تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا یکی از مهمترین تصمیمات دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور است و روز به روز به تعداد دانشجویان بین‌المللی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند افزوده می‌شود. کانادا با بیش از 642000 دانشجوی بین‌المللی در بین پنج مقصد برتر تحصیلی در جهان قرار دارد. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دگترا، فوق دکترا و نیز دوره‌های کوتاه مدت در کانادا به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌شود. اگر خواست شما این است که در کانادا یا در یکی از کالج‌های برتر این کشور تحصیل کنید، باید به‌موقع درخواست دهید و موراد و مدارک خواسته شده را را کامل ارسال کنید.

از آنجایی که کشور کانادا برای دانشجویان سراسر جهان مقصد تحصیلی بسیار جذابی است، شرایط ورود به دانشگاه‌های این کشور بسیار رقابتی بوده و بنابراین برای اخذ پذیرش تحصیلی باید اطلاعات کامل و جامعی در اختیار داشته باشید تا بدون فوت وقت و هدررفت پول و انرژی بتوانید به هدف خود برسید. مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا برآن است تا با انتشار مطالب و اطلاعات بروز و مفید شما را در مسیر مهاجرتی خود یاری دهد. در این مقاله هدف ما بررسی کامل شرایط گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های کانادا و تمام الزامات خواسته شده است. درصورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، با مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا تماس بگیرید.

شرایط درخواست ویزای دانشجویی در کانادا

مجوز تحصیل یک سند رسمی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC) کانادا صادر شده است که به یک دانشجوی بین‌المللی اجازه می‌دهد برای مدت محدودی در کانادا تحصیل کند. معیارهای واجد شرایط بودن برای مجوز تحصیل عبارتند از:

  • شرط اول ثبت‌نام دانش‌آموزان در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) است.
  • دانشجو باید یک شهروند قانونمند به حساب آمده و نباید سابقه جنایی داشته باشد به این دلیل که تهدیدی برای امنیت کانادا نشود. به همین دلیل ممکن است دانش‌آموزان مجبور به ارائه گواهی پلیس باشند.
  • دانشجویان ملزم هستند که در پایان مدت اقامت رسمی خود کانادا را ترک کنند و این را از قبل باید به افسر مهاجرت ثابت کنند.
  • داشتن تمکن مالی کافی یکی دیگر از ضرورت‌ها بوده و باید برای آن گواهی معتبر نشان دهند. تحصیل در کانادا و سایر هزینه‌های زندگی در این کشور هزینه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی دربر داشته که نباید نادیده گرفته شود.
  • ارائه گواهی معتبر پزشکی از دیگر الزامات اخذ ویزای تحصیلی کانادا است که البته ممکن است از همه دانشجویان بین‌المللی درخواست نشود.

این موارد الزامات ضروری برای ویزای تحصیلی کانادا هستند که براساس دانشگاه انتخابی برای تحصیل در کانادا متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در یکی از رقابتی‌ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور، به راهنمایی مناسب نیز نیاز دارید. با تیم مشاوران حرفه‌ای ما در مؤسسه مهاجرتی همیار کانادا تماس حاصل کنید.

الزامات مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

در اکثر دانشگاه‌های کانادا ارائه نمرات مهارت زبان انگلیسی از دانشجویان بین‌المللی خواسته می‌شود، بنابراین فرد متقاضی ضروری است در یکی از آزمون‌های TOEFL، PTE، IELTS و CAEL شرکت و نمره مطلوب کسب کند.

آزمون تافل برای پذیرش تحصیلی کانادا

در همه دانشگاه‌های کانادا تافل یک مدرک معتبر بوده و پذیرفته می‌شود. به طور کلی، تافل برای دانشجویان بین المللی در کانادا از طریق iBT پذیرفته شده و پس از اعلام نتایج، به مدت دو سال فرصت دارد برای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند. میانگین نمره موردنیاز در دانشگاه‌های تافل کانادا 80 تا 100 است.

توجه: دانش‌آموزی که در آزمون Old SAT در بخش ریدینگ انتقادی بیش از 670 نمره داشته باشد یا در آزمون ریدینگ نمره ریدینگ بیش از 35 داشته باشد، نیازی به شرکت در تافل نخواهد داشت. دانشجو باید حداقل به مدت 4 سال در یک موسسه آموزشی که زبان انگلیسی زبان رسمی آن است، شرکت کرده باشد.

