیم کنید

2-    نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

نام‌گذاری کسب‌وکار

برخی از مواردی که در انتخاب نام تجاری باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • اطمینان از اینکه نام انتخاب‌شده منعکس‌کننده محصول یا خدماتی است که ارائه می‌کنید،
  • چگونه می‌خواهید کسب‌وکار شما از دید مشتری مخاطب درک شود،
  • نامی باید انتخاب شود که به‌خاطر سپردن و تلفظ آن آسان باشد
  • نام باید منحصربه‌فرد و متمایز  باشد تا از سردرگمی و بروز مسائل حقوقی جلوگیری شود (کپی‌برداری نباشد)

به‌عنوان گام بعدی، باید دریابید که نامی که شما برای شرکت و کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اید قبلاً توسط شرکت دیگری انتخاب نشده باشد. دولت کانادا بیان می‌کند که در بیشتر موارد، اگر قبلاً از نامی استفاده شده باشد، شما نمی‌توانید از نظر قانونی از آن  مجدداً استفاده کنید و طبق قانون، نام کسب‌وکار شما نمی‌تواند مشابه یا بسیار شبیه به نام یک شرکت یا علامت تجاری دیگر که در حال حاضر موجود است باشد.

ثبت نام تجاری

اکثر کسب‌وکارها باید نام کسب‌وکار خود را در دولت ثبت کنند، مگر اینکه شما یک مالک انحصاری باشید که یک کسب‌وکار را تحت نام قانونی خود (به عنوان مثال، فرهاد امیری) اداره می‌کنید. فرآیند ثبت‌نام کسب‌وکار شما به این بستگی دارد که آیا نام کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک مالک انحصاری یا شرکت سهامی خاص ثبت می‌کنید و اینکه در کدام استان هستید. به‌عنوان مثال، می‌توانید نام قانونی خود را به‌عنوان نام تجاری در انتاریو وارد کنید. هر استانی این اجازه را نمی‌دهد، به‌عنوان مثال در استان آلبرتا، باید فعالیت تجاری خود را اضافه کنید تا نام قانونی خود را برای نام کسب‌وکار خود درج کنید.

3-    نحوه مدیریت امور مالی کسب‌وکار

آشنایی با مالیات بر فروش کانادا

یکی از جنبه‌های مهم اداره کسب‌وکار خود اطمینان از این است که مالیات فروش صحیحی را برای کالاها و خدمات خود دریافت می‌کنید یا خیر. مالیات بر فروش در کانادا  دارای دو لایه است: فدرال و استانی.

مالیات بر فروش فدرال: مالیات بر کالا و فروش (GST)

این یک مالیات فدرال است که برای عرضه اکثر کالاها، سایر اموال و خدمات در کانادا دریافت می‌شود. کسب‌وکارها باید GST یا مالیات فروش هماهنگ (HST) را ثبت کنند و روی همه کالاهای مشمول مالیات، سایر دارایی‌ها و خدمات دریافت کنند، مگر اینکه به عنوان یک تامین‌کننده کوچک واجد شرایط باشید. یک تامین کننده کوچک به‌عنوان شخصی تعریف می‌شود که کل درآمد مشمول مالیات او 30000 دلار کانادا یا کمتر در چهار فصل گذشته متوالی تقویم باشد. یک تامین‌کننده کوچک می‌تواند ثبت نام را انتخاب کند، در این صورت باید اطلاعات مربوط به GST را جمع‌آوری کند.

مالیات فروش استانی

مالیات بر فروش استانی (PST): این مالیات بر فروش کالاها و خدمات مشمول مالیات استان‌هایی است که PST خود را با GST فدرال هماهنگ نکرده‌اند. نرخ ها توسط هر استان تعیین می‌شود و متفاوت است، زیرا همه استان‌ها PST دریافت نمی‌کنند.

مالیات بر فروش خرده‌فروشی (RST): مالیات فروش استانی در مانیتوبا RST نامیده می‌شود.

مالیات بر فروش کبک (QST): مشاغل ثبت شده در کبک موظفند به جای PST از مشتریان QST دریافت کنند. QST در عرضه اکثر کالاها، سایر اموال و خدمات جمع‌آوری می‌شود.

مالیات بر فروش هماهنگ (HST): برخی از استان‌ها مالیات فروش استانی خود را با GST ادغام کرده‌اند. به‌زبان ساده، HST ترکیبی از GST و PST است.

انتخاب یک ساختار تجاری

یکی از مراحل اصلی انتخاب ساختاری برای شرکت جدیدتان است. در کانادا، پنج نوع متداول ساختار تجاری وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مالکیت انحصاری – مالکیت انفرادی کاملا غیر‌رسمی است و به‌راحتی انجام می‌پذیرد، به‌همین دلیل رایج‌ترین ساختاری است که توسط کارآفرینان جدید انتخاب می‌شود. در این ساختار، کسب‌وکار و اپراتور از نظر قانون و مقامات مالیاتی یکسان هستند. نکته منفی این است که مالک شخصاً مسئول تمام وظایف و بدهی‌های کسب‌وکار است.

شراکت – شراکت شبیه به یک مالک انفرادی است، اما به جای یک مالک دو یا چند نفر درگیر هستند. همانند یک شرکت انفرادی، هیچ ساختار قانونی برای مشارکت وجود ندارد. با این حال، شرکا معمولاً نوعی قرارداد بین خود دارند که بر تقسیم درآمدها، هزینه‌ها و وظایف حاکم است.

راه‌اندازی شرکت – هنگامی که یک کسب‌وکار را ثبت می‌کنید، سهام مالکیت ایجاد می‌کنید که باعث ایجاد فاصله مالیاتی و قانونی بین شرکت و سهامداران آن می‌شود. این کار مزایای مالیاتی برای مالکان داشته، تا حدودی از مسؤلیت در برابر بدهی‌های شرکت محافظت کرده و نیز تا حدودی از نام شرکت حفاظت می‌کند. نکته منفی این است که راه اندازی یک شرکت مستلزم هزینه‌های اولیه و مستمر برای هزینه‌های حقوقی و حسابداری است.

تعاونی- تعاونی یک تجارت ترکیبی است که به طور دموکراتیک توسط افرادی با نیازهای مشترک کنترل می‌شود. انواع مختلفی از تعاونی‌ها در کانادا وجود دارد که شامل مصرف‌کننده، تولیدکننده، کارگر و چند سهامدار می باشد.

غیرانتفاعی- ایجاد یک کسب‌وکار غیرانتفاعی در کانادا فرآیندی مشابه  فرآیند راه‌اندازی هر کسب‌وکار دیگری دارد. سازمان‌های غیرانتفاعی محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند که به نفع جامعه آنها طراحی شده است. نمونه‌هایی از نهادهای غیرانتفاعی شامل یک سازمان اجتماعی، باشگاه اجتماعی یا ورزشی یا خیریه است.

شرایط و مراحل ثبت شرکت

برای ثبت یک شرکت در کانادا نیاز به گذراندن این مراحل است:

  • شناسایی اهداف تجاری که قرار است از طریق شرکت خود در کانادا محقق کنید.
  • انتخاب و تأیید نام تجاری برای شرکت جدید.
  • جمع‌آوری داده‌ها در مورد بنیانگذاران، صاحبان ذینفع و مدیران آینده یک شرکت.
  • تنظیم آدرس ثبت شده برای شرکت جدید.
  • تهیه و تنظیم اسناد قانونی برای این نهاد شرکتی.
  • تشکیل و تسلیم مجموعه مدارک ثبتی به اداره ثبت.
  • تنظیم مهر شرکت، دفتر صورتجلسه و سایر سوابق.
  • ثبت نام برای امور مالیاتی و تامین اجتماعی.
  • افتتاح حساب بانکی.
  • اخذ گواهی‌ها و مجوزهای خاص (الزامی برای انواع خاصی از فعالیت‌های تنظیم شده).

ثبت‌شرکت و چارچوب قانونی و نظارتی کانادا

تمام استان‌های کانادا به‌جز استان کبک (که نظام حقوقی آن بر اساس قانون مدنی فرانسه است) یک سیستم حقوقی مبتنی بر حقوق عمومی انگلیسی دارند. این کشور شرایط مناسبی را برای انجام تجارت ایجاد کرده است. روند تأسیس و فعالیت آن سریع و ساده و بدون تشریفات اداری سنگین است. برای افراد غیرمقیم، که شرکتی را ثبت می‌کنند و در داخل ایالت تجارت نمی‌کنند، منطقه تجاری کانادا یک رژیم مالیاتی ترجیحی ایجاد می‌کند.