آزمون آیلتس برای پذیرش تحصیلی در کانادا

آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح جهان است که مهارت انگلیسی شما را با نمرات 1 تا 9 در چهار مهارت می‌سنجد: Listening، Writing، Reading و Speaking. با گذراندن این امتحان، دانشجو حق دارد تا سقف 5 مؤسسه را برای ارسال نمرات بدون هیچ هزینه ای انتخاب کند. همچنین، برای دریافت ویزای آیلتس کانادا، دانشجو به حداقل نمره 6.0 نیاز دارد، اما به طور متوسط، موسسات آموزشی نمره 6.5 را درخواست می‌کنند.

توجه: اگر فرد دانشجو حداقل 4 سال در کشوری که اکثریت مردم به زبان انگلیسی تکلم کرده‌اند یا شهروند کشوری باشد که زبان رسمی آن انگلیسی است، می‌تواند بدون گرفتن مدرک آیلتس در کانادا تحصیل کند.

آزمون PTE برای پذیرش تحصیلی در کانادا

این آزمون آکادمیک مبتنی بر کامپیوتر بوده و مهارت‌های زبانی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. قبل از ارسال درخواست برای دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان باید قبل از گذراندن این آزمون برای تحصیلات عالی بررسی‌های لازم را به عمل بیاورند. علاوه‌براین، اگر دانش‌آموزی 3 سال تحصیل را در یک موسسه دانشگاهی که زبان انگلیسی آن زبان رسمی بوده، گذرانده باشد، نیازی به درخواست برای آزمون PTE نخواهد داشت.

CAEL (آزمون ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادا)

آزمون CAEL را می‌توان در یک مرکز آزمون در ایالات متحده آمریکا، هند، کانادا، چین، امارات متحده عربی یا فیلیپین داد. این آزمون مهارت‌های زبان انگلیسی شما را در چهار اسکیل شنیدار، نوشتار، خواندن و مکالمه بررسی می‌کند. سطح دانش زبانی در این آزمون با نمرات10 تا 90 ارزیابی می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در مدت 8 روز کاری پس از اتمام آزمون، نتایج خود را مشاهده کنند.

الزامات و شرایط پذیرش در دوره لیسانس در کانادا

برای دریافت مدرک لیسانس در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، باید معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کنید. که عبارتند از:

  1. داشتن مدرک پایه دوازدهم مدرسه

دانشجویان بین‌المللی برای  گرفتن لیسانس باید دوازده سال تحصیل در خارج از کشور را گذرانده باشید.

  • داشتن نمره آیلتس یا تافل مقبول

داشتن مهارت و تسلط کافی به زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی شرط اول ورود به دانشگاه است. حداقل نمره موردنیاز در آزمون آیلتس 6.5 است. علاوه بر نمره کلی که باید 6.5 باشد، اخذ نمره 6 در هر یک از کهارت‌های زبانی آزمون آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا الزامی است.اگرچه دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها می‌توانند بدون نمره آزمون آیلتس پذیرش بگیرند. اما لازم است برای پی بردن به الزامات مربوطه، سایت رسمی دانشگاه را بررسی کرد.

  • انگیزه‌نامه

انگیزه‌نامه یا SOP (Statement Of Purpose) سندی است که موقع ارسال درخواست به دانشگاه‌های خارج از کشور پیوست می‌شود. در انگیزه‌نامه شما لازم است دستاوردها، شایستگی‌ها، سرگرمی‌ها و علایق خود را با شفافیت و صداقت بیان کرده و علاقه خود را در پیگری تحصیلات عالی در یک زمینه خاص نشان دهید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا شما باید یک انگیزه‌نامه جامع تنظیم کنید که کلیات شخصیت و اهداف شما را منعکس کند.

  • توصیه‌نامه‌ها

ارسال توصیه‌نامه‌هایی که از مربیان مدرسه خود دریافت کرده‌اید روشی بینظیر برای انتقال تخصص و علاقه شما به یک رشته خاص به دانشگاه است. توصیه‌نامه‎های مربیان در مورد کاراکتر و ویژگی‌های شخص شما، در تحت‌تأثیر قرار دادن شورای آموزشی دانشگاه مدنظرتان بسیار مؤثر خواهد بود.