قانون اصلی حقوقی در حوزه تجارت، قانون شرکت‌های تجاری کانادا است. هر استان قوانین حقوقی مربوط به تجارت خود را دارد. مقامات نظارتی اصلی از نظر انجام تجارت در سطح فدرال، آژانس درآمد کانادا و بانک کانادا هستند و مقامات تنظیم‌کننده فعالیت‌های مالی در هر استان به صورت جداگانه تعیین می‌شوند.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا مزایایی استثنایی به‌دنبال دارد. در ادامه چندین مزیت برتر راه‌اندازی شرکت در کانادا را به اتفاق بررسی خواهیم کرد:

  1. مالیات پایین شرکت‌ها

یکی از دلایل اصلی که صاحبان مشاغل و کارآفرینان خارجی مایل به ورود به بازار کانادا هستند، به دلیل نرخ بالای مالیات شرکتی در کشورهای بومی خود است. این شرکت‌های خارجی احساس می‌کنند که نرخ‌های بالای مالیات شرکت‌ها برای سود و موفقیت کسب‌وکارشان مضر است. این به ویژه در اقتصادی مانند ایالات متحده که نرخ مالیات شرکت ملی در سال 2019 21 درصد است صادق است. برعکس، کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ های مالیاتی را دارد. به همین دلیل است که کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی و صاحبان مشاغل  مقصدی بسیار جذاب است.

  • اقتصاد باثبات

کانادا مقام اول را در فهرست بهترین کشورها برای تجارت در Forbes دارد. در مقایسه با کشوری مانند ایالات متحده، کانادا دارای یک اقتصاد با ثبات معقول است که شما را از خطرات تعطیلی مشاغل رها می‌کند. برخی از دلایل این ثبات اقتصادی نرخ پایین مالیات، آزادی تجارت و بوروکراسی خوب مدیریت شده است. کانادا به دلیل مداخلات سریع بانک کانادا و شیوه‌های آسان وام‌دهی، قادر است به‌سرعت از هر بحران اقتصادی بهبود یابد.

  • ارتباط اجتماعی با ایالات متحده

اگر تصمیم گرفته‌اید که کسب و کار خود را به کشور دیگری انتقال دهید، مهم است که آداب و رسوم اجتماعی را به رسمیت بشناسید تا به خوبی کار خود را انجام دهید. بدون  گرفتن راهنمایی صحیح از یک متخصص، این موضوع می‌تواند مانند مانعی در کشورهایی با شیوه‌های فرهنگی متفاوت سر راه شما قرار گیرد. خوشبختانه، کانادا مانند ایالات متحده است! کانادا از نظر هنجارهای اجتماعی به ایالات متحده بسیار نزدیک است. برخی استثناها را می‌توان در کبک مشاهده کرد که در آن زبان فرانسوی بسیار رایج است.

  • اتصال کانادا به دنیا

کانادا که توسط سه اقیانوس محدود شده است، دومین کشور بزرگ روی زمین است.

550 بندر در کانادا: بنادر حلقه‌های حیاتی در زنجیره تامین و دروازه‌هایی هستند که کالاها را به سمت بازار حمل می‌کنند و آنها را به بخشی حیاتی از سیستم مالی کانادا تبدیل می‌کند. خوب است صاحبان مشاغل بدانند که کانادا دارای بیش از 550 بندر است.

18 فرودگاه در کانادا: فرودگاه‌ها جزء ضروری برای افرادی هستند که در کانادا تجارت می‌کنند.  18 فرودگاه مهم در کانادا وجود دارد و تورنتو یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کانادا است.

برای گسترش فوق‌العاده تجارت آزاد بین کانادا و ایالات متحده، دو کشور برنامه‌های اقدام متقابلی را برای سرعت بخشیدن به حرکت تجارت ایجاد کرده‌اند.

  • مکانی عالی برای زندگی

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. محیطی تمیز، شهرهای مدرن، زیبایی و کیفیت زندگی مطلوب را ارائه می‌دهد. کانادا سرزمینی است که افراد می‌توانند در آن موفق شوند، خانواده‌ها می‌توانند از استاندارد زندگی عالی بهره‌مند شوند و صنایع از رشد و شکوفایی برخوردار هستند. مردم در انتخاب شغل موردنظر خود آزادی دارند. بسیاری از کانادایی‌ها خوداشتغال، فریلنسر، موسیقی‌دان و هنرمند هستند. آزادی همیشه در همه جای کانادا اولویت اول است. استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و سایر استان‎ها مکان‌های خوبی برای زندگی مسالمت‌آمیز و شروع کار خوداشتغالی یا راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک‌اند.

  • نرخ بالای سلامتی و آزادی کانادا

کانادایی‌ها سالم، سخت‌کوش و جاه‌طلب هستند که به کشور زیبای آرام خود افتخار می‌کنند. کانادایی‌ها دوست دارند زندگی بهتری برای خود و نسل‌های بعدی رقم بزنند. آنها به صبر، صداقت و کمک به افراد کم‌توان اعتقاد دارند.

  • وجود برابری و چندفرهنگی

کانادا از نظر وسعت و قدرت کشوری بزرگ است. این کشور در میان کشورهای گروه هفت (G7) در تضمین چشم‌انداز برابر برای افراد، چه بومی و چه مهاجر، در صدر قرار دارد.

کانادا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت مهاجرت خود را روز به روز گسترش می‌بخشد. برنامه‌های کارگران ماهر به مهاجران ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا زندگی و کار کنند و ویزای تجاری به مهاجران اجازه می‌دهد تا به کانادا بیایند و یک تجارت کوچک برای خود راه‌اندازی کنند. کانادا تقریباً نماینده همه اقوام جهان است. بنابراین، کانادا با بیش از 200 زبان، یکی از متنوع‌ترین و چندزبانه‌ترین جوامع جهان است.

  • دسترسی به آمریکای لاتین

توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) به شما امکان دسترسی عالی به ایالات متحده و آمریکای لاتین را می‌دهد. این توافق‌نامه کانادا را به عنوان بزرگترین منطقه آزاد تجاری جهان معرفی می‌کند. این قرارداد، کسب و کار شما را از مزایای بزرگی از جمله مدیریت و استخدام کارمندان از ایالات متحده و آمریکای لاتین برخوردار خواهد کرد.

  • همجواری با ایالات متحده

بسیاری از صنایع تولیدی کانادا به ایالات متحده نزدیکتر هستند. ونکوور، مونترال و ویندزور تنها چند دقیقه با آمریکا فاصله دارند. مرکز صنعتی جنوب غربی انتاریو و کبک اغلب به بوستون، نیویورک و شیکاگو نزدیکتر از مراکز تولید مدرن آمریکایی مانند آتلانتا، رالی و GA است.

  1.  نیروی کار بسیار ماهر کانادا

اگر قصد استخدام کارمندان در داخل کشور را دارید، کانادا دارای تعداد زیادی از افراد متخصص است. در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، کانادا از نظر بالاترین سهم افراد 25 تا 34 ساله (61 درصد) دارای تحصیلات عالی رتبه دوم و از نظر بزرگسالان خارجی متولد شده با تحصیلات عالی رتبه اول را دارد.  طبق گزارش شورای توسعه اجتماعی کانادا، نزدیک به 45 درصد از مردم این کشور بین 25 تا 54 سال سن دارند.

  1. آشنایی با مناسک رایج کسب‌وکار کانادا

کانادا سنت‌های مشترک زیادی با ایالات متحده دارد که شروع فعالیت در شمال آن را برای صاحبان مشاغل محلی آسان‌تر می‌کند. برای مثال، درست مانند ایالات متحده، رایج‌ترین احوالپرسی کانادایی، دست دادن محکم است، بر خلاف کشور‌های شرقی مانند ژاپن که در آن مرسوم است که هنگام احوالپرسی به مهمانی دیگر تعظیم کنید. دانستن این موضوع برای مردم سراسر دنیا که با فرهنگ آمریکایی آشنایی نسبی دارند خوشایند است.

جمعیت کانادایی مشابه ایالات متحده است. آنها از نظر مذاهب و قومیت‌ها آمار بسیار نزدیکی به آمریکا دارند. انگلیسی نیز به همراه فرانسوی یکی از زبان‌های رسمی این کشور است. در مورد زبان، مردم کبک، که دومین استان پرجمعیت در کانادا است، عمدتاً فرانسوی صحبت می‌کنند. ما به کارمندان توصیه می‌کنیم که یک طرف کارت ویزیت خود را به فرانسوی و یک طرف آن به انگلیسی درج کنند. هنگام دادن کارت ویزیت به یک مخاطب جدید در کبک، کارمند باید آن را درحالی که سمت فرانسوی کارت رو به بالا باشد به آنها بدهد.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه های ثبت نام در سراسر کانادا متفاوت است

هزینه ثبت شرکت در کانادا به این بستگی دارد که چه نوع شرکت تجاری را انتخاب می‌کنید و در کجا شرکت را راه‌اندازی می‌کنید. بسته به اینکه قصد دارید در سراسر کشور فعالیت کنید یا خیر، می‌توانید انتخاب کنید که کسب‌وکار خود را در سطح فدرال یا در یک استان یا منطقه خاص راه‌اندازی کنید.