  • پاسپورت معتبر و ویزای دانشجویی

بدون داشتن پاسپورت معتبر و همچنین بدون ارائه ویزای دانشجویی، تحصیل در کانادا امری غیرممکن است. پس از ورود به کانادا، برای ادامه تحصیل به مجوز تحصیل کانادا نیاز خواهید داشت.  شما باید قبل از ارسال درخواست به یکی از دانشگاه‌های کانادا، حتما پاسپورت خود را در دست داشته باشید.

فرآیند پذیرش برای لیسانس در کانادا

فرآیند تحصیل در مقطع لیسانس کانادا ابداً پیچیده نیست. پس از انتخاب دانشگاه مدنظرتان، با ایجاد یک حساب دانشجویی، در وب سایت رسمی دانشگاه دلخواهتان می‌توانید درخواست خود را ثبت‌ کنید.

پذیرش در دانشگاه‌های کانادا در سه دوره مجزا صورت می‌گیرد. دوره اول در طول پاییز (ماه سپتامبر)،  دوم در زمستان (ماه ژانویه) و سوم در طول تابستان (ماه مه) انجام می‌شود. برای درخواست از دانشگاه‌های کانادا برای دوره لیسانس ضروری است که:

  • الزامات رشته و دانشگاه موردنظر خود را بررسی کنید.
  • در آزمون‌های آیلتس، GMAT/GRE، SAT در صورتی که مورد درخواست دانشگاه موردنظرتان باشد شرکت کنید
  • در وب سایت رسمی دانشگاه به صورت آنلاین درخواست دهید
  • منتظر پاسخ دانشگاه بمانید، برخی از کمیته‌های پذیرش ممکن است بخواهند در مصاحبه شما شرکت کنند.
  • پس از اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه مدنظر ، می‌بایست برای انجام تشریفات لازم برای دریافت مجوز تحصیل و سفر به کانادا اقدامات لازم را به‌عمل آورید.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در کقطع کارشناسی در کانادا می‌تواند در جنبه‌های مختلفی از جمله رشد شخصی و افزایش دانش تخصصی بسیار مثمرثمر باشد و این نتیجه اقدامات مختلفی است که توسط دولت کانادا انجام شده است. برخی از مزایای تحصیل در مقطع لیسانس کانادا عبارتند از:

کیفیت علمی بالا: کانادا دارای 26 دانشگاه برتر در جهان است. از دانشگاه‌های مبتنی بر پژوهش گرفته تا کالج‌هایی که آموزش همکاری گروهی Co-op را در کانادا ارائه می‌دهند،  و در واقع تمرکز اصلی دانشگاه‌های کانادا بر موفقیت دانشجویان است.

مقرون به صرفه‌گی: هزینه زندگی در کانادا نسبتاً مقرون به صرفه است. هزینه مدرک لیسانس در کانادا از 5500 تا 30000 دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بسته به دوره و رشته دانشجو متغیر است.

وجود فرصت‌های کاری در دانشگاه: دانشجویان مقطع کارشناسی در کانادا اجازه دارند همزمان با تحصیل کار کنند. بسیار مایه تعجب است، که بدانیم این مشاغل پاره‌وقت در دانشگاه‌های کانادا از ارزش زیادی برخوردار است.

ویزای کار پس از تحصیل و مهاجرت: دانشجویان بین‌المللی در کانادا همچنین از مزیت بینظیر اقامت در کانادا به مدت سه سال پس از فارغ‌التحصیلی با مجوزکار پس از تحصیل برخوردار خواهند بود.

فرهنگ غنی و پرشور کانادایی: در کانادا کار و بازی دو مقوله بسیار مهم به شما می‌آیند! داشتن یک زندگی مفرح مهمترین اولویت زندگی کانادایی‌ها است. این کشور با رویداد‌های بیشمار، جوامع دانشجویی متنوع و گسترده و سایر فعالیت‌های فرهنگی، شما را بسیار سرگرم خواهد کرد.