شرکت فدرال

هزینه ثبت شرکت به صورت فدرال، از سال 2019، درصورتی که به‌صورت آنلاین از طریق مرکز بایگانی آنلاین شرکت‌های کانادا ثبت شود200 دلار و اگر از راه‌های دیگر ثبت شود250 دلار است. به‌عنوان بخشی از فرآیند ادغام، شما همچنین به حداقل یک گزارش جستجوی نام NUANS نیاز دارید که تأیید کند نام شرکت انتخابی شما قابل قبول و منحصر به فرد است. هزینه جستجوی فدرال از سال 2019، 13.80 دلار بوده است.

شرکت استانی

برای ثبت استانی، هزینه ادغام از استانی به استان دیگر متفاوت است. در برخی از استان‌ها، خدمات ثبت شرکت‌ها توسط شرکت‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود که توسط دولت استانی به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات مجاز تعیین شده‌اند، در این صورت هزینه‌ها ممکن است متفاوت باشد. چندین سرویس ثبت آنلاین وجود دارد که بسته‌های کاملی را ارائه می‌دهد که شامل هزینه‌های ثبت‌نام، تشکیل پرونده و جستجوی نام می‌شود. بسته‌های گران‌تر ممکن است شامل مهر و موم شرکت، دفترچه یادداشت، گواهی سهام و غیره باشد.

برای اطلاع از هزینه‌های ادغام در استان‌ها یا مناطق، بهتر است به دپارتمان‌های ثبت کسب‌وکار یا خدمات شرکت در استان‌ها یا مناطقی که می‌خواهید در آن ثبت‌نام کنید، مراجعه کنید.

هزینه ثبت‌ شرکت در استان‌های مختلف کانادا

انتاریو: هزینه ثبت شرکت در انتاریو اگر حضوری یا از طریق پست ثبت نام کنید 360 دلار است. همچنین می‌توانید از طریق یک ارائه‌دهنده خدمات به‌صورت آنلاین تحت قراردادی با وزارت دولت و خدمات مصرف‌کننده انتاریو، ثبت شرکت خود را انجام دهید. این وزارتخانه 300 دلار برای ثبت اسناد شرکت به‌صورت الکترونیکی دریافت می‌کند و شما همچنین باید هزینه‌ای را که ارائه‌دهنده خدمات برای خدمات آنلاین خود می‌پردازد، بپردازید.

آلبرتا: می‌توانید از طریق یکی از ارائه‌دهندگان خدمات مجاز کسب‌وکار را در آلبرتا ثبت کنید. هزینه اولیه ثبت نام توسط دولت استانی 450 دلار است. هزینه‌های ارائه‌دهنده خدمات اصلی معمولاً کمتر از 100 دلار است. خدمات اختیاری، مانند بایگانی سریع یا هزینه آدرس دفتر ثبت شده سالانه می‌تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بریتیش کلمبیا: اگر می‌خواهید در بریتیش کلمبیا ثبت شرکت انجام دهید، هزینه اصلی 350 دلار است. اساسنامه شما باید با تایید نام به روز همراه باشد که برای آن 30 دلار هزینه قرار داده شده است. B.C. سایت خدمات رجیستری این فرآیند را انجام می‌دهد.

کبک: در کبک، هزینه ثبت نام 326 دلار برای اعلام ثبت نام است و هزینه رزرو نام نیز 22 دلار اضافی است. سایت ثبت کسب‌وکار کبک این فرآیند را انجام می‌دهد.

نوا اسکوشیا: در نوا اسکوشیا، ثبت یک شرکت 336.40 دلار به اضافه 118.35 دلار هزینه ثبت‌نام هزینه دارد.