جدای از این مزایا، مسیر رشد کانادا بیانگر توسعه روزافزون آن است. این امر مسیرهای روشنی را پیش روی دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان قرار می‌دهد.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس درکانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بسته به دوره و دانشگاه متفاوت است. هزینه مدرک لیسانس در کانادا بسته به رشته و دانشگاه از حدود 13000 دلار تا 40000 دلار کانادا در دانشگاه‌های کانادا متغیر است. کالج‌ها نسبتا ارزان‌تر بوده و تحصیل در این مراکز حدود 12000 تا 30000 دلار کانادا هزینه در بر دارد. ممکن است اطلاع از این موضوع که پست‌ها و سمت‌های اصلی و مهم‌تر به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که مدرک لیسانس از دانشگاه را اخذ کرده‌اند. اگر برای شما مهم است که نقش بالاتری و مهم‌تری در بازار شغلی کانادا کسب کنید، از صرف مقداری هزینه اضافه‌تر ابایی نداشته باشید.

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

اخذ بورسیه تحصیلی یکی از بهترین روش‌هایی است که از طریق آن دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بودجه موردنیاز خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور کانادا تأمین کنند. بسیاری از این جوایز مالی غیرقابل بازپرداخت هستند. آنها معمولاً به دانشجویانی تعلق می‌گیرند که در تحصیلات خود عملکرد بسیار پررنگ و برجسته‌ای از خود نشان می‌دهند. برای برخی از بورسیه‌ها ارسال درخواست ضروری است، اما شیوه اعطای برخی دیگر اینگونه نیست و این جوایز به صورت خودکار به دانشجویان اعطا می‌شود.

کمک‌هزینه‌های محدودی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد و شرایط اخذ این منابع مالی بسیار رقابتی است و بیشتر در سطح کارشناسی ارشد در دسترس است. با این وجود، در مقطع لیسانس هم کمک‎هزینه‌ها و بورسیه‌هایی وجود دارد که با رعایت این موارد می‌توانید یکی از این بورسیه‌ها را به دست آورید:

  • ارسال درخواست‌ها را از کشور خود انجام دهید: دانش‌آموزان ابتدا باید بورسیه‌ها و سایر امکانات مالی را در کشور خود بررسی کنند.
  • تماس با دانشگاه انتخابی خود: در اینجا کاری که باید انجام دهید این است که با دفتر کمک مالی دانشگاهی که می‌خواهید در آن شرکت کنید تماس بگیرید تا اطلاعاتی در مورد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی و هرگونه دستورالعمل درخواستی را در اختیار شما قرار دهند.
  • تحقیق درمورد فرصت‌های بیشتر: در مورد بورسیه‌هایی که توسط دولت کانادا، دولت‌های استانی، بنیادهای خصوصی و سازمان‌های غیر انتفاعی اداره می‌شود، اطلاعات کسب کنید.

انواع بورسیه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی

بورسیه‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد. در واقع، در صورت درخواست برای برنامه‌های کارشناسی، یک دانشجو می‌تواند تا سقف 60000 دلار کانادا بورسیه تحصیلی دریافت کند. این بورسیه‌ها را می‌توان به موارد زیر طبقه بندی کرد:

  • بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی
  • بورسیه‌های دولتی استانی
  • کمک‌های مالی و کمک هزینه‌های مبتنی برنیاز از سوی کالج
  • معافیت از شهریه
  • بورسیه‌های مشترک المنافع
  • بورسیه‌های خصوصی / سازمانی

گزینه Co-op در برنامه‌های کارشناسی

در دانشگاه‌های کانادا تجربه کار با حقوق به‌عنوان بخشی از مدرک دانشگاهی لیسانس که به آن Co-op می‌گویند با تحصیلات شما ادغام می‌شود. دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند معمولاً بین چهار ماه در مدرسه و چهار ماه به‌عنوان کارمند تمام‌وقت سازمانی به تحصیل و کار مشغول می‌شوند. از این طریق می‌توان مشاغل مختلف را شناخت، تجربه مرتبط با رشته کسب کرده و در حین تحصیل می‌توان حقوق و دستمزد نیز دریافت کرد.