هزینه‌های اضافی ثبت‌ شرکت

هزینه‌های انجام فرآیند ادغام برای اولین بار تنها هزینه‌هایی نیست که کسب‌وکارها باید در نظر بگیرند. در برخی استان‌ها، ثبت شرکت باید هر سال تمدید شود. به‌عنوان مثال، در نوا اسکوشیا، گواهی ثبت منقضی نمی‌شود، اما برای گواهی ثبت نیاز به تمدید سالانه است. هزینه این کار از سال 2019 108.62 دلار است به‌عنوان یک شرکت ثبت‌شده، هزینه‌های مربوطه، مانند هزینه‌های ثبت گزارش سالانه، ثبت نام خارج از استان، هزینه مهر شرکت، یا تهیه و تشکیل مالیات شرکت‌ها را نیز متحمل خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا

مدارک زیر برای ثبت شرکت در کانادا مورد نیاز است:

  • گواهی ثبت؛
  • اساسنامه شرکت؛
  • اساسنامه یک شرکت فدرال یا یک منطقه استانی در کانادا؛
  • دفتر ثبت تجارت و اطلاعات در اولین هیئت مدیره تعیین شده؛
  • گزارش جستجوی نام – این گزارش برای نشان دادن اختیارات انجام شده توسط شرکت در رابطه با جستجوی نام و رزرو نام ارائه می‌شود.
  • شماره تجاری فدرال و شماره مالیات بر درآمد برای انجام معاملات شرکتی از مرجع درآمد مربوطه کانادا؛
  • درصورتی که سهامداران خارجی باشند، باید مدرک آدرس در کانادا ارائه شود.
  • کپی پاسپورت (ویزا)؛
  • اطلاعات مربوط به سرمایه پرداخت شده موردنیاز برای تشکیل شرکت؛
  • هزینه ثبت درخواست

برای شرکت‌های تعاونی این مدارک مورد نیاز است:

  • نامه‌ای از طرف متقاضی که تمام اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل پرونده را بیان می‌کند
  • ارائه گواهی‌ای حاوی اطلاعاتی که آیا تعاونی که در کانادا راه‌اندازی شده برای سودآوری است یا خیر
  • نسخه کامل امضا شده و PDF اساسنامه شرکت تعاونی
  • دفتر ثبت تجارت و اطلاعات در اولین دوره هیئت مدیره
  • گزارش جستجوی نام
  • تأییدیه نام شرکت توسط شرکت‌های کانادا، و ارائه ضمیمه‌نامه تایید
  • هزینه تشکیل پرونده

اقدام برای اقامت دائم کانادا

پس از ورود به کانادا به‌عنوان یک کارگر خارجی، قبل از اقدام برای اقامت دائم، باید کسب و کار خود را برای یک دوره مشخص اداره کنید. طول مدت فعالیت به نوع کسب و کار شما و نوع مجوز کار شما بستگی دارد. به‌طورکلی، قبل از اینکه بتوانید برای اقامت دائم درخواست دهید، کسب‌وکار شما باید “فعال” باشد، به این معنی که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • به طور فعال کالا یا خدمات را به مشتریان واقعی و فعلی می‌فروشد.
  • دارای کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت در کانادا باشد؛
  • موقعیت فیزیکی آن در داخل کانادا باشد
  • حداقل یک کارمند کانادایی به‌غیر از شما داشته باشد که با شما پیوندی ندارد

هنگامی که کسب‌وکار کانادایی شما فعال شد، می‌توانید به عنوان مدیر کسب‌وکار خود برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. گفتنی است، شما باید معیارهای خاصی را داشته باشید که شامل این موارد است:

  • حداقل نمره CLB 7 برای مهارت‌های زبانی شما.
  • با حداقل تحصیلات دبیرستانی؛
  • مجوز پلیس؛ و
  • صحت کامل (عدم وجود مشکل پزشکی جدی).

سؤالات متداول

  1. اگر یک مالک انحصاری در کانادا باشم، آیا باید شرکت خود را ثبت کنم؟
  2. اگر شما یک مالک انحصاری هستید، ممکن است بتوانید بدون نیاز به ثبت نام تجاری جداگانه، کسب‌وکاری را تحت نام قانونی خود راه‌اندازی کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید از نامی استفاده کنید که با نام تجاری قانونی شما متفاوت است، باید آن را ثبت کنید.
  3. ثبت یک شرکت در کانادا چقدر طول می‌کشد؟
  4. ثبت کسب و کار شما در سطح فدرال یک فرآیند ساده است که معمولاً حدود پنج روز کاری طول می‌کشد. در اکثر استان‌ها می‌توانید کسب و کار خود را حضوری، پستی یا آنلاین ثبت کنید. بسته به استانی که در آن ثبت‌نام می‌کنید و روش درخواست، مجوز کسب‌وکار خود را ظرف یک تا 35 روز دریافت خواهید کرد.
  5. هزینه ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟
  6. هزینه ثبت کسب‌وکار شما بر اساس استانی که در آن هستید و ساختار شرکت شما متفاوت است. در انتاریو، اگر یک شرکت سهامی خاص یا شراکت دارید، باید 60 تا 80 دلار برای ثبت کسب‌وکار خود به اضافه 8 تا 26 دلار برای جستجوی نام بپردازید. برای مشاغل ثبت شده در انتاریو، دولت برای ثبت کسب‌وکار شما 300 دلار از شما دریافت می‌کند. اگر در بریتیش کلمبیا مالکیت انحصاری یا شراکت دارید، باید 31.50 دلار برای شماره درخواست نام و 40 دلار برای ثبت کسب و کار خود بپردازید.

 ثبت یک کسب و کار ثبت شده در بریتیش کلمبیا 350 دلار علاوه بر 31.50 دلار برای ثبت‌نام هزینه دارد.

  • برای ثبت شرکت خود به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟
  • برای ثبت شرکت فدرال در کانادا، باید موارد زیر را ارائه دهید:

نام و آدرس کسب و کار.

گزارش تازه NUANS – کمتر از 90 روز باشد

شرح فعالیت تجاری

نام و آدرس هر مدیر.

نام و آدرس هر سهامدار

لطفا توجه داشته باشید که به حداقل 1 مدیر و سهامدار نیاز دارید. یک نفر می‌تواند هر دو سمت را داشته باشد.

  • اصول تعیین نام تجاری یک شرکت چیست؟
  • انتخاب نام برای کسب‌وکار شما کار ساده‌ای نیست. درواقع، ممکن است این پروسه دشوارتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. نام شما باید دقیق، جذاب و مهمتر از همه در دسترس باشد. نام شما اغلب اولین تاثیر شرکت شما را بر مشتریان ایجاد می‌کند، بنابراین  باید آن را با دقت انتخاب کنید.

هنگام انتخاب نام شرکتتان این سوالات را از خود بپرسید.

– آیا نام تجارت من و آنچه را که می‌فروشم نشان می‌دهد؟

– آیا می‌توان آن را به‌راحتی به‌خاطر آورد؟

– آیا این اسم منحصربه‌فرد و متمایز است؟

طبق قانون، نام نمی‌تواند مشابه یا بسیار شبیه به یک نام شرکت یا علامت تجاری موجود باشد. بنابراین، مهم است که قبل از انتخاب نام برای کسب‌وکارتان، جستجوی دقیقی در مورد نام‌های تجاری موجود انجام دهید. اکثر شرکت‌ها باید نام تجاری خود را در دولت ثبت کنند. بااین‌حال، اگر تحت نام قانونی و حساب بانکی شخصی شما فعالیت می‌کند، معمولاً نیازی به ثبت شرکت انحصاری ندارید.

همچنین ممکن است برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به مجوزهایی نیاز داشته باشید. سعی کنید در این سایت جستجو کنید تا بدانید به چه چیزی نیاز دارید یا با استان، قلمرو و/یا شهرداری محلی خود تماس بگیرید.

  • بعد از ثبت شرکت باید چه چیزی را انتظار بکشیم؟
  • پس از تأیید درخواست خود شما یک گواهی ثبت رسمی صادر شده توسط دولت فدرال دریافت خواهید کرد.

این گواهی به شما این حق را می‌دهد که شرکت خود را در کانادا اداره کنید. اگر ثبت‌نام فرا استانی را انتخاب کنید، می‌توانید در استانی که انتخاب کرده‌اید فعالیت کنید. در غیر این صورت، همچنان باید در هر استانی که محل فیزیکی یا دفتری دارید ثبت نام کنید.

اگر برای حساب‌های مالیاتی درخواست دهید، اسناد را مستقیماً از ادارات دولتی مربوطه دریافت خواهید کرد که آن حساب‌ها را مدیریت می‌کنند. همچنین در صورت لزوم شماره حسابی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • وضعیت مالیات کانادا در رابطه با ثبت‌شرکت چگونه است؟
  • کانادا برای جلوگیری از مالیات مضاعف با بیش از 90 کشور موافقتنامه‌هایی امضا کرده است که به افراد غیر‌مقیم این فرصت را می‌دهد تا چندین نوع شرکت را تاسیس کنند. کارآفرینانی که تصمیم به افتتاح شرکت در کانادا دارند می‌توانند مالیات بر درآمد شرکت را تا 5% و در برخی استان‌ها تا 0% کاهش دهند. برای استفاده از چنین معافیت‌های مالیاتی، یک شرکت در کانادا باید سهامدار غیرمقیم داشته باشد و شرکت باید خارج از کانادا فعالیت کند. ثبت شرکت در کانادا، کارآفرین را ملزم به نگهداری حساب می‌کند، اما هیچ تعهدی برای گزارش آن به مقامات محلی وجود ندارد.