علاوه بر این، این دوره‌ها مزایای دیگری برای دانشجویان داشته و به عنوان فرصتی برای یادگیری نحوه انجام مصاحبه‌های موفق برای کسب مشاغل دیگر در آینده، کسب تجربه عملی، بکارگیری مهارت‌های آموخته شده در محل کار از آن‌ها یاد کرد. با گذراندن این دوره‌ها، دانشجویان در هنگام مواجهه با مشکلات زندگی واقعی عملگرد پخته‌تری از خود نشان داده و نیز پس از فارغ‌التحصیل شدن با حداکثر دو سال تجربه ارزشمند می‌توانند وارد بازار کار شوند.

محبوب‌ترین رشته‌های لیسانس در کانادا

در ادامه با برخی از پرتقاضا‌ترین رشته‌های دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا آشنا خواهیم شد:

  1. اقتصاد

امروزه اقتصاد به رشته‌ای پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل شده است. کانادا یک مکان پیشرو برای تحصیل اقتصاد به عنوان یک رشته در مقطع کارشناسی در کانادا است. دانشگاه تورنتو بر اساس رتبه‌بندی Times Higher Education در سال 2019 رتبه 24 را در اقتصاد در سطح جهانی کسب کرده است.

  • پزشکی

دانشجوویان بین‌المللی زیادی هر ساله برای تحصیل در رشته پزشکی وارد کانادا می‌شوند. تایمز رتبه جهانی دانشگاه تورنتو در رشته پزشکی را در سال 2019 رتبه 21 اعلام کرد. شما می توانید قبل از رفتن برای دکترا، مدرک کارشناسی ارشد در علوم با بیوتکنولوژی، زیست شناسی، بیوشیمی، سلولی، و زیست شناسی مولکولی و غیره را انتخاب کنید. MD معادل MBBS در کانادا است.

  • مهندسی

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیلات خود در کانادا در مقطع لیسانس رشته‌های مهندسی را انتخاب می‌کنند. مدرک مهندسی در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا ارائه شده و فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که افرادی را که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند جذب می‌کنند. دانشگاه مک گیل در سال 2019 توسط Times رتبه 39 را در مهندسی در سراسر جهان کسب کرده است. در این دانشگاه لیسانس علوم در معماری، لیسانس مهندسی نرم افزار و لیسانس مهندسی با تمرکز بر شیمی، مکانیک، عمران، برق، علوم کامپیوتر، ساخت و ساز و سایر رشته‌ها موجود است.

  • امور مالی و حسابداری

یکی از جنبه‌های مهم هر اقتصادی خدمات مالی است. امور مالی و حسابداری رشته‌های پرطرفداری برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا به حساب می‌آیند. تایمز دانشگاه بریتیش کلمبیا را در رتبه 44 در حسابداری و امور مالی قرار داد. این دانشگاه دوره‌های لیسانس حسابداری و مالی را زیر نظر دانشکده تجارت Sauder ارائه می‌دهد. دانشگاه تورنتو و مک‌گیل نیز در رشته های حسابداری و مالی رتبه زیر 50 را به خود اختصاص داده‌اند.

  • تاریخ

تاریخ یک انتخاب محبوب برای تحصیل لیسانس در کانادا است. حوزه‌های زیادی از رشته تاریخ در کانادا تدریس می‌شود. دانشگاه مک گیل رتبه 44 را در تاریخ توسط تایمز در سال 2019 کسب کرده است. این دانشگاه در زمینه تاریخ، برنامه‌هایی با موضوعات کلاسیک، زبان و مطالعات فرهنگی آسیای شرقی، دین و جهانی شدن، هنرهای لیبرال، مطالعات آفریقا، و مطالعات جهان اسلام و خاورمیانه ارائه می‌دهند. رشته‌های زیادی در حوزه تاریخ وجود دارد که برای تحصیل در دسترس هستند.

سؤالات متداول

  1. شرایط تحصیل در کانادا چیست؟
  2.  شرایط پذیرش در هر رشته و دوره متفاوت است. بااین‌وجود، دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند، باید مدارک معتبر ارائه دهند. مدارک موردنیاز شامل یک پاسپورت و مدارک تحصیلی معتبر، گزارش پزشکی و گواهی قبولی از DIL (موسسه آموزشی تعیین شده) است.
  3. آیا محدودیت سنی برای ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟
  4.  خیر، محدودیت سنی برای درخواست ویزای دانشجویی وجود ندارد. دانش‌آموزان در سنین بالاتر باید توضیح قابل توجهی در مورد گپ تحصیلی خود ارائه دهند.
  5. معیارهای یک دانشجوی بین‌المللی برای کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی چیست؟
  6.  دانشجوی بین‌المللی که فارغ‌التحصیل یک مؤسسه فوق متوسطه در کانادا باشد، می‌تواند تا 3 سال پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا کار کند. علاوه‌براین، دانشجویان باید مطمئن شوند که برای مجوز کار در 180 روز پس از تکمیل مدرک خود اقدام خواهند کرد.
  7. روند پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا چگونه است؟
  8. روند پذیرش ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد، بنابراین باید نخست با دانشگاه انتخابی خود مشورت کنید تا جزئیات خاصی را که به سوالات شما پاسخ می‌دهد، بیابید. درهمین حال، مراحل زیر را در نظر بگیرید:
  9. مدنظر قرار دادن رشته مورد علاقه
  10. انتخاب دانشگاه
  11. بررسی روند درخواست
  12. بررسی مدارک و الزامات زبانی موردنیاز
  13. پس از دریافت نامه پذیرش، باید اطلاعاتی در مورد اینکه آیا به بیمه درمانی و مجوز تحصیل کانادا (ویزای دانشجویی) نیاز دارید یا خیر، کسب کنید.
  14. خرید بلیط هواپیما
  15.  مطمئن شوید که پس از ورود به کانادا به‌طور رسمی در دانشگاه ثبت‎نام کنید تا ثابت کنید که قصد دارید در کلاس‌های خود شرکت خواهید کرد
  16. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا چقدر است؟
  17. به طور متوسط، هزینه‌های تحصیل در کانادا در سال برای دوره‌های لیسانس بسته به نوع برنامه و موسسه‌ای که انتخاب کرده‌اید، تقریباً بین 18000 تا 40000 دلار کانادا متغیر است. با این‌حال، باید بدانید که هزینه‌های کانادا هنوز بسیار مقرون به‌صرفه است زیرا شهریه در اینجا بسیار ارزان‌تر از بسیاری از کشورها است.
  18. آیا بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی در کانادا وجود دارد؟
  19. بورسیه‌های تحصیلی در کانادا توسط دولت کانادا و بسیاری از موسسات عالی در کنار کمک‌های مالی، جوایز و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود تا به آنها در تامین هزینه تحصیلشان کمک شود. برای هر کدام از این بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌ها فرآیندهای درخواستی وجود دارد که متقاضیان باید برای واجد شرایط شدن خود باید از آنها پیروی کنند.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر تحصیل در کانادا به یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است زیرا علاوه بر تحصیلات باکیفیتی که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود، کشور کانادا یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی است. کانادا (و به ویژه شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور) دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که از همه جای دنیا دانشجویان خارجی را به خود جذب می‌کند. تحصیل در کانادا می‌تواند یک تجربه پرچالش و درعین حال شگفت‌انگیز بوده که زندگی با کیفیت بی‌نظیر و آرامش‌بخش را درکنار آموزش باکیفیت و فرصت‌های شغلی کم‌نظیر برای دانشجویان به ارمغان بیاورد.

دستیابی به فرصت‎های تحصیلاتی در کانادا به سادگی انجام‌پذیر نبوده و برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معروف کانادا باید با دانشجویان طراز اول از سراسر جهان رقابت کنید. به این منظور ما در مؤسسه آموزشی همیار کانادا به همراه تیم مشاوران حرفه‎ای خود، نکاتی مهمی را که هر دانشجو برای دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر خود باید رعایت کند در قالب جلسات مشاوره به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. با ما تماس گرفته و ابهامات و سؤالات خود را با ما در میان بگذارید. شما همچنین می‎توانید فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.

امتیاز شما به این مطلب
میانگین امتیاز ها از 0 نفر 0/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعداد دیدگاه ها

0

متاسفانه هنوز کامنتی وجود ندارد