مالیات بر ارزش افزوده فقط برای خدمات ارائه‌شده به‌صورت محلی اعمال می‌شود و بسته به مکان از 5 تا 15 درصد متغیر است.

  • آیا خارجی‌ها می‌توانند در کانادا شرکت راه‌اندازی کنند؟
  • بله، خارجی‌ها می‌توانند با همان شرایطی که افراد محلی دارند، در کانادا شرکت باز کنند.
  • مراحل ثبت شرکت در کانادا چگونه است؟
  • ثبت شرکت در کانادا یک فرآیند کاملاً آنلاین است. البته متقاضی می‌تواند حالت آفلاین را نیز برای ثبت درخواست انتخاب کند. بسته به شرایط متقاضی می‌تواند ثبت شرکت را به انجام رساند.
  • انواع ساختارهای تجاری تحت ثبت شرکت در کانادا چیست؟
  • انواع ساختارهای تجاری تحت ثبت شرکت در کانادا عبارتند از – مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت، تعاونی و غیرانتفاعی.
  • چرا باید برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کنم؟
  • کانادا یکی از رقابتی‌ترین کشورهای G7 در جهان است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری پر رونقی را ارائه می‌دهد. جدای از این، دولت حمایت و تشویق‌هایی را برای اشکال مختلف کسب‌وکار فراهم کرده است. این کشور یکی از مولدترین نیروی کار دنیا را دارد که سرمایه‌گذار می‌تواند از آن استفاده کند. طبق داده‌های بانک جهانی، کانادا سومین مکان آسان برای انجام تجارت است.
  • آیا باید یک حساب بانکی شرکتی در کانادا باز کنم؟
  • بله، پس از تاسیس شرکت، یک حساب بانکی شرکتی باید افتتاح شود.
  • مزایای مختلف ارائه شده توسط دولت کانادا برای سهولت کسب‌وکار چیست؟
  • برخی از مزایای ارائه شده توسط دولت کانادا برای سهولت در انجام تجارت به این شرح است:

سهولت تضمین اعتبار، حمایت از سهامداران اقلیت، نرخ‌های مالیات شرکتی کمتر و سایر مشوق‌های مالیاتی، سهولت در پرداخت هزینه ثبت‌نام، حل‌و‌فصل اختلافات.

  1. چگونه یک شرکت کانادایی می‌تواند میزان قرار گرفتن در معرض مالیات را کاهش دهد؟
  2. برخی از راه‌های کاهش قرار گرفتن در معرض مالیات، تضمین درصد کسر مالیات برای مشاغل کوچک است که در حال حاضر 11٪ است. قبلا این میزان 9 درصد بود. جدا از این، شرکت می‌تواند زیان را برای یک دوره 20 ساله تحمل کند. سهامداران همچنین این فرصت را دارند که مالیات بر درآمد شخصی را به تعویق بیاندازند. این را می‌توان با حفظ سود در سطح شرکت انجام داد.
  3. گام مهمی که برای ثبت شرکت در کانادا باید انجام داد چیست؟
  4. یکی از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در کانادا، انتخاب ساختار تجاری مناسب است.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید تجارت خود را گسترش دهید و آن را به کشوری بهتر منتقل کنید، کانادا می‌تواند اولین انتخاب شما باشد. محیط دوستانه کانادا، فرصت‌های رشد سریع و ثبات اقتصادی، کسب‌وکار شما را به سطح بالاتری سوق خواهد داد. فرآیند درخواست مهاجرت تجاری مستلزم ارائه یک طرح تجاری بسیار رقابتی است که اهداف تجاری نهایی شما را نشان دهد. انجام تجارت در کانادا اغلب به نظارت متخصصان نیاز دارد.

ما با تیم مشاوران حرفه‌ای خود در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا می‌توانیم به شما کمک کنیم تا از همه حلقه‌ها و چالش‌های خاص مهاجرت به کانادا از طریق ثبت‌شرکت عبور کنید و به مرحله شهروندی کانادا برسید. امیدواریم با پر کردن فرم مشاوره رایگان از شما خبری بشنویم.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